جان باختن ۳ نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی (۲۸ مهر ۱۴۰۳) ورود سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی | مدیریت بحران هشدار زرد صادر کرد (۲۸ مهر ۱۴۰۳) بلع ۳۰۰گرم مواد مخدر جوان مشهدی را تا پای مرگ برد (۲۸ مهر ۱۴۰۳) عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: تصویب شغل «دستیاری پزشکی» دستاوردی بزرگ برای نظام سلامت است در کشور، حدود ۵ میلیون نفر درگیر مسئله موادمخدر هستند توسعه «مدارس بهیاری» عقب‌گرد نظام سلامت است تغذیه نامتعادل و مصرف دخانیات نقش بسزایی در مشکلات باروری دارند  یکی از بیماری‌های شایع در بین بانوان «سندرم تخمدان پلی‌کیستیک» است  چالش بیمه های تکمیلی در ارائه خدمات درمانی | پرداخت هزینه های بیماران خاص (هموفیلی) به صورت هفتگی سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از چه تاریخی آغاز می‌شود؟ توضیحات سازمان ملی سنجش در خصوص درخواست تغییر رشته کنکوری‌ها دستگیری ۵۳ حفار غیرمجاز در خراسان رضوی قول وزیر آموزش و پرورش برای جذب آموزشیاران نهضت به صورت «حق‌التدریس» در صورت نیاز پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما در سطح استان از فردا رتبه نخست مشهد در جذب بیشترین گردشگر سلامت در کشور آغاز طرح ارتقای کدینگ نسخه‌نویسی تجهیزات پزشکی ششمین کنفرانس هپاتیت B در مشهد برگزار می‌شود دو کارگر مصدوم آتش‌سوزی پالایشگاه شوشتر جان باختند خراسان رضوی، پیشگام ثبت میراث ناملموس در کشور ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۴ از فردا (۲۹ مهر ۱۴۰۳) آغاز می‌شود مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد ۱۴۰۴، امروز (۲۸ مهر ۱۴۰۳) پایان می‌یابد انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به کشور دستگیری عروس طمع‌کار در سرقت پنج‌میلیاردی از خانه مادرشوهر علت آلودگی هوای مشهد چیست؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۳) برخورد با باغ‌وحش‌های متخلف دارای ابعاد قانونی است؟ بارش پراکنده باران در ۴ استان کشور (۲۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قول وزیر آموزش و پرورش برای جذب آموزشیاران نهضت به صورت «حق‌التدریس» در صورت نیاز

  • کد خبر: ۲۹۵۲۹۱
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
قول وزیر آموزش و پرورش برای جذب آموزشیاران نهضت به صورت «حق‌التدریس» در صورت نیاز
وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون برای کسانی که سابقه تدریس دارند، به عنوان خریدخدمات مدارس غیردولتی و نهضتی‌ها امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته است، اما ما تلاش خواهیم کرد اگر بتوانیم و نیاز داشته باشیم، شرایط جذب آن‌ها را به صورت حق‌التدریس مهیا کنیم؛ اما استخدام صرفاً از طریق آزمون است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی در مراسم آغاز فعالیت ورزشی درون‌مدرسه‌ای و افتتاح مسابقات فرهنگی‌ورزشی دانش‌آموزان با بیان اینکه به اعتقاد من اتفاقات خوبی در بخش‌های تجهیزاتی و هزینه‌ای بودجه رخ داده است، اظهار کرد: منابع نسبتاً خوبی در بودجه دیده شده، اما هنوز بودجه به صورت کامل بسته نشده است.

وی افزود: در دولت، تقریبا تبصره‌های آن تمام شده و ردیف‌های بودجه و همچنین بخش مهم دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف باقی مانده است. طبیعتا ما این موضوع را دنبال می‌کنیم که سهم آموزش و پرورش از بودجه در تمام بخش‌ها ارتقا پیدا کند، اما محدودیت‌های کشور را نیز می‌دانیم و نباید توقع غیر قابل تحققی از بودجه داشته باشیم.

کاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال با کسری بودجه مواجه هستید یا خیر، عنوان کرد: طبیعتا در مورد کسری بودجه باید از تدوین‌کنندگان بودجه سوال کرد، این موضوع به سازمان بودجه برمی گردد که حتما در این حوزه پاسخ‌های لازم را می‌دهند، اما منابع بودجه‌ای که برای آموزش و پرورش دیده می‌شود قاعدتا با تخصیص‌های خوبی باید در اختیار این سازمان گذاشته شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تجمع آموزشیاران نهضت سوادآموزی طی چند روز گذشته و درخواست آنها برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی‌شان، گفت: استخدام در آموزش و پرورش تنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد و همه نیز می‌دانند که این قانون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. قانون برای کسانی که سابقه تدریس دارند به عنوان خرید خدمات مدارس غیردولتی و نهضتی‌ها امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته، اما ما تلاش خواهیم کرد اگر بتوانیم و نیاز داشته باشیم، شرایط جذب آنها را به صورت حق‌التدریس مهیا کنیم، اما استخدام صرفا از طریق آزمون است.

ابلاغ اجرای طرح «هر پایه، یک مهارت»

وی بیان کرد: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش کمک کند فعالیت‌های غیررسمی است که اتفاقا بسیاری از اهداف تربیتی در فعالیت‌های غیررسمی بهتر به دانش‌آموزان انتقال پیدا می‌کند، اعم از فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی یا فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی. امروز به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی چندین طرح ارزشمند تربیت بدنی آغاز شد که یکی از آنها المپیاد‌های درون‌‎مدرسه‌ای بود، مسابقات بین کلاسی و تشکیل تیم‌های درون‌‎مدرسه‌ای که می‌تواند در دانش‌آموزان شور، شوق و تحرک ایجاد کند.

کاظمی ادامه داد: این امر فضای مدرسه را به فضایی بسیار بانشاط و پرشور تبدیل می‌کند که امروز سوت آغاز آن زده شد. همچنین طرح جدید دیگری داریم که به تازگی تحت عنوان هر پایه یک مهارت ابلاغ شده؛ تلاش می‌کنیم به کمک معلمان در هر کلاس در هر پایه تحصیلی این طرح را اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید این برنامه راهبری و از ظرفیت معلمان استفاده شود تا هر دانش‌آموز در هر پایه‌ای یک رشته ورزشی را یاد بگیرد و در طول دوره‌هایی که در حال تحصیل است با مهارت‌های مختلفی در سطحی از دانش آشنا شود، چراکه آورده‌های تربیتی زیادی برای ما به دنبال خواهد داشت. طرح شهید طوقانی طرح بسیار خوبی بود که در آموزش و پرورش اجرا شد و اکنون نیز در حال اجراست. طرح شهید سلیمانی برای ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی و زیرساخت‌های لازم برای ورزش در حال اجرا و آورده‌های بسیاری خوبی به دنبال دارد.

جذب بیش از ۴۰۰۰ معلم تربیت بدنی

وی خاطرنشان کرد: کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که این‌ حوزه را تقویت کنیم. خوشبختانه در آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی که در ابتدای مهر انجام شد بیش از ۴۰۰۰ معلم تربیت بدنی در مقطع ابتدایی جذب آموزش و پرورش شدند. این نشان می‌دهد که رویکرد ما تقویت دوره ابتدایی و توجه به این مقطع است به ویژه با نگاه استفاده از فعالیت‌های خوب تربیت بدنی است.

کاظمی گفت: یکی از آسیب‌هایی که در بچه‌ها دیده می‌شود به خاطر کم‌تحرکی و چاقی مفرط است که زمینه بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌ها مثل دیابت، فشار خون، تنبلی و ... را به دنبال دارد و راهکار آن ورزش است. تمام طرح‌هایی که الان در آموزش و پرورش اجرا می‌کنیم در راستای کنترل چاقی بچه‌ها است که در این زمینه دوستان در آموزش و پرورش برنامه‌ای به صورت هدفمند تدارک دیده‌اند که می‌توانند این فعالیت را هم رصد و هم مداخله و کنترل کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->