مراسم تشییع پیکر «شهید خموشی» از شهدای حادثه تروریستی تفتان در مشهدمقدس + عکس و فیلم شهادت یک شهروند غیرنظامی اسلامشهر در حمله رژیم صهیونیستی یک اذان در ۵ کاشی از نماز ملفوظ تا نماز مقبول رعایت ادب، نخستین قدم برای خوب نماز خواندن | فکر کن آمده‌ای میهمانی «مکتب نصرالله» جاودانه در تاریخ درباره شهید سیدهاشم صفی الدین | ستاره درخشان آسمان جهاد چه‌کسی می‌تواند آرزوی مرگ کند؟ چند راهکار برای مطالعه و انس با قرآن کریم | کتابی که زندگی را روشن می‌کند آمادگی آستان قدس برای میزبانی از برنامه‌های علمی و فرهنگی دانش ‌آموزی در حرم امام‌رضا(ع) ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش جهان با ظهور به احسن‌الحال می‌رسد درباره پویش «ایران همدل» و حمایت مردم ایران از لبنان و فلسطین | ما ملت هم‌بستگی و همدلی هستیم یک تکه از بوی بهشت به سلامتی انگشتی که ماشه می‌کشد روی باطل تاریخ نقش‌و‌نگار مُهر‌هایی بر اسناد آستان قدس رضوی | ساخت شناسنامه‌هایی با سنگ‌های گران‌قیمت چگونه محبوب خدا شویم؟ همسایه‌داری، آنگونه که حضرت شمس الشموس (ع) گفته‌اند | همسایه خوب، گل خوشبوست
سرخط خبرها

ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۲۹۶۴۱۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌هایی که ما در وزارت آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهیم توسعه و ترویج سیره و معرفت رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر آموزش و پروش با ابراز خرسندی در دیدار با مدیرعالی حرم مطهر رضوی گفت: ما مکلف و موظفیم از این پایگاه عظیم جهانی و فرهنگی با ظرفیت‌های بی نظیر و بی بدیلی که دارد در راستای تعلیم و تربیت فرزندان خود بهره ببریم. 

علیرضا کاظمی اضافه کرد: مقرر شد ابتدا در استان خراسان رضوی در بالاترین سطح از این ظرفیت استفاده کنیم و بعد از آن در سطح ملی برنامه‌ریزی شود و در قالب این ظرفیت فرهنگی و جهانی بخشی از ارزش‌ها، باور‌ها و اعتقادات جامعه دینی ایران را به نسل جدید و تمدن‌ساز ایران اسلامی منتقل کنیم.

کاظمی تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که ما در وزارت آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهیم توسعه و ترویج سیره و معرفت رضوی است. برای حرکت کردن در این مسیر نیاز است نگاهی فراملی داشته باشیم تا بتوانیم بسته جامع و کاملی از فعالیت‌های فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های آموزش و پرورش طراحی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: امیدوارم با همفکری و هم‌اندیشی با مجموعه آستان قدس رضوی بتوانیم بسته کامل فرهنگی و آموزشی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و همکاران طراحی کنیم و از این ظرفیت فرهنگی بی‌بدیل که میان اقشار و گروه‌های مختلف مرجعیت اجتماعی دارد به نحو احسن و مطلوب استفاده کنیم.

رضا خوراکیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که دانش‌آموزان جزو موثرترین قشر جامعه هستند و می‌توانند به شکل‌های مختلف با حرم مطهر امام رضا (ع) ارتباط برقرار کنند اظهار کرد: ما در حرم مطهر رضوی مسائل و نیاز‌هایی داریم که باید به شیوه‌های متناسبی برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

خوراکیان بیان کرد: ما به دنبال اجرای صرف برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در حرم مطهر رضوی توسط دانش‌آموزان نیستیم بلکه قصد داریم زمینه فعالیت این قشر ارزشمند را فراهم کنیم تا آنها خود پا به عرصه بگذارند و در زمینه ترویج معارف اهل بیت (ع) پرچمدار باشند.

وی افزود: در همین زمینه گفتگو‌هایی با وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه صورت گرفت تا شرایط را برای حضور دانش‌آموزان سراسر کشور تسهیل کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: ترویج سبک زندگی رضوی، معارف رضوی و آشنایی دانش‌آموزان با آداب زیارت از محور‌های مورد تاکید است تا این مفاهیم در کتاب‌های آموزشی و در مقاطع تحصیلی مختلف گنجانده شود. آشنایی با سبک زندگی رضوی از جمله مفاهیمی است که برای همه نسل‌ها قابل ارائه است و این مسائل باید بیشتر از قبل مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه هم‌افزایی و همراهی ظرفیت‌های آستان قدس رضوی به همراه ظرفیت‌های آموزش و پرورش می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند تا در نهایت بتوانیم به سوی تربیت بهتر نسل جوان حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->