آیت‌الله علم‌الهدی: بسیجیان دانشجو و طلبه، نگهبان اعتقادی جریان بسیج هستند پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس در استان خراسان رضوی تشییع می‌شود رئیس کمیته امداد: خیرین بازوان انقلاب در خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند جمع‌آوری ۴۰ میلیارد تومان کمک برای مردم غزه و لبنان توسط خیرین و هیئت‌های مذهبی کشور قصه آقای راستگو | یادی از حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، روحانی نام‌آشنای مشهدی مروری بر روایات ائمه اطهار (ع) درباره عقل | بهترین نعمت برای دنیا و آخرت نصرت الهی در پرتو صبر و پایداری دهک‌بندی ارائه خدمات به ایثارگران از بودجه حذف می‌شود خوش‌به‌حال گردو‌ها اعتکاف ماه مبارک رجب با حضور ۱۵۰۰ معتکف در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود + فیلم (۳۰ آبان ۱۴۰۳) مروری بر زندگی و خدمات استاد «مهدی ولائی»، مأمور ثبت‌احوال نسخه‌های خطی حرم امام‌رضا(ع) زیارت، مدارِ معرفتیِ تربیت لبخند بزن تا سعادتمند شوی | مروری بر بیانات امام رضا (ع) درباره شادی و سرور خانه‌هایی که حکم بهشت را دارند «پدر»؛ مایه رحمت، مظهر قدرت | بررسی بایدهای نقش پدر خانواده براساس آموزه‌های دینی رونمایی از پایگاه تخصصی «مقاومت» در کتابخانه آستان قدس رضوی (۲۹ آبان ۱۴۰۳) برگزاری انتخابات مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در مشهد کاهش مصرف برق در حرم مطهر امام رضا(ع) درراستای مصرف بهینه‌ انرژی کار و تلاش برای سعادت خلق و رضایت خدا | چند توصیه اقتصادی برگرفته از سیره امام محمد باقر (ع)
سرخط خبرها

ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۲۹۶۴۱۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌هایی که ما در وزارت آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهیم توسعه و ترویج سیره و معرفت رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر آموزش و پروش با ابراز خرسندی در دیدار با مدیرعالی حرم مطهر رضوی گفت: ما مکلف و موظفیم از این پایگاه عظیم جهانی و فرهنگی با ظرفیت‌های بی نظیر و بی بدیلی که دارد در راستای تعلیم و تربیت فرزندان خود بهره ببریم. 

علیرضا کاظمی اضافه کرد: مقرر شد ابتدا در استان خراسان رضوی در بالاترین سطح از این ظرفیت استفاده کنیم و بعد از آن در سطح ملی برنامه‌ریزی شود و در قالب این ظرفیت فرهنگی و جهانی بخشی از ارزش‌ها، باور‌ها و اعتقادات جامعه دینی ایران را به نسل جدید و تمدن‌ساز ایران اسلامی منتقل کنیم.

کاظمی تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که ما در وزارت آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهیم توسعه و ترویج سیره و معرفت رضوی است. برای حرکت کردن در این مسیر نیاز است نگاهی فراملی داشته باشیم تا بتوانیم بسته جامع و کاملی از فعالیت‌های فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های آموزش و پرورش طراحی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: امیدوارم با همفکری و هم‌اندیشی با مجموعه آستان قدس رضوی بتوانیم بسته کامل فرهنگی و آموزشی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و همکاران طراحی کنیم و از این ظرفیت فرهنگی بی‌بدیل که میان اقشار و گروه‌های مختلف مرجعیت اجتماعی دارد به نحو احسن و مطلوب استفاده کنیم.

رضا خوراکیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که دانش‌آموزان جزو موثرترین قشر جامعه هستند و می‌توانند به شکل‌های مختلف با حرم مطهر امام رضا (ع) ارتباط برقرار کنند اظهار کرد: ما در حرم مطهر رضوی مسائل و نیاز‌هایی داریم که باید به شیوه‌های متناسبی برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

خوراکیان بیان کرد: ما به دنبال اجرای صرف برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در حرم مطهر رضوی توسط دانش‌آموزان نیستیم بلکه قصد داریم زمینه فعالیت این قشر ارزشمند را فراهم کنیم تا آنها خود پا به عرصه بگذارند و در زمینه ترویج معارف اهل بیت (ع) پرچمدار باشند.

وی افزود: در همین زمینه گفتگو‌هایی با وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه صورت گرفت تا شرایط را برای حضور دانش‌آموزان سراسر کشور تسهیل کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: ترویج سبک زندگی رضوی، معارف رضوی و آشنایی دانش‌آموزان با آداب زیارت از محور‌های مورد تاکید است تا این مفاهیم در کتاب‌های آموزشی و در مقاطع تحصیلی مختلف گنجانده شود. آشنایی با سبک زندگی رضوی از جمله مفاهیمی است که برای همه نسل‌ها قابل ارائه است و این مسائل باید بیشتر از قبل مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه هم‌افزایی و همراهی ظرفیت‌های آستان قدس رضوی به همراه ظرفیت‌های آموزش و پرورش می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند تا در نهایت بتوانیم به سوی تربیت بهتر نسل جوان حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->