سرخط خبرها

بوستان خورشید مشهد میزبان مسابقات دوچرخه سواری کشوری

  • کد خبر: ۲۹۶۶۶۱
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
بوستان خورشید مشهد میزبان مسابقات دوچرخه سواری کشوری
مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان کشور در پیست جذاب شهرمان برگزار می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رکابزنان با شتاب پیچ‌های تند را پشت سر می‌گذارند. فاصله چرخ‌هایشان با یکدیگر بعضا آنقدر کم است که ترس برخورد، تمام وجود آدم را برمی‌دارد. با این همه آنها آنقدر باتجربه هستند که در ایستگاه خوش آب و هوای بوستان خورشید پشت به پشت هم و گوش در گوش یکدیگر رکاب زده و به سمت هدف بتازند. این قاعده بازی در میدان بزرگان است. میدانی که اکثر رکابزنان نامدار کراس کانتری ایران گرد هم آمده بودند تا در چهارچوب لیگ کشوری دوچرخه‌سواری کوهستان با یکدیگر رقابت کنند. مسابقاتی که به میزبانی یکی از استانداردترین و بهترین جاده‌های رقابتی کشور در بوستان خورشید مشهد برگزار شد. البته امروز هم بوستان خورشید میزبان این رقابت‌ها در ماده «دانهیل» است. با این همه جذابیت‌های نبرد رکابزنان در کراس کانتری برای آنها که دوچرخه‌سواری را دوست دارند، آنقدر بود تا شماری تماشاچی هم در مسیر رکابزنی قهرمانان حضور یافته و عملکرد آنها را تماشا کنند.

درخشش خراسانی‌ها در مسابقات کشوری

هفته دوم مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کشوری کوهستان با درخشش ورزشکاران خراسانی همراه بود. مسابقاتی که در بخش کراس کانتری با شرکت ۳۰ ورزشکار دنبال شد و در نهایت مشهدی‌ها توانستند در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان عملکرد خوبی داشته باشند. در پایان رقابت‌های رده سنی جوانان محمد بهبودی‌نیا از خراسان‌رضوی توانست بر سکوی اول بایستد. سیدحسن سجادیان و علیرضا اوصانلو نیز از تهران بر سکوی دوم و سوم این رده سنی ایستادند. در رده سنی بزرگسالان نیز فرشید صلاحیان، رکابزن استان فارس که از ملی‌پوشان این رشته است توانست قهرمان شود و بنیامین فنایی، دوچرخه‌سوار نامدار خراسانی بعد از او دوم شد. سینا ربیعی از تهران نیز بر سکوی دوم این رقابت‌ها ایستاد.

لذت رکابزنی در دل طبیعت

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی که از صبح زود و پیش از شروع کار ورزشکاران در محل مسابقات حاضر بود در حاشیه این رقابت‌ها به شهرآراورزشی گفت: «مشهد با توجه به حضور دوچرخه‌سواران حرفه‌ای و زیادی که دارد، به عنوان یکی از پایگاه‌ها و مهد‌های پرورش دوچرخه‌سواران سطح کشور است.» مجید طهوریان‌عسگری افزود: «هر ساله لیگ دوچرخه‌سواری در ۳ ماده سرعت، جاده و کوهستان برگزار می‌شود که همانند سال گذشته مشهد میزبان یکی از هفته‌های مسابقات لیگ کوهستان است. این هفته دوم مسابقات است که در ۲ بخش کراس کانتری و دانهیل در بوستان خورشید میزبان قهرمانان کشور هستیم.» وی با اشاره به ظرفیت‌های استثنایی مجموعه کوهستانی بوستان خورشید برای برگزاری مسابقات کراس کانتری اظهار کرد: «مجموعه کوهستانی بوستان خورشید یکی از فرصت‌های بی‌نظیر ایران در برگزاری مسابقات کراس کانتری است که دوچرخه‌سواران هم از رکاب زدن در آن لذت می‌برند.» طهوریان درباره این‌که میزبانی‌های این‌چنینی چه کمکی به دوچرخه‌سواری استان می‌کند، اذعان داشت: «در مجموع برگزاری میزبانی‌ها و لیگ منظم استانی که امسال خراسان تنها استانی بود که لیگ دوچرخه‌سواری را در هر ۳ رشته برگزار کرد، به پرورش قهرمانان و مدال‌آوری در سطح کشوری بسیار کمک می‌کند.»

ایجاد انگیزه از طریق میزبانی

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری مشهد هم که مسئولیت اجرایی مسابقات را به عهده داشت، در خصوص میزبانی استان خراسان‌رضوی از این دست مسابقات اظهار کرد: «بدون شک دروازه اصلی ورود به دوچرخه‌سواری در حال حاضر رکابزنی کوهستان است. هر چه ما به این رشته توجه بیشتری داشته باشیم قطعا در رشته‌های جاده و پیست هم موفق خواهیم بود. قالب رکابزنانی که در رشته‌های پیست و جاده فعالیت می‌کنند، شروع کارشان از کوهستان بوده است. میزبانی چنین مسابقاتی موجب انگیزه بین ورزشکاران استان شده و آینده آنها را می‌سازد.» سیدمجتبی جاودانی افزود: «در این دوره مسابقات کراس کانتری ۳۰ نفر از برترین‌های کشور هستند که می‌توانیم به دوچرخه‌سواران مشهدی، چون فنایی و صفدری اشاره کنیم.» وی در خصوص سطح فنی رقابت‌ها و میزبانی مشهد تصریح کرد: «این مسابقات در فضای فنی و خوب کوهستان پارک خورشید انجام می‌شود. اکثر کارشناسان معتقدند این فضا یکی از بهترین فضا‌ها در سطح کشور است و قابلیت برگزاری مسابقات را حتی در سطح بین‌المللی دارد.»

رضایت چرخ‌های بی تاب!

رکابزنان یکی پس از دیگری از خط پایان عبور می‌کنند. در این میان چهره برخی خندان و گروهی دیگر مکدر است. فرشید صلاحیان، نفر اول رده سنی بزرگسالان که از استان فارس به مشهد آمده، درباره میزبانی مشهد و این رقابت‌ها به شهرآراورزشی گفت: «واقعا مسابقه خوبی بود. فضای برگزاری مسابقه لذت‌بخش بود و از رکاب زدن در این بوستان کوهستانی زیبا کیف کردم.» وی افزود: «سطح فنی مسابقات هم بالا بود و انصافا برای این صدرنشینی کار راحتی نداشتم.» صفدری، دیگر رکابزن حاضر در این مسابقات که خراسانی هم بود، اظهار کرد: «از اینکه مشهد میزبانی این رقابت‌ها را گرفت خوشحالم. معتقدم مشهد ظرفیت فراوانی در رشته دوچرخه‌سواری دارد و این دست میزبانی‌ها کمک می‌کند تا ما با انگیزه‌تر در میادین حاضر شویم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->