نگاهی به تاریخچه عجیب محله «احمدآباد» مشهد | مزرعه‌ای در حاشیه ارض اقدس توسعه زیرساخت‌های شهری مشهد با تکیه بر ظرفیت «خیرین شهر یار» پیگیری مطالبه‌های ۱۳۰ نفر در برنامه امروز «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» فرمانداری مشهد باران آلودگی هوای مشهد را شست (۷ آبان ۱۴۰۳) قطار شهری مشهد نماد توانمندی ایرانی | وضعیت فعالیت خطوط مترویی مشهد پس از چهارده سال از فعال شدن نخستین خط ریلی مشهد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: نگاه شورای ششم، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری است فروپاشی و فراموشی بنا‌های کارخانه قند آبکوه مشهد | سرنوشت تلخ کارخانه خاطرات شیرین لزوم توجه ویژه به هوشمندسازی در سیاست‌گذاری‌های شهر مشهد بومی‌سازی قفل هوشمند دوچرخه‌های بایدو دستور فرماندار مشهد برای حل مشکلات محله «آبشار» در بولوار نماز خدمات‌رسانی به بیش از دو میلیون و ۳۷ هزار زائر و مجاور در پایانه مسافربری شهرداری مشهد پیام شورای اسلامی شهر مشهد در محکومیت تجاوز به حریم هوایی کشورمان استفاده از محصولات دانش‌بنیان در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری مشهد واژگونی خودرو و مرگ راننده جوان در بزرگراه شهید میرزایی مشهد (۶ آبان ۱۴۰۳) تحولی بزرگ در مشهد | جزئیات جدید از ثبت رکورد جذب ۵۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در کشور توسط شهرداری مشهد درباره بزرگ‌ترین واقف امور درمانی خراسان | وقف به شیوه «پسر میرزای ناظر» هوای کلانشهر مشهد امروز برای چهارمین روز متوالی پاک است (۵ آبان ۱۴۰۳) تجهیز مجتمع اردوگاهی «خانه سبز» مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه (۴ آبان ۱۴۰۳) رفع سریع ۱۵ نقطه آب افتادگی جزئی در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رصدخانه شهری برای اولین بار در مشهد پایه‌گذاری شد | بخش برنامه‌ریزی و آمار، مغز متفکر شهرداری است

  • کد خبر: ۲۹۵۹۳۴
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
رصدخانه شهری برای اولین بار در مشهد پایه‌گذاری شد | بخش برنامه‌ریزی و آمار، مغز متفکر شهرداری است
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد به برنامه‌های کاربردی برای اولین بار دست یافت. همچنین در حوزه آمار، داده مالی هوشمندسازی و شهر هوشمند، ظرفیت‌های نرم‌افزاری، ایجاد رصدخانه و کارخانه نوآوری، شهرداری مشهد در کشور پیشرو بوده و خوش درخشیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در همایش روز آمار و برنامه‌ریزی که امروز (یکم آبان ۱۴۰۳) در کارخانه نوآوری برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) با این مضمون که «تدبیر و برنامه‌ریزی قبل از هر اقدامی موجب جلوگیری از پشیمانی است»، گفت: اگر بناست اقدامی منجر به موفقیت شود، باید براساس آمار دقیق و صحیح و تصمیم‌گیری درست باشد. در شهرداری مشهد، تمام خدمات ارائه‌شده به زائران و مجاوران براساس برنامه‌های عملیاتی و راهبردی چشم‌انداز بیست‌ساله انجام شده است. این برنامه‌ها در قالب ۹ برنامه و ۴۵ عملیات، ارائه‌ خدمت می‌کنند.

حسامی بیان کرد: اگر امری بر اساس آمار دقیق نباشد، قطعاً به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. ۲۰ سال پیش، در شهرداری صحبت از آمار و برنامه‌ریزی می‌شد، جدی نمی‌گرفتند؛ اما وقتی تدوین بودجه عملیاتی و راهبردی شکل گرفت، امروز به عنوان قوه عاقله مجموعه شهرداری، برنامه‌ریز و پیشران و لوکوموتیوی است که تمام برنامه‌ها و اهداف به کمک آن پیش می‌رود.

وی افزود: مشهد به برنامه‌های کاربردی برای اولین بار دست یافت. همچنین در حوزه آمار، داده مالی هوشمندسازی و شهر هوشمند، ظرفیت‌های نرم‌افزاری، ایجاد رصدخانه و کارخانه نوآوری، شهرداری مشهد در کشور پیشرو بوده و خوش درخشیده است.

حوزه برنامه‌ریزی و آمار، مغز متفکر شهرداری است

در این همایش، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در شهر مشهد رخ داد، ایجاد رصدخانه شهری برای پردازش آمار بود که نتایجش علاوه بر شهرداری، در دیگر سازمان‌ها نیز قابلیت اجرا و برنامه‌ریزی دارد.

مهدی ناصحی بیان کرد: اگر در تسریع فرایند‌ها اقدامی انجام نشود، آن بهره‌وری مدنظر حاصل نمی‌شود و هوشمندسازی برای مدیریت شهری یک اولویت مهم است و باید تماس با مردم از طریق هوشمندسازی ایجاد شود تا شفاف‌سازی اتفاق بیفتد.

رصد خانه شهری برای اولین بار در مشهد پایه گذاری شد | حوزه برنامه ریزی و آمار، مغز متفکر شهرداری است
وی افزود: حوزه برنامه‌ریزی و آمار، مغز متفکر شهرداری است. گام اول در همه حوزه‌های شهری، داشتن چشم‌انداز است و باید در این حوزه، از توان و ظرفیت نیرو‌های متخصص استفاده کرد.

شعار این دوره مدیریت شهری «مشهد؛ جهانشهر برکت و کرامت» بود و تأسیس مرکز دیپلماسی شهری در تحقق این شعار نقش مهمی دارد. حضورنیافتن ما در مجامع بین‌المللی به برند مشهد آسیب می‌رساند. باید چنین مرکزی در مشهد ایجاد شود و در دستور کار مدیران قرار بگیرد تا کارشناسان شهری بتوانند با حضور در سایر کشور‌ها از آخرین متد‌های برنامه‌ریزی شهری بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->