۴۵ درصد افزایش حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۴ تصویب شد (۲۶ اسفند ۱۴۰۳) +جزئیات عضو شورای عالی کار: کارفرمایان با افزایش دستمزد به‌اندازه تورم، موافق هستند | احتمال تعیین دستمزد در نشست امشب (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) ثبت رکورد فروش ۱.۲ تن شمش طلا در یک روز (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) واریز سود سهام عدالت از فردا (یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۳)+مبلغ تعاون روستایی: عرضه میوه تنظیم بازار تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ ادامه دارد اهمیت تزریق ۲ واکسن جدید پنوموکوک و روتاویروس به کودکان نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در حال برگزاری است (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها از امروز (شنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۳) خطر تعطیلی ۲ هزار کارگاه نقره در مشهد| رفع مشکل قانونی مالیات بر ارزش افزوده «نقره» روی میز کمیسیون اصل نود قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) | رشد یکپارچه قیمت‌ها جدیدترین قیمت بلیت هواپیما اعلام شد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) رشد قیمت خودرو‌های داخلی در روز‌های پایانی سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) آخرین روز کاری بانک‌ها در سال ۱۴۰۳ اعلام شد قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ در مشهد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) | افزایش قیمت گوشت گوساله توزیع ایران‌چک‌های ۲۰۰ هزار تومانی جدید در بانک‌ها آغاز شد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) حساب ۵۰۰ اخلالگر بازار ارز و طلا توقیف شد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) دوشنبه (۲۷ اسفند) منتظر آخرین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ باشید | برای عرضه اولیه «کانسار» چقدر نقدینگی نیاز است؟ خودرو‌های لوکس مشمول مالیات ممنوع المعامله شدند جهش بورس در آخرین شنبه سال | ورود ۱.۴ همت پول حقیقی به بازار (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) | ارز و طلا ریخت قیمت طلا در مشهد فروکش کرد | نیم سکه وارد کانال جدید شد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) برق خورشیدی در کشاورزی، پایان کابوس ناترازی | بازدهی انرژی چاه‌های آب کشاورزی استان تنها ۲۳ درصد است نحوه اعتراض به دهک‌بندی یارانه + لینک و راهنمای تصویری ماه رمضان و مشارکت ۷۰ فاطمه در پخت یک آش در اصفهان خبر خوش برای سهامداران: واریز بخشی از سود سهام عدالت تا پایان سال ۱۴۰۳ قطعی شد نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی اعلام شد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) جزئیات زمان واریز سود سهام عدالت | آیا سود سهام در این چند روز باقی‌مانده پایان سال ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود؟ قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) اعلام شد | طلای جهانی از ۳۰۰۰ دلار عبور کرد ۴۵ سیاه‌چادر عشایر در ورودی شهر‌های خراسان رضوی، میزبان زائران نوروزی شدند
سرخط خبرها

لوگوی جدید سایپا، عقب‌گردی فاجعه‌بار در طراحی

  • کد خبر: ۳۰۴۸۷۳
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
لوگوی جدید سایپا، عقب‌گردی فاجعه‌بار در طراحی
سایپا قصد دارد پس از حدود ۴۰ سال، لوگوی خود را که توسط مرحوم استاد مرتضی ممیز طراحی شده بود، تغییر دهد و لوگوی جدیدی را در محصولات آینده خود مثل آریا استفاده کند که طراحی بحث‌برانگیز و پرابهامی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سایپا پس از حدود چهار دهه، دست به تغییر و به‌روزرسانی لوگوی خود زده است. این لوگوی جدید قرار است برای اولین بار در کراس‌اوور آریا استفاده شود تا پاسخی به انتقادات استفاده از لوگوی قدیمی و یکسان با خودرویی مثل پراید در محصولات جدید این شرکت باشد. بااین‌حال، این لوگوی جدید را می‌توان یک عقب‌گرد بزرگ دانست، زیرا طبق گفته‌ها، لوگوی جدید سایپا با الهام از رینگ یکی از خودرو‌های چانگان بنام Nevo E۰۷ طراحی شده است و تصاویر خودروی مذکور نشان می‌دهد که این گفته‌ها به‌احتمال‌زیاد صحت دارد، زیرا طراحی لوگوی جدید سایپا کاملاً شبیه به رینگ‌های چانگان E۰۷ به نظر می‌رسد.

شباهت لوگوی سایپا به خودرو چانگان E۰۷+عکس

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

در لوگوی جدید، همچنان همان طرح سه‌پر قبلی را حفظ شده ولی حالا تا حدودی شبیه برج آزادی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، یک حلقه هم به دور لوگو اضافه شده است که شباهت با رینگ چانگان را برجسته‌تر می‌کند. به‌طورکلی، اوج بی‌سلیقگی در طراحی این لوگو کاملاً به چشم می‌خورد و این سؤال را مطرح می‌کند که در دوره‌ای که تقریباً تمامی شرکت‌های خودروسازی دنیا سعی در ساده‌سازی، دور شدن از پیچیدگی و به‌نوعی یک‌بعدی ساختن لوگو‌های خود دارند، چرا باید طراحان سایپا از چنین طرح شلوغ و عجیبی استفاده کنند؟ البته چنین موضوعی در شرکت‌های خودروسازی ایرانی چیز عجیبی نیست و سال‌ها است که همین رویه را در طراحی خودرو‌های داخلی هم دیده‌ایم که کاملاً از ترند‌های جهانی فاصله دارند و مسیر بیراههٔ خود را پیش می‌روند.

لوگوی سابق سایپا با الهام از کاشی‌کاری‌های سنتی 

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

این در حالی است که لوگوی قبلی سایپا توسط مرتضی ممیز طراحی شد. استاد ممیز یکی از استادان هنر گرافیک در ایران که طراحی نشان‌های زیادی مثل نشان ملی استاندارد، سازمان آتش‌نشانی و… را در کارنامهٔ خود دارد. وی لوگوی سایپا را در اواسط دههٔ ۶۰ شمسی با الهام از معماری ایرانی و به‌طور خاص کاشی‌کاری‌های بنای تاریخی گنبد سرخ در مراغه طراحی کرده بود. این لوگو در نگاه اول، چرخ‌دنده را به یاد می‌آورد که یکی از نماد‌های صنعت است. اینکه سایپا از چنین لوگوی زیبا و پرمفهومی به یک طرح شلوغ و کپی‌شده رسیده، به‌خوبی شرایط صنعت خودروسازی کشورمان را نشان می‌دهد.

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

لوگوی جدید سایپا؛ عقب گردی فاجعه بار در طراحی

لازم به یادآوری است، گروه خودروسازی سایپا در سال ۴۶ شمسی با نام سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران تأسیس و با تولید انواع مدل‌های ژیان، رسماً از سال ۱۳۴۷ وارد چرخه تولید شد. همچنین تا قبل از سال ۱۳۶۴، لوگوی مورد استفاده این شرکت، ترکیبی از لوگوی دو شرکت فرانسوی یعنی رنو و سیتروئن بود. با توجه به سیاست‌‌های مطرح شده ضروری بود که سایپا از نشانی کاملاً مستقل و فارغ از نشان دیگر برند‌ها بهره ببرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->