نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اگر هویت شهدای گوهرشاد درست معرفی می‌شد، تاریخ فرهنگی ایران مسیر دیگری داشت ثبت نزدیک به ۹ میلیون تردد از طریق خطوط متروی مشهد در شهریور ۱۴۰۴ سازمان ملل از طالبان خواست دسترسی به اینترنت و خدمات مخابراتی را فوراً بازگرداند آمادگی پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد هم‌زمان با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سیدحسن نصرالله افتتاح ایستگاه بسیج و بهره‌برداری از سکو‌های فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۴ هوای مشهد برای همه شهروندان ناسالم شد | مشهدی‌ها، خصوصاً کودکان در فضای بسته بمانند (۸ مهر ۱۴۰۴) ۲ فوتی در تصادف اتوبوس حامل دانشجویان در جاده سمنان + جزئیات و عکس (۸ مهرماه ۱۴۰۴) مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: معرفی آتش‌نشانان شهید به‌عنوان «شهید خدمت» را پیگیری می‌کنیم + فیلم گام شورای عالی استان‌ها برای ثبت قانونی آتش‌نشانان جان‌باخته به‌عنوان «شهید» با دستور رهبر طالبان، اینترنت فیبر نوری در کابل قطع شد پزشکیان: ملت ایران در جنگ ۱۲روزه، همدلی و اقتدار خود را ثابت کرد اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در سال پنجم شورای ششم اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده در سال پنجم شورای ششم بازسازی معراج شهدا مشهد، در نقطه پایانی | فعالیت فرهنگ‌سرای عروج در معراج شهدا ترمیم تروما‌های یک آتش‌نشان | گزارشی از ضرورت ارائه خدمات روان‌شناسی به کارکنان یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا برای تپش‌های زندگی | گزارشی به مناسبت روز جهانی سلامت قلب و راهکار‌های مراقبت از آن آتش‌نشانان نماد واقعی فداکاری، مسئولیت‌پذیری و ازخودگذشتگی‌ هستند نماینده مجلس: فعالیت هسته‌ای کشور بهتر از گذشته تداوم خواهد یافت شهردار مشهد مقدس خبر داد: رضایت ۸۵ درصدی از وضعیت امنیتی و ۶۶ درصدی از وضعیت ترافیکی در مشهد
سرخط خبرها

هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری مشهد

  • کد خبر: ۲۹۸۴۲
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری مشهد
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز افزود: پیچیده‌ترین کارگاه‌های کشور در میدان شهدا است و مشابه آن را در کل کشور نداشته ایم.

وی افزود: این کارگاه از این حیث دارای تفاوت است و دو ایستگاه در یک تراز به یک دیگر می‌رسند و بر این اساس خط چهار و سه در آینده نزدیک در یک تراز متوقف شده و مسافران خود را سوار می‌کنند که نظیر این اقدام را فقط در کشور‌های چین و بارسلون شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: این ایستگاه عریض‌ترین ایستگاه با عمق ۵۰ متری در کشور است.
کیامرز خاطرنشان کرد: عرض ایستگاه‌های زیرزمینی ما بین ۱۴ تا ۲۰ متر است، اما این ایستگاه بسیار عریض است و امید داریم به زودی آن را به بهره برداری برسانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خطوط یک و دو قطار شهری در حال بهره برداری هستند و در آینده ایستگاه شهرک سلامت نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه نوع طراحی ایستگاه در این منطقه به گونه‌ای صورت گرفته که قابلیت دارد تا در ادامه مسیر به سمت بولوار نماز منتهی شود، تصریح کرد: همچنین این قابلیت نیز وجود دارد که این خط در آینده به بولوار شهید فکوری نیز منتهی شود.

کیامرز بیان کرد: در حال حاضر خط‌های یک و دو قطارشهری در حال فعالیت بوده و روزانه در برخی مواقع تا ۲۵۰ هزار مسافر نیز جابه جا می‌کند.
وی اضافه کرد: برخی تجهیزات خارجی این قطار‌ها به دلیل عدم پرداخت با کمی مشکل همراه بوده است؛ اما امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ باقیمانده کار نیز به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه امروزه بیشترین بحث و تمرکز ما بر خط سه قطارشهری است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی نمی‌دانیم تا چه حد نسبت به دورنمای ارائه شده برای سال ۱۴۰۰ موفق خواهیم بود.
کیامرز عنوان کرد: در شورای پنجم استارت فعالیتی را زدیم که با همکاری جدی اعضای شورا و شهردار مشهد همراه بود. برای راه اندازی خطوط قطار شهری از پایانه امام رضا (ع) تا پایانه شهدا حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی با بیان اینکه از میزان سه هزار میلیارد تومان تا به امروز شهرداری مشهد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آن را تامین کرده است، اظهار کرد: امیدواریم باقی آن را از طریق اوراق مشارکت، وام‌های اخذ شده و تامین منابع ارزی تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: اگر شرایط به خوبی پیش رود در گام بعدی مسیر میدان شهدا تا خیابان امامت ۴۹ را مدنظر قرار دادیم که این بخش شامل فاز دو خط سه قطار شهری می‌شود.
کیامرز عنوان کرد: همچنین امید داریم بتوانیم عملیات خط چهار قطار شهری را انجام دهیم. با توجه به شرایط موجود اگر بخواهیم ۳۰ کیلومتر خط سه قطار شهری را به اتمام برسانیم، نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و این رقم در شرایط موجود بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم، خاطرنشان کرد: همزمان پروژه خط چهار قطار شهری را نیز استارت زدیم و بنا داریم که در آینده برای این خط نیز تونل احداث کنیم. از منطقه مهرمادر واقع در خیابان خواجه ربیع زمین‌هایی را تملک کرده ایم و شفت آن را آغاز کردیم. امید داریم تا ۸ ماه دیگر عملیات شفت آن را به اتمام برسانیم و استارت خط چهار قطار شهری را نیز بزنیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در رابطه با تامین واگن برای خط‌های سه و چهار قطار شهری مشهد، خاطرنشان کرد: در تامین واگن در خط دو با مشکلی رو به رو نبودیم. برای کسری واگن خط یک نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم واگن‌های مورد نیاز این خط را تامین کنیم و در خصوص وزارت صمت جلساتی را نیز برگزار کردیم تا بتوانیم مجوز لازم از وزارت صمت اخذ کنیم و آن را از چین وارد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->