آخرین وضعیت بازار سکه و طلا | رشد اونس جهانی و اثر آن بر بازار داخل پرداخت کالابرگ به خردادماه ۱۴۰۴ می‌رسد؟ ویدئو| رئیس برنامه و بودجه: مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌شود ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است
سرخط خبرها

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟ 

  • کد خبر: ۳۰۴۲۶۶
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟ 
براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده در مجموع بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، فناوری اطلاعات طی سالیان گذشته در دنیا و به تبع آن در کشور ما، نقشی بی­‌بدیل و انکارناپذیری در پیشرفت همه برنامه‌های کشور داشته است. 

در دنیایی که دسترسی به هوش مصنوعی و بهره‌گیری و تعمیق حداکثری از آن به امری مهم و رقابتی برای کشور‌ها تبدیل شده است، سازمانی حاکمیتی مانند سازمان فناوری اطلاعات ایران در مهیاسازی بستر‌ها برای رشد و پیشرفت حداکثری در این حوزه و سایر حوزه‌ها نقشی کلیدی دارد. 

به باور کارشناسان فناوری اطلاعات ابزار مناسبی برای سنجش رضایت مردم از خدمات حضوری و برخط و امکان مشارکت و اخذ نظر از ایشان در مورد موضوعات مختلف تبدیل شده به واسطه این شرایط، امروزه می‌توان گفت خدمات هوشمند به یکی از ارکان مهم تحقق عدالت اجتماعی تبدیل شده است. اینک در دسترسی به انواع خدمات دولت شاهدیم تفاوتی بین اقشار مختلف جامعه با یکدیگر وجود ندارد و همگان می‌توانند از شرایطی مشابه و یکسان در تمامی نقط کشور بهره‌مند شوند بیانگر آن است که فناوری اطلاعات ابزاری مهم در راستای توسعه عدالت اجتماعی محسوب می‌شود. 

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از اقداماتی است که برای تسهیل فعالیت مردم و بی نیازی از تبادلات کاغذی مورد توجه قرار گرفته است. این پنجره ارایه‌دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد.

دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور طی سال‌های گذشته تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شد. 

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟ 

براساس آمار رسمی از سوی مسئولان در مدت ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت چهاردهم، بیش از ۴۲ میلیون مراجعه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی صورت گرفته است و مردم توانسته‌اند به صورت الکترونیکی خدمات دریافت کنند و بیشترین مراجعه کاربران به سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۱۶ میلیون مراجعه و بعد از آن وزارت راه و شهرسازی با بیش از ۴ میلیون و سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۳ میلیون مراجعه بوده است.

محمد محسن صدر - معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- درباره آخرین تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توضیح داد: بیش از ۲ میلیون نفر به کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اضافه شده است که در مجموع بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان تاکنون از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده‌اند.

پیش از این و مهرماه سال جاری اعلام شده بود مجموع کل فراخوانی‌های سرویس‌های مستقیم و سامانه‌های ملی و استانی در این بخش ۵.۷ میلیارد بوده و این سامانه بالغ بر ۵۳ میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به ۷۷ درصد خدمات دولتی از طریق این پنجره مهیا شده و در گام بعدی و تا کنون، ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته‌اند، بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه می‌بایست سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

گفتنی است پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک درگاه واحد، امکان دسترسی سریع و آسان به خدمات مختلف دولتی را برای کاربران فراهم می‌کند. این سامانه با تجمیع خدمات مختلف، موجب تسریع در ارائه خدمات و افزایش شفافیت در انجام امور اداری شده است. همچنین، امکان پیگیری آنلاین و جلوگیری از تردد‌های غیرضروری، از دیگر مزایای این سامانه به شمار می‌رود. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->