صف سریال‌های شاد تلویزیون برای آنتن تمدید اجرای نمایش «کمپانی فیلم‌سازی آقای داتان» تا پایان هفته جاری نمایشگاه «پورتفولیو / چهارده صفر سه» در نگارخانه فردوسی مشهد دوبلور فیلم «محمد رسول الله(ص)» درگذشت «سینما متروپل» با چه تغییراتی اکران می‌شود؟ فیلم سینمایی «شبگرد» به کارگردانی فرزاد مؤتمن به‌زودی اکران می‌شود زندگی‌نامه شهدای پلیس فیلم می‌شود «دیوید هریس»، بازیگر آمریکایی درگذشت دیدار کارگردان سرشناس ترک با هنرمندان ایرانی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ چالش تولید انیمیشن، کمبود هنرمند متخصص است مشخص شدن هیات داوران بخش «مسابقه تئاترکودک» جشنواره تئاترکودک و نوجوان ۵ روز مانده به آغاز  مشهد چه سهمی از حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد؟ | شهر با کبریتی روشن است ارتباط هوش مصنوعی و هنر در گفتگو با رضا دیده‌بان، عکاس شناخته‌شده مشهدی آموزش داستان‌نویسی | خیالی که نفس می‌کشد اهمیت انتشار منظومه‌هایی تاریخی در باب فتوحات صفویه | روایت مردمی از تاریخ مردانگی آهنگ «همین مونده بود» محسن چاوشی ۱۰۰ هزارتایی شد «مستانه مهاجر» برای دریافت جایزه‌اش به ترکیه نرفت! چند نکته درباره سریال «تانک‌خورها» | قصه گردان ۷۷ خراسان چه بود؟
سرخط خبرها

نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» روی صحنه پردیس تئاتر مستقل مشهد

  • کد خبر: ۲۹۶۱۴۸
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» روی صحنه پردیس تئاتر مستقل مشهد
نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» به کارگردانی سیدمحمد سادات این روزها در پردیس تئاتر مستقل مشهد بر روی صحنه می‌رود.

 به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» از ۲۹ مهر ۱۴۰۳ به کارگردانی سیدمحمد سادات و تهیه‌کنندگی عباس طوسی در پردیس تئاتر مستقل، تماشاخانه انوشیروان ارجمند، بر روی صحنه رفته است. این نمایش از ترجمه کتابی با همین نام استفاده کرده و قصد دارد ضددیکتاتوری را رواج دهد.

آرمین ترابی، حجت اعرابی، علیرضا بازشاد، امیر جواد زاده، حسین خرم، فاطمه رافع، رستا رحمان زاده، محمد مهدی رضایی، نیما زنده روحیان، عرفان سوزنی، سعید شریفی، پارمیس طوسی، سمانه ظریف، سجاد علی آبادی، بیژن فاتحی، حسام محدث، منصوره موسوی، حسن میرنژاد، راضیه میری، ساندرا یحیی زاده از بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. اکنون با «سیدمحمد سادات» کارگردان نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» به گفتگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

سیدمحمد سادات با اشاره به جزئیات نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» توضیح می‌دهد: این کتاب از آخرین آثار ترجمه شده ماتئی ویسنی یک است و نمایش ما با اقتباس از این کتاب، حضور استالین در روسیه را روایت می‌کند.

داستان از این قرار است که از سوی انجمن نویسندگان روسیه، به نویسنده‌ای ماموریت داده می‌شود که در بیمارستان روانی تاریخچه کمونیسم را به بیماران آموزش دهد تا اتفاق مثبتی در روند بهبود بیماری آن‌ها صورت بگیرد. در آن دوران، هنگامی که می‌خواستند فردی را تبعید کنند، او را دیوانه می‌خواندند و در بیمارستان روانی از آنها نگهداری می‌کردند.

او درباره هدفی که نمایش دنبال می‌کند، می‌گوید: نمایشنامه ما ضد دیکتاتوری است و وجود دیکتاتوران را نقض می‌کند. در اجرا نمایش سعی ما بر‌این بوده که رگه‌های کمدی، فضا‌های جادویی موقعیت‌ها و فضا‌ها را افزایش دهیم.

کارگردان نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» با اشاره به عوامل این نمایش می‌گوید: گروه نمایش ما ۴۵ نفری است که از این تعداد ۲۰ نفر بازیگر و ۲۵ نفر نیز از عوامل پشت صحنه هستند. در نمایش «چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم؟» بازیگران با تجربه‌ای حضور دارند. ما سعی کردیم.

وی می‌گوید: در این نمایش به دلیل تعدد نقش‌ها از بازیگران کاراولی نیز استفاده کنیم. از ابتدای مرداد تمرینات ما به صورت مستمر ادامه داشت و از ۲۹ مهر در پردیس تئاتر مستقل بر روی صحنه رفتیم که این اجرا‌ها تا ۲۴ آبان ادامه‌دار خواهد بود.

پردیس تئاتر مستقل مشهد در بولوار صارمی، حدفاصل میدان حافظ و صارمی ۵۰ پلاک ۷۸ واقع شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت گیشات مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->