نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

موسوی: اولویت تیم ملی مربی بزرگ خارجی باشد

  • کد خبر: ۳۰۵۶۲
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
موسوی: اولویت تیم ملی مربی بزرگ خارجی باشد
سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران گفت: برای حضور موفق در المپیک، اولویت باید مربی بزرگ خارجی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد موسوی  در واکنش به این موضوع که با توجه به شرایطی فعلی چه مربی می‌تواند گزینه مناسبی برای نیمکت تیم ملی باشد؟ توضیح داد: به نظر من چون زمان کم است، در این مدت کوتاه مربی خارجی درجه یک می‌تواند تیم ملی ایران را در المپیک به موفقیت برساند. البته اینکه قرار باشد صرفا مربی خارجی بیاوریم خوب نیست و در این شرایط مربیان داخلی داریم که بهتر هستند. الآن در فوتبال مربی را آورده‌اند که سطح آن از بازیکنان تیم ملی پایین‌تر است، پس صرفا نباید بگوییم تنها مربی خارجی خوب است.

 

او ادامه داد: اولویت تیم ملی والیبال ایران باید مربی بزرگ خارجی باشد و در اولویت دوم، مربیان بزرگ داخلی که در اختیار داریم. مربیانی در داخل کشور داریم که از لحاظ فنی و مدیریت سطح قابل قبولی دارند. البته اگر قرار است مربی داخلی استفاده کنیم، باید همه اهالی والیبال از فدراسیون و مطبوعات گرفته تا مردم، حامی او باشند. اینگونه نباشد که پس از یک باخت او را تخریب کنند.

 

*برای ستاره‌های تیم ملی مربی داخلی و خارجی فرقی ندارد

 

اکثر کارشناسان والیبال معتقدند با توجه به سطح بالای بازیکنان تیم ملی ایران بخاطر همکاری با مربی‌های بزرگ جهان، مربیان داخلی نمی‌توانند در مدیریت ستاره‌های تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشند. موسوی در این مورد گفت: این موضوع را اصلا قبول ندارم، این مسئله چیزی است که بیشتر توسط مطبوعات و برخی گزارشگران مطرح می‌شود. در واقعیت این موضوع وجود ندارد! حتی اگر تمرینات تیم ملی را در نظر بگیریم، اکثرا کمک‌های سرمربی که مربیان داخلی هستند به ستاره‌های تیم ملی تمرین می‌دهند، بازیکنان ایران به قدری حرفه‌ای هستند که جایگاه مربی را حفظ کنند.

 

او افزود: ستاره‌های تیم ملی ایران همگی در باشگاه‌های بزرگی بازی کرده و به سطحی از حرفه‌ای‌گری رسیده‌اند که برای آن‌ها مربی داخلی و خارجی فرقی نکند. اگر من الان می‌گویم برای المپیک بهتر است مربی بزرگ خارجی بیاوریم،‌ دلیلش فراهم نبودن زمینه لازم است. اگر مربی داخلی به صورت کامل از طرف فدراسیون، مطبوعات و مردم حمایت شود،‌ قطعا مربیان خوبی در داخل کشور داریم.

 

*اولویتم لیگ‌های اروپایی بود

 

بهترین مدافع فصل گذشته پلاس‌لیگا، درباره عقد قرارداد با تیم والیبال سایپای تهران پس از کش و قوس‌های فراوان، توضیح داد: واقعیت این است که بر سر یکسری بندها به توافق نهایی نرسیده بودیم و اولویت بنده هم لیگ‌های اروپایی بود. بخاطر شرایط موجود به راحتی نمی‌توانستم تصمیم بگیرم که در داخل کشور بمانم یا به لیگ‌های اروپایی بروم، از طرفی هم دست آقای کارخانه در پوست گردو مانده بود که با توجه به همه این موضوعات تصمیم گرفتم امسال را در لیگ داخلی سپری کنم.

 

*دلیل نماندنم در اولشتین، مسائل مالی نبود

 

با توجه به عملکرد خوب موسوی برای تیم اولشتین در فصل گذشته پلاس‌لیگا، مسئولان و هواداران این تیم علاقه زیادی داشتند تا ستاره تیم ملی ایران را برای فصل جدید نیز در ترکیب تیم خود ببینند، اما این اتفاق رخ نداد. موسوی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل نماندنش در تیم اولشتین بحث مسائل مالی بود؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت دلار بالا است، هر قراردادی در خارج از ایران برای ورزشکاران مناسب است و واقعا مسائل مالی دلیل این تصمیم من نبود.

 

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران افزود: در گرفتن این تصمیم بیشتر بحث مسائل شخصی و تعهدی که نسبت به آقای کارخانه داشتم دخیل بودند. موضوع مهم دیگر شرایط سختی بود که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرد. بعد از تعطیلی مسابقات پلاس‌لیگا نزدیک به دو ماه در قرنطینه بودیم که شرایط را خیلی سخت می‌کرد. همچنین برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر همگی شرایط سخت روحی و روانی را برای بازیکنان ایجاد می‌کرد که با توجه به همه این مسائل تصمیم گرفتم فعلا این یک سال را در داخل کشور سپری کنم تا ان‌شاءالله کرونا هم جمع و جور شود تا برای سال آینده ببینیم چه پیش خواهد آمد.

 

*حضور در لهستان تجربه خوبی بود

 

موسوی سال گذشته به عضویت تیم اولشتین لهستان درآمد که نخستین تجربه لژیونری او بود. ستاره تیم ملی ایران درباره نخستین تجربه حضور در لیگ‌های خارجی نیز اظهار کرد: خدا را شکر تجربه خیلی خوبی به دست آمد. شرایط بسیار خوبی بود و از نظر آرامش روحی هم شرایط برای بازیکنان فراهم بود. برنامه ریزی‌ها بسیار منظم صورت می‌گرفت و خوشبختانه شرایط خوبی را هم با تیم اولشتین داشتم. تجربه خوبی حاصل شد، اما با توجه به برخی مسائل امسال را مجبور شدیم که در لیگ داخلی بمانیم.

 

*لیگ رفته رفته پیشرفت می کند

 

او در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی طولانی مدت تمرینات والیبالیست‌ها و تیم‌ها، روی کیفیت فصل جدید لیگ تاثیر منفی می‌گذارد؟ تصریح کرد: ورزشکاران به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری کرده‌اند، اما تمرین والیبالی به صورت تیمی نداشته‌ و نهایتا هم تمرینات بدنسازی را پشت سر گذاشته‌اند. این موضوع می‌تواند در ابتدای لیگ تاثیر منفی داشته باشد، اما رفته رفته و با پیش رفتن مسابقات لیگ این موضوع قابل حل شدن است.

 

*پیشنهاد مالی تیم روسیه‌ای پایین بود

 

او در مورد عدم توافقش با یکی از تیم‌های روسیه‌ای (کمروو) نیز گفت: پروسه مذاکرات ما طولانی شده بود و واقعیت این است که در مورد مسائل مالی هم به توافق نرسیدیم. مبلغی که آن‌ها به من پیشنهاد دادند کمتر از در خواسته من بود که به همین دلیل به توافق نرسیدیم و آنها هم بازیکنی از تیم ملی صربستان را جذب کردند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->