بازارها و خدمات مالی نوبیتکس به تدریج درحال بازگشایی است خستگی ناشی از هوش مصنوعی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟ مایکروسافت: هوش مصنوعی در تشخیص شرایط پیچیده بهتر از پزشکان عمل می‌کند دانشمندان می‌گویند مغز انسان نور تولید می‌کند کمیسیون اینترنت نصر تهران از دولت خواست از آسیب‌دیدگان دیجیتال جنگ هم حمایت کند سامسونگ: به فعال‌سازی ویژگی ضدسرقت گوشی اهمیت بدهید مجلس استفاده و حمل و خرید و فروش استارلینک را ممنوع کرد نمایشگر آیفون ۱۷ بزرگ‌تر از نمایشگر نسل‌های قبل خواهد بود جزئیات لیست شدن توکن بلوم (Blum) + قیمت و آموزش برداشت قطع اینترنت در جریان جنگ، ۲۴۰۰ مگاوات از بار شبکه برق ایران را کاهش داد انکر درباره خطر انفجار ۵ پاوربانکش هشدار جهانی صادر کرد فیسبوک از عکس‌های خصوصی مردم برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده می‌کند تاریخ جدید برگزاری نمایشگاه الکامپ در آینده اعلام می‌شود ایلان ماسک کارمند ایرانی شرکت تسلا را اخراج کرد + علت هک بیش از صد سایت فعال رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری ابابیل+تصاویر هدست اپل ویژن پرو در اتاق کولونوسکوپی به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند سامسونگ از ارزان‌ترین ایرباد خود با نام Galaxy Buds Core رونمایی کرد + مشخصات آیا اینستاگرام رفع فیلتر شده است؟ (۴ تیر ۱۴۰۴) اختلال گسترده در مکان‌یاب اپلیکیشن‌‌های کاربران | آیا GPS در ایران قطع شده است؟ آیا قرار است تلگرام رفع فیلتر شود؟ (۴ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیا تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی از کاربرانشان جاسوسی می‌کنند؟

  • کد خبر: ۲۹۴۹۲۹
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
آیا تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی از کاربرانشان جاسوسی می‌کنند؟
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تلویزیون‌های دو شرکت سامسونگ و ال جی از فناوری ACR عادت تماشای کاربران را رصد می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو غول تکنولوژی سامسونگ و ال جی به‌عنوان بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در جهان شناخته می‌شوند و بسیاری از محصولات این دو شرکت در ایران نیز طرفداران بیشماری دارد. با این حال یک فناوری جدید درون این محصولات می‌تواند به یک مهمان ناخوانده در خانه‌های ما تبدیل شده و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد.

به تازگی محققان کالج لندن، دانشگاه کارلوس مادرید و دانشگاه کالیفرنیای آمریکا تحلیل وسیعی در مورد فناوری «شناسایی خودکار محتوا» (ACR) برای درک عادت‌های تماشای کاربران در تلویزیون‌های هوشمند انجام داده‌اند. اما این فناوری چگونه می‌تواند از مردم جاسوسی کند؟

طبق یافته‌های محققان، تلوزیون‌های هوشمند سامسونگ و ال جی، و همچنین سایر دستگاه‌ها و نمایشگر‌های مجهز به تکنولوژی «شناسایی خودکار محتوا» (ACR)، داده‌هایی درباره محتوایی که کاربران تماشا می‌کنند را بدون در نظر گرفتن آنکه حتی برنامه مذکور مربوط به سیستم‌های پخش محتوا یا دستگاه‌های خارجی متصل شده از طریق پورت HDMI است را رصد می‌کنند.

اکثر مدل‌های تلویزیونی محبوب از ACR، نوعی فناوری نظارت بر تبلیغات استفاده می‌کنند که اطلاعات مربوط به هر چیزی را که تماشا می‌کنید جمع‌آوری می‌کند و آن را به یک پایگاه داده متمرکز منتقل می‌کند. سپس تولیدکنندگان از داده‌های بدست آمده برای شناسایی اولویت‌های مشاهده کاربران استفاده می‌کنند و آنها را قادر می‌سازد تا تبلیغات بسیار هدفمندی ارائه دهند.

این تحقیقات نشان داد تمام تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون‌های هوشمند از جمله سامسونگ و ال جی این فناوری را به کار می‌گیرند. این فناوری حتی هنگامیکه از نمایشگر در حالت هوشمند استفاده نمی‌شود، نیز فعال است و فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی‌شود. جاسوسی تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی و سایر تولیدکنندگان، نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی ایجاد کرده، زیرا ممکن است کاربران ندانند عادت‌های تماشای محتوای آنها تحت نظر است و برای تبلیغات هدفمند به کار گرفته می‌شود.

به گفته شرکت تحقیقات بازار eMarketer، در سال ۲۰۲۲، تبلیغ‌کنندگان حدود ۱۸.۶ میلیارد دلار برای تبلیغات تلویزیون هوشمند هزینه کردند و این ارقام در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته است.

فناوری شناسایی خودکار محتوا (ACR)، تمامی محتوای نمایش داده شده روی تلوزیون را شناسایی می‌کند. ACR این‌کار را با گرفتن اسکرین شات‌های مداوم و ارجاع متقابل آنها با پایگاه داده وسیعی از محتوای رسانه‌ای و تبلیغات انجام می‌دهد. این فناوری می‌تواند تا ۷۲۰۰ تصویر در ساعت یا تقریباً دو تصویر در هر ثانیه ثبت و شناسایی کند. این فناوری با ردیابی گسترده محتوای مورد علاقه کاربران، بینش‌های پول‌سازی را برای بازاریابان و توزیع‌کنندگان محتوا ارائه می‌دهد، زیرا می‌تواند ارتباط بین اطلاعات شخصی بینندگان و محتوای ترجیحی آنها را آشکار کند.

با درک محتوای مورد علاقه و جذاب کاربران، بازاریابان می‌توانند درباره توصیه‌های محتوا برای ایجاد مکان‌های تبلیغاتی سفارشی تصمیم بگیرند. با این حال اطلاعات حساس جمع‌آوری‌شده از طریق ACR می‌تواند مورد بهره‌برداری یا سوء استفاده قرار گیرد، که ممکن است منجر به خطرات امنیتی و یا حتی سرقت هویت شود.

از آنجایی که ACR به صورت مخفیانه در پس زمینه فعالیت می‌کند، بسیاری از ما حتی از حضور فعال آن هر بار که از نمایش‌های مورد علاقه خود لذت می‌بریم آگاه نیستیم. اشتراک‌گذاری بی‌درنگ عادت‌ها و ترجیحات تماشای محتوا، ما را در معرض خطرات بالقوه حریم خصوصی قرار می‌دهد. انصراف از استفاده از ACR نیز پیچیده و گاهی چالش برانگیز است. حتی فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی‌شود.

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->