آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

۳ سناریو برای بازگشایی مدارس استان

  • کد خبر: ۳۱۲۱۹
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
۳ سناریو برای بازگشایی مدارس استان
معاون آموزش و پرورش استان وضعیت فعالیت مدارس برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد
لیلی رحمانی - حدود ۴ ماه از بلاتکلیفی دانش آموزان و مدارس به دلیل شیوع کرونا می‌گذرد و جایگزینی سامانه شاد برای بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای آموزش در فضای غیرحضوری نیز به دلیل کمبود برخی زیرساخت‌ها نتوانست آن گونه که باید وشاید انتظار‌ها را برآورده کند؛ بنابراین بسیاری از اولیا و دانش آموزان همچنان در انتظار تعیین تکلیف شرایط هستند. اما حالا سال تحصیلی گذشته درحالی تمام شده است که والدین، دانش آموزان و تصمیم گیران این حوزه نگران وضعیت تحصیلی در سال آینده هستند، موضوعی که سناریو‌های مختلفی برای آن در کنار نگرانی‌های شروع موج دوم کرونا در فصل پاییز و زمستان را نیز به همراه داشته است.
دیروز حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا موارد تازه‌ای از تصمیمات برای آغاز سال تحصیلی را اعلام کرد و گفت که «ممکن است نیاز باشد تا مدارس از اول یا هفتم شهریورماه باز باشند، اما ما مبنا را پانزدهم شهریورماه می‌گذاریم. بر این اساس به وزارت آموزش وپرورش اجازه داده می‌شود به تناسب استان‌های مختلف از اول آموزش را آغاز کند و به این دلیل که برنامه فضای مجازی و حقیقی هم زمان وجود دارد، ممکن است در برخی مناطق به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان در کلاس درس، کلاس‌ها یک روزدرمیان باشد.» همچنین بنابر تصمیمات روز گذشته این ستاد قرار شد تعطیلی روز‌های پنجشنبه مدارس هم حذف شود.
مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش، هم روز گذشته دراین باره اعلام کرد که باید از فرصت آموزش حضوری دانش آموزان نهایت استفاده را کرد. او همچنین گفته بود که هنوز وضعیت چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس مشخص نیست و در حال بررسی سناریو‌ها هستیم که در ایام نزدیک به بازگشایی مدارس اطلاع رسانی خواهد شد.
دراین باره معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا با تشریح ۳ سناریو درباره بازگشایی مدارس گفت: هنوز جزئیات و نحوه این بازگشایی مشخص نیست و باید منتظر تصویب و ابلاغ رسمی این موضوع‌ها باشیم، اما به احتمال زیاد سال تحصیلی آینده با ۳ سناریو برای مناطق سفید، زرد و قرمز مطرح است.
رضا صابری تولایی ادامه داد: در وضعیت سفید شرایط عادی است و کلاس‌ها طبق روال گذشته با حضور دانش آموزان تشکیل خواهد شد و مشکلی وجود نخواهد داشت. در وضعیت قرمز نیز امکان تشکیل کلاس حضوری میسر نیست و در این مناطق همچنان کلاس‌ها از طریق فضای مجازی و نرم افزار شاد برگزار می‌شود.
او در ادامه درباره مناطقی که وضعیتشان زرد خوانده می‌شود نیز گفت: در این مناطق شرایط ترکیبی خواهد بود، یعنی هم کلاس‌های حضوری برگزار می‌شود و هم از نرم افزار شاد و فضای مجازی بهره خواهیم گرفت.

امکان زوج و فرد شدن کلاس‌ها
صابری اظهار کرد: به احتمال زیاد بخشی از کلاس‌ها در سامانه آموزش مجازی دانش آموزان (شاد) برگزار خواهد شد یا ممکن است کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و با تقسیم بندی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار شود و چنانچه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری شد، روز‌های پنجشنبه نیز به تقویم آموزشی سال تحصیلی جدید افزوده خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->