تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

«اتصال»، روایتگر فاصله‌های کرونایی

  • کد خبر: ۲۹۷۶۸
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
«اتصال»، روایتگر فاصله‌های کرونایی
فیلم نباید برای جشنواره ساخته شود، اما واقعیت این است که بیشتر فیلم‌سازان فیلم‌هایشان را به جشنواره‌ها می‌فرستند تا از جایزه آن برای ساخت فیلمی مربوط به سینمای خودشان استفاده کنند.
شهرآرانیوز/امیری- دخترک حالا تعدادی شماره تلفن با کد مشهد در دست دارد. به تک‌تک خانه‌ها زنگ می‌زند و از کسی که گوشی را برمی‌دارد، می‌پرسد که آیا خانه‌شان نزدیک حرم امام رضا (ع) قرار دارد؟ آیا آن‌ها می‌توانند یک تماس تصویری در نزدیکی حرم مطهر برقرار کنند تا آرزوی مادربزرگ دخترک یاسوجی برآورده شود؟ آن طرف یکی از خط‌ها، دختر دیگری است که از دعوا‌ها و تنش‌های پدر و مادرش که به‌دلیل شرایط کرونا مدتی است در خانه مانده‌اند به ستوه آمده است و حالا تلاش می‌کند تا دختر یاسوجی و مادربزرگش را به آرزویشان برساند.
کرونا، دوری و فضای مجازی، شاید مهم‌ترین مضامین فیلم کوتاه «اتصال» به‌نویسندگی و کارگردانی «سیده فاطمه حسینی» باشد که این روز‌ها مراحل پایانی تولید خود را می‌گذراند.
این فیلم که به تهیه‌کنندگی حوزه هنری یاسوج ساخت شده است، اکنون با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد در مرحله تدوین قرار گرفته است.

فضای مجازی، عنصر مهم «اتصال»
حسینی که تا کنون ۴ فیلم کوتاه ساخته است، درباره فضای مجازی به‌عنوان یکی از مضامین پررنگ در فیلم اتصال نیز می‌گوید: به نظرم اینکه الان فضای مجازی محل ارتباط و اتصال بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان شده است، موضوع مهمی است. امروز می‌بینیم کودکانی که تا مدتی پیش خانواده‌هایشان اجازه نمی‌دادند در فضای مجازی حاضر شوند، به صفحه‌های مختلف مجازی دسترسی دارند تا به‌وسیله آن در کلاس درس حضور یابند یا برنامه‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. از همین‌رو سعی داشتم از فضای مجازی به‌عنوان عنصری مهم در این فیلم استفاده کنم.

جشنواره‌ها مسیری برای رسیدن به دنیای شخصی فیلم‌سازان
نویسنده و کارگردان فیلم اتصال با بیان اینکه این فیلم قرار است در جشنواره رضوی اکران شود، می‌گوید: سعی می‌کنیم فیلم را برای جشنواره‌های داخلی و خارجی ارسال کنیم. نزدیک‌ترین جشنواره از نظر زمانی، جشنواره رضوی است، اما پس از آن به دیگر جشنواره‌ها نیز فرستاده می‌شود.
حسینی که دانش‌آموخته انجمن سینمای جوان است، درباره جشنواره‌ها و تمایل سازندگان فیلم‌های کوتاه برای حضور در آن‌ها می‌گوید: معتقدم فیلم نباید برای جشنواره ساخته شود، اما واقعیت این است که بیشتر فیلم‌سازان فیلم‌هایشان را به جشنواره‌ها می‌فرستند تا از جایزه آن برای ساخت فیلمی مربوط به سینمای خودشان استفاده کنند. شاید برخی فیلم‌هایی که می‌سازم جزو سینمای من و دغدغه‌های من نباشد، اما به‌دلیل مسائل مالی ناچارم از این راه وارد شوم تا بتوانم سرانجام دغدغه‌های خودم را بسازم. هزینه‌های فیلم‌سازی واقعا سرسام‌آور است. با اینکه انجمن سینمای جوانان حمایت لازم را می‌کند، فیلم‌سازان از پس این هزینه‌ها برنمی‌آیند.
«اتصال» ۳ بازیگر به نام‌های نازنین شورابی، سمیه ضیایی و مصطفی شایسته دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->