آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند! تاریخ عرضه ناتینگ فون (3a) لایت مشخص شد + مشخصات و قیمت تصویب آیین‌نامه فضای مجازی خراسان رضوی با تأکید بر چابک‌سازی قوانین و ارتقای سواد دیجیتال دانشمندان روشی کاملاً جدید برای نگهداری مواد غذایی در یخچال اختراع کردند احتمال افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، بعد از گران‌شدن چیپ‌های حافظه چرا میلیاردر‌های حوزه فناوری در حال ساخت پناهگاه‌های آخرالزمانی هستند؟ چاپلوسی چت‌بات‌ها، تهدیدی برای جوامع انسانی است برگزاری رویداد هوش مصنوعی، کسب‌وکارهای نوین و خلاق در مشهد | تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با انجمن ملی هوش مصنوعی منعقد شد معرفی کفش هوشمند نایکی: تجربه‌ای راحت‌تر در پیاده‌روی و دویدن اخبار جدیدی از زمان عرضه آیفون بدون حاشیه و آیفون فلیپ آیا ناسا ماه‌نشین استارشیپ را از پروژه برگرداندن فضانوردان به ماه کنار می‌گذارد؟ اسپیس‌ایکس چطور با ماهواره‌های استارلینک، اینترنت ماهواره‌ای موبایل را متحول می‌کند؟ دانشمندان «چشم رباتیکی» ساخته‌اند که به‌صورت خودکار فوکوس می‌کند و به منبع انرژی نیازی ندارد دوچرخه برقی ماژولار آلسو مدل TM-B معرفی شد + عکس
سرخط خبرها

روایت مدیرعامل تپسی از تهدید یک نانوایی مشهد توسط اسنپ: رستوران‌ها را هم از همکاری با ما می‌ترسانند

  • کد خبر: ۲۹۹۱۶۳
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
روایت مدیرعامل تپسی از تهدید یک نانوایی مشهد توسط اسنپ: رستوران‌ها را هم از همکاری با ما می‌ترسانند
مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، اخیرا در گفتگویی، اسنپ را به انحصارطلبی در سرویس غذا متهم کرد و گفت از این پلتفرم شکایت کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، با بیان اینکه قرارداد‌های انحصاری اسنپ‌فود مانع رشد تپسی‌فود شده، توضیح داد: «اگر رستوران‌ها از قرارداد‌های انحصاری اسنپ رها نشوند، ممکن است منجر به شکست کسب‌وکار ما شود. محدودیت ایجادکردن در لایه عرضه مارکت‌پلیس امکان‌پذیری کل کسب‌وکار را زیر سؤال می‌برد.»

بنا به گفته سیدحسینی، قرارداد‌های اسنپ‌فود با رستوران‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که آنها از همکاری با تپسی‌فود هراس دارند. او گفت: «با رستوران‌های خوب اصلاً نتوانسته‌ایم قرارداد ببندیم؛ چون اسنپ به آنها اجازه نمی‌دهد. رستوران می‌گوید اگر با تپسی‌فود کار کنم، باید ۲۰ میلیارد تومان غرامت بدهم و مابه‌التفاوت تمامی هزینه‌های انجام‌شده بازاریابی را هم به اسنپ برگردانم.»

به گفته سیدحسینی، به‌محض اعلام شکایت، اسنپ رویه تهاجمی‌تری در پیش گرفته و فردای همان روز، تعداد قابل‌توجهی از رستوران‌ها و سایر خدمات را تهدید کرده است. او گفت: «حتی با یک نانوایی سنگکی در مشهد تماس گرفته‌اند که یا تا شب با تپسی‌فود قطع همکاری می‌کنید یا از اسنپ‌فود کنار گذاشته می‌شوید. اسنپ‌شاپ جزو ونچر‌های کوچک اسنپ است، اما در همین بخش هم به فروشگاه‌ها زنگ می‌زنند تا با ما کار نکنند.»

سیدحسینی معتقد است رویه‌های ضدرقابتی و انحصار‌طلبی در DNA اسنپ و به «راکت‌اینترنت»، سهامدار اسنپ، برمی‌گردد.

او گفت: «انحصار را باید در ذهن مشتری درست کرد نه با ایجاد محدودیت در عرضه. البته این رویه خاص سرویس غذا نیست؛ انحصارطلبی در DNA این مجموعه است. قرارداد‌های انحصاری از سال ۹۸ زمانی که چیلیوری شکایت کرد، وجود داشت. الان هم ماهیت قرارداد‌های اسنپ تغییری نکرده و فقط شکلش عوض شده است. طوری قرارداد می‌بندد که بگویند رستوران خودش انتخاب کرده است.»

مدیرعامل تپسی تداوم این روند را به زیان کل بازار و مصرف‌کنندگان دانست و گفت درصورت شکست تپسی‌فود، رقابت به‌طورکل در سرویس غذا از بین خواهد رفت: «تپسی با همه امکاناتش شامل برند خوب و شناخته‌شده، زیرساخت لجستیکی قوی، پلتفرم خوب، دانش تخصصی و منابع لازم برای سرمایه‌گذاری اگر نتواند این کار را بکند، چه کسی می‌تواند؟ اگر اوضاع تغییر نکند، مردم تا ابد یک انتخاب برای غذا دارند و آن اسنپ است.»

سیدحسینی با اشاره به طرح شکایت تپسی از اسنپ اظهار امیدواری کرد که رأی شورای رقابت پایانی بر رویه‌هایی باشد که به اعتقاد او ضدرقابتی است و رستوران‌ها را به دام انداخته است.

مدیرعامل تپسی ادامه داد: «اگر شورای رقابت از همه ظرفیت‌هایش استفاده کند، زنجیری که به پای رستوران‌ها بسته شده، باز می‌شود. اگر این زنجیر باز شود، از فضایی انحصاری به فضایی رقابتی می‌رویم و در بلندمدت این به نفع اسنپ خواهد بود.»

او افزود: «شورای رقابت با داشتن ظرفیت‌های قانونی کافی می‌تواند هم این قرارداد‌های انحصاری را ابطال کند هم موضوع را اعلام عمومی کند تا همه رستوران‌ها در جریان قرار بگیرند.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->