آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳) کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها وضعیت نامناسب دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در کشور
سرخط خبرها

بهبود دیابت نوع ۲ با کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها

  • کد خبر: ۲۹۶۳۵۱
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
بهبود دیابت نوع ۲ با کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها
یک تحقیق جدید حاکی از این است که بزرگ‌سالان مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است با مصرف کمتر کربوهیدرات بهبود‌هایی در عملکرد سلول «بتا» مشاهده کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بیماری خود را بهتر مدیریت کنند و احتمالاً بی‌نیاز از دارو بشوند.

به گزارش شهرآرانیوز، سلول‌های بتا سلول‌های درون‌ریزی در لوزالمعده هستند که انسولین تولید و ترشح می‌کنند. انسولین هورمونی است که سطح قندخون را کنترل می‌کند.

بیش از ۳۸ میلیون آمریکایی به دیابت مبتلا هستند و بیش از ۹۰ درصد از آنها دیابت نوع ۲ دارند. دیابت نوع ۲ اغلب در افراد بالای ۴۵ سال بروز می‌کند، اما میزان ابتلای کودکان، نوجوانان و جوانان به دیابت نوع ۲ در حال افزایش است.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پاسخ سلول بتا به سطح قند خون را از دست می‌دهند که علت این مساله احتمالا خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات است. شکست سلول‌های بتا یا ناکافی بودن آنها مسئول ایجاد و پیشرفت دیابت نوع ۲ است. محققان در این تحقیق جدید، ۵۷ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ را برای مدت ۱۲ هفته بررسی و مشاهده کردند افرادی که کربوهیدرات کمتری مصرف کردند شاهد بهبود کارکرد سلول‌های بتا بودند.

«باربارا گاویر» مولف اصلی این تحقیق از دانشگاه آلاباما گفت: تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا برنامه غذایی کم کربوهیدرات می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا را احیا کند و موجب بهبودی در بیماران دیابت نوع ۲ بشود.

به گفته کارشناسان، برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، به آموزش صحیح جامعه برای تغذیه سالم و فعالیت بدنی و نیز تمهیدات کشوری برای سالم و امن بودن غذاها، حمایت‌های تغذیه سالم، توجه خاص بیمه‌ها برای پوشش کامل، فعالیت‌های جلوگیری از اضافه وزن و چاقی، بیماریابی در مراحل پیش‌دیابتی و مراقبت صحیح آنها نیاز است. برای پیشگیری، تمهیدات و تسهیلات دولتی برای تغذیه سالم و فعالیت بدنی، در اختیار داشتن انواع وسایل تشخیصی و درمانی با پوشش کامل بیمه‌ها ضروری است. علاوه بر این، توانایی افراد دیابتی برای تغذیه سالم باید مورد نظر قرار گیرد.

کربوهیدرات‌ها شامل قندها، نشاسته و فیبر طبیعی موجود در میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و لبنیات هستند که برای حفظ سلامتی و شادابی بدن بسیار مفید و ضروری‌اند. انواع کربوهیدرات، گلوکز را برای بدن فراهم می‌کنند، ماده‌ای که به انرژی مورد استفاده برای پشتیبانی از عملکرد‌های بدن و فعالیت بدنی تبدیل می‌شود. بدن بسیاری از کربوهیدرات‌ها را به گلوکز تبدیل می‌کند که برای رساندن انرژی به تمام سلول‌ها مانند سلول‌های مغز و عضلات استفاده می‌شوند.

کربوهیدرات‌ها در کنار چربی‌ها و پروتئین‌ها یکی از سه مواد مغذی محسوب می‌شوند که قسمت زیادی از غذا‌ها را تشکیل می‌دهند. کمتر غذایی را می‌توان یافت که فقط یکی از این موارد را شامل شود. بیشتر غذا‌ها ترکیبی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین در سطوح مختلف هستند.

کربوهیدرات‌ها به دو دسته ساده و پیچیده تقسیم می‌شوند؛ که کربوهیدرات پیچیده، مفید و کربوهیدرات ساده، مضر است. کربوهیدرات‌های ساده مانند شیرینی‌ها، شکلات، بیسکوییت، کیک و نوشابه‌ها که به آنها قند اضافه می‌شود معمولا کالری بالایی دارند و در صورت مصرف مرتب این غذاها، خطر پوسیدگی دندان و اضافه وزن افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->