پیش بینی قیمت دلار و طلا (چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۴) ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود طرح فروش خودرو‌های وارداتی چه زمانی اجرایی می‌شود؟ لیست سایت‌های معتبر خرید بلیت هواپیما اعلام شد هشدار بانک مرکزی درباره کلاهبرداری جدید | رمز دوم را در اختیار دیگران قرار ندهید قیمت امروز خودروهای داخلی و مونتاژی (۲۴ تیر ۱۴۰۴) | رکود در بازار عمق گرفت یک هزار و ۷۷۶ همت تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شد بلیت قطار اربعین را گران نخرید تمام قبوض مشترکان آب تهران باطل شد | مشترکان منتظر قرائت جدید باشند قیمت موبایل‌های پرطرفدار سامسونگ در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) + جدول دینار عراق امروز چند است؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) + جدول مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی، حقوقی و مستغلات تا ۳۱ شهریورماه تمدید شد عرضه خودرو‌های وارداتی فعلاً منتفی شد بی اعتنایی بانک‌ها به افزایش تسهیلات ساخت مسکن پیشروی بورس با حمایت حقوقی‌ها | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) افزایش خودسرانه قیمت لبنیات توسط برخی شرکت‌های لبنی نرخ بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۴ برای سومین‌بار تغییر کرد | پرواز مشهد - نجف چند؟ طلا در مشهد گران و سکه ارزان شد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ تیر ۱۴۰۴) | ماندگاری دلار در کانال ۸۹ هزار تومان درخواست رسمی خانه کارگر خراسان رضوی برای بازگشت مالکیت بانک رفاه به تأمین‌اجتماعی برق خورشیدی، پشت سد زیرساخت اونس طلا افزایشی شد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) شرایط فروش و بازخرید ارز اربعین اعلام شد طرح فروش خودرو‌های وارداتی از ٢٨ تیرماه ۱۴۰۴ آغاز می‌شود | متقاضیان از امروز (۲۴ تیر) حساب خود را وکالتی کنند فرصت یک‌هفته‌ای استاندار خراسان رضوی برای ارزیابی ظرفیت سوله‌های صنایع در تولید انرژی تجدیدپذیر رکورد صادرات نفت ایران به چین شکسته شد (۲۴ تیر ۱۴۰۴) مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد: تا سال ۱۴۰۵ باید در بخش اداری، ۷۱ مگاوات را وارد مدار انرژی تجدیدپذیر کنیم ارزان‌ترین و گران‌ترین میوه‌ها در مشهد کدام‌اند؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۴) + جدول قیمت رشد قیمت دلار ادامه‌دار است؟
سرخط خبرها

لوگوی جدید سایپا، عقب‌گردی فاجعه‌بار در طراحی

  • کد خبر: ۳۰۴۸۷۳
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
لوگوی جدید سایپا، عقب‌گردی فاجعه‌بار در طراحی
سایپا قصد دارد پس از حدود ۴۰ سال، لوگوی خود را که توسط مرحوم استاد مرتضی ممیز طراحی شده بود، تغییر دهد و لوگوی جدیدی را در محصولات آینده خود مثل آریا استفاده کند که طراحی بحث‌برانگیز و پرابهامی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سایپا پس از حدود چهار دهه، دست به تغییر و به‌روزرسانی لوگوی خود زده است. این لوگوی جدید قرار است برای اولین بار در کراس‌اوور آریا استفاده شود تا پاسخی به انتقادات استفاده از لوگوی قدیمی و یکسان با خودرویی مثل پراید در محصولات جدید این شرکت باشد. بااین‌حال، این لوگوی جدید را می‌توان یک عقب‌گرد بزرگ دانست، زیرا طبق گفته‌ها، لوگوی جدید سایپا با الهام از رینگ یکی از خودرو‌های چانگان بنام Nevo E۰۷ طراحی شده است و تصاویر خودروی مذکور نشان می‌دهد که این گفته‌ها به‌احتمال‌زیاد صحت دارد، زیرا طراحی لوگوی جدید سایپا کاملاً شبیه به رینگ‌های چانگان E۰۷ به نظر می‌رسد.

شباهت لوگوی سایپا به خودرو چانگان E۰۷+عکس

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

در لوگوی جدید، همچنان همان طرح سه‌پر قبلی را حفظ شده ولی حالا تا حدودی شبیه برج آزادی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، یک حلقه هم به دور لوگو اضافه شده است که شباهت با رینگ چانگان را برجسته‌تر می‌کند. به‌طورکلی، اوج بی‌سلیقگی در طراحی این لوگو کاملاً به چشم می‌خورد و این سؤال را مطرح می‌کند که در دوره‌ای که تقریباً تمامی شرکت‌های خودروسازی دنیا سعی در ساده‌سازی، دور شدن از پیچیدگی و به‌نوعی یک‌بعدی ساختن لوگو‌های خود دارند، چرا باید طراحان سایپا از چنین طرح شلوغ و عجیبی استفاده کنند؟ البته چنین موضوعی در شرکت‌های خودروسازی ایرانی چیز عجیبی نیست و سال‌ها است که همین رویه را در طراحی خودرو‌های داخلی هم دیده‌ایم که کاملاً از ترند‌های جهانی فاصله دارند و مسیر بیراههٔ خود را پیش می‌روند.

لوگوی سابق سایپا با الهام از کاشی‌کاری‌های سنتی 

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

این در حالی است که لوگوی قبلی سایپا توسط مرتضی ممیز طراحی شد. استاد ممیز یکی از استادان هنر گرافیک در ایران که طراحی نشان‌های زیادی مثل نشان ملی استاندارد، سازمان آتش‌نشانی و… را در کارنامهٔ خود دارد. وی لوگوی سایپا را در اواسط دههٔ ۶۰ شمسی با الهام از معماری ایرانی و به‌طور خاص کاشی‌کاری‌های بنای تاریخی گنبد سرخ در مراغه طراحی کرده بود. این لوگو در نگاه اول، چرخ‌دنده را به یاد می‌آورد که یکی از نماد‌های صنعت است. اینکه سایپا از چنین لوگوی زیبا و پرمفهومی به یک طرح شلوغ و کپی‌شده رسیده، به‌خوبی شرایط صنعت خودروسازی کشورمان را نشان می‌دهد.

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

لازم به یادآوری است، گروه خودروسازی سایپا در سال ۴۶ شمسی با نام سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران تأسیس و با تولید انواع مدل‌های ژیان، رسماً از سال ۱۳۴۷ وارد چرخه تولید شد. همچنین تا قبل از سال ۱۳۶۴، لوگوی مورد استفاده این شرکت، ترکیبی از لوگوی دو شرکت فرانسوی یعنی رنو و سیتروئن بود. با توجه به سیاست‌‌های مطرح شده ضروری بود که سایپا از نشانی کاملاً مستقل و فارغ از نشان دیگر برند‌ها بهره ببرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->