خانی: توصیه‌های FATF از سال‌ها پیش در ایران به اجرا درآمده است میزان عیدی کارمندان دولت تعیین شد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) استاندار خراسان رضوی: ایران و پاکستان به لحاظ اقتصادی مکمل یکدیگر هستند + ویدئو مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اعلام کرد: بخشودگی جرائم مالیاتی به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۳ افزایش ۱۰ میلیون لیتری تولید بنزین در ایران قیمت امروز تلفن‌های همراه (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) + جدول قیمت قیمت امروز مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و دام سبک و سنگین (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) ۱۳ تفاوت کفش ونس اصل و فیک که باید بشناسید! امکان تمدید و اصلاح پروانه‌های کسب از درگاه ملی مجوز‌ها انعقاد ۴ تفاهم‌نامه در سفر استاندار خراسان رضوی به پاکستان سبزپوشی بورس پس از ۴ روز متوالی منفی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) افت اندک قیمت طلا و سکه در مشهد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو اعلام شد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) علت افزایش قیمت سیب زمینی چه بود؟ (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) | رشد ۲۰ میلیونی هایما S۵ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) | ورود دوباره دلار به کانال ۸۴ هزار تومان قطع انشعاب غیرمجاز هزار باغ‌ویلای مشهد فقط در سال ۱۴۰۳ | آخرین سد تأمین آب شهرستان مشهد در آستانه خروج از مدار است افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) | آریسان ۱۱ میلیون تومان ارزان‌تر شد راهکارهای کاهش وابستگی به دلار در گفت‌وگو با کارشناسان | توسعه تجارت با رهایی از یکه‌تازی دلار یک خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت ارسال و ثبت سفارش خرید سهام بعد از ساعت بازار ممنوع شد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) تذکر بانک مرکزی به بانک‌هایی که ضوابط وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن را رعایت نمی‌کنند رشد قرارداد‌های سفیدامضا و زیرپله‌ای کارگران باوجود کمبود نیروی کار نمایشگاه بهاره از ۱۱ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۳ در مشهد برگزار می‌شود + جزئیات تخفیفات قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) | پرتقال گران شد هجوم خریداران مسکن به شهر‌های شمالی + جدول قیمت یارانه نقدی خانوار‌ها در چه صورتی حذف می‌شود؟ بخشودگی جرائم مالیاتی ابلاغ شد+ جزئیات
سرخط خبرها

خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!

  • کد خبر: ۳۰۱۷۱۹
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
  • ۱
خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!
‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو.

‌می‌شنویم و می‌خوانیم خودرو گران شد. خودرو خودش که نمی‌تواند گران بشود. نمی‌تواند روی خود قیمت بگذارد. دست‌ها در کارند و حساب‌و‌کتاب‌هایی دارد که نگو. اصلا مگر خودرو خودش می‌تواند؟ راه نمی‌رود که اینجا هم تصمیم گیرنده باشد؟ باید راننده‌ای پشت فرمان آن بنشیند تا راه برود.

قبل از اینکه استارت بخورد حتما باید بنزین و آب و روغن و... آن به راه باشد و‌الا اصلا راه نمی‌افتد که بخواهد فرد را به مقصد برساند یا مثل برخی از خودرو‌های صفر وطنی وسط راه از حرکت بایستد. مثل موجود زنده باید‌تر و خشک شود خودرو. این حکایت مجموعه فیزیکی خودروست که خود نمی‌رود پس حکایت قیمتِ خودرو خیلی عمیق‌تر و عملیاتی‌تر خواهد بود. 

همین طور هم هست. اینکه یک دفعه چند ده درصدی روی قیمت خودرو می‌رود حکایت از پرده‌هایی دارد که پشت دارند و آن پشت هم خبر‌هایی است. اما خوب نیست این خبرها. البته برای ما مردم، والا برای خودروسازان از خوب هم خوب‌تر است. کجای دنیا این‌طور یک دفعه ۳۰- ۲۰ درصد می‌کشند روی قیمت خودرو؟ آن هم خودرو‌هایی که اگر افراد حق انتخاب داشته باشند هرگز روی آن دست نمی‌گذارند چه رسد که در صف دریافت آن به هر دری هم بزنند.

شرکت‌های داخلی در بازار انحصاری، سر مردم را می‌تراشند و با این افزایش قیمت‌های نجومی، جیب مردم را خالی می‌کنند و دو‌قورت‌و‌نیمشان هم باقی است. سال‌های پیش بود که آمار دادند از زیان‌های انباشته انبوه و ضرر ۷۰‌میلیون تومانی به ازای فروش هر خودرو تعجب‌بر‌انگیز شد. آن خبر را گفتیم ما راضی به ضرر‌تان نیستیم خدایی. تعطیل کنید تا بیشتر ضرر نکنید.

یک مقام عالی در پلیس راه هم به صراحت گفت تعطیل کنید و نگران حقوق کارکنان خود هم نباشید. از محل کاهش مصرف بنزین با خودرو‌های وارداتی می‌توان همه را جبران کرد. تازه کلی هم فایده می‌کنیم و مهم‌ترینش هم این است که جان بسیاری از قربانیان جاده هم محفوظ می‌ماند اما. اما مگر کوتاه می‌آیند خودروسازان محترم؟ آن حرف‌ها را با همه منطقی که پشت آن بود ناشنیده گرفتند و نه راه که کوره راه‌ها را هم بر واردات احتمالی خودرو بستند تا همین ساخته و پرداخته‌های خود را به خلق‌ا... بفروشند. 

کاش فقط همین بود، اما شیوه بازارگردانی و فروش و نسیم‌هایی که خبر جا‌به‌جا می‌کند، هم قصه را دراماتیک‌تر کرده است. بگذریم که ماجرای خودرو و، اما و اگرهایش همزاد همه ایرانی‌ها شده است. کاش دولتیان که از قیمت پایین بنزین می‌نالند، به قیمت‌های نجومی خودرو‌ها هم نگاهی می‌کردند. این به آن در. اگر می‌توانند قیمت خودرو را منطقی کنند و حق انتخاب مردم را به رسمیت بشناسند آن وقت مردم خودشان برای واقعی کردن مصرف سوخت اقدام خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دانیز
Indonesia
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۴
0
0
مخمصه استعماری راه انداخته اند و بازار را انحصاری کرده اند و میلیاردها دلار ارز ارزون می گیرند و خارج می کنند، سپس قیمت آشغال خودروهای دوزاری از رده خارج ۳۰ تا ۴۰ سال پیش را آنقدر گران می کنند درنتیجه قدرت خرید عمومی را آنچنان کاهش پیدا نی کند که کف خیابانهای ایران مملو می شود از آشغال خودروهای پراید و ۴۰۵ و وانتهای عهد بوق و موتور درحالیکه حتی خیابانهای عراق جنگزده در حال پر شدن از تویوتا راو ۲۰۲۴ است بقیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان و خیابانهای کابل در حال پر شدن از تویوتا کمری است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->