ثبت‌نام ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در سامانه سماح (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) نرخ اتوبوس‌های حرم امام حسین در مسیر‌های مختلف + ساعت حرکت یادی از نخستین امام‌جمعه مشهد پس از انقلاب اسلامی ثبت یک میلیون و ۱۸۰ هزار تردد در مرز مهران تا کنون (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به کشور، در استان خراسان رضوی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) مشهد، بزرگ‌ترین شهر وقفی جهان اسلام | برخورد قاطع با تصرفات موقوفات و تسهیلات ویژه برای ساکنان بافت‌های فرسوده + فیلم خطر افراطی‌گری را جدی بگیریم | گفت‌و‌گو با عضو مجلس خبرگان رهبری درباره مسئله وحدت شیعه و سنی ثبت‌نام ۲ میلیون و ۷۰۰ زائر اربعین در سامانه سماح | یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر وارد عراق شدند (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) بزرگ‌ترین عملیات تغذیه و اسکان خراسان رضوی برای زائران اربعین ۱۴۰۴ جهش ۶۲ درصدی مشارکت خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات | بهره‌برداری از صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا تا ۲ سال آینده سند کربلا روایت توست عالم مردم‌دار | یادی از آیت‌ا... محمدهادی میلانی، مرجع فقید، هم‌زمان با سالروز درگذشتش از نجف تا کربلا، دل‌هایی که راه می‌روند بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند (۱۴ مرداد ۱۴۰۴) تولیت آستان قدس رضوی: هیچ‌کس حق ندارد اتحاد ملت در برابر دشمن را بهم بزند| انسجام ملی، آینده ایران را رقم خواهد زد! رادیو موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین آغاز به کار کرد برپایی موکب فرهنگی «ایران امام رضا (ع)» در دهه پایانی ماه صفر رمان «جزیره گمشده من» روانه بازار نشر شد | رمانی با محوریت کرامات امام رضا (ع) اعزام کاروان پزشکی به منظور ارائه خدمات به اربعین (۱۴ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ورود بازی‌های رایانه‌ای به موزه دفاع مقدس

  • کد خبر: ۳۱۵۵۱۲
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
ورود بازی‌های رایانه‌ای به موزه دفاع مقدس
با توجه به اینکه تعداد زیادی از نوجوانان اهل بازی‌های اندروید و رایانه‌ای هستند، بنیاد نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای این بازی‌ها را به موزه‌های دفاع مقدس باز کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «پای فناوری‌های AR، VR و هوش مصنوعی به یادمان‌های اردو‌های راهیان نور باز شده.» این را احسان راستی رئیس سازمان توسعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و فناوری‌های نوین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفته و اضافه می‌کند: «در یادمان شلمچه تلفیقی از تکنولوژی VR و هوش مصنوعی در حال اجرا است که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد.»

سال‌هاست هوش مصنوعی پایش را به زندگی مردم جهان باز کرده و چند ماه گذشته استفاده عمومی مردم از ابزار‌های مختلف آن به اوج رسیده است. همین باعث شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به فکر بیفتد که برای نشر ارزش‌ها بین جوانان و نوجوانان از هوش مصنوعی و ابزار‌های آن کمک بگیرد. تا جایی که امسال ۱۳۰ محصول نرم‌افزاری در این زمینه تولید کرده که ۱۵ تای آنها در نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای در رده الف قرار گرفته‌اند؛ این در حالی است که بنیاد تنها ۲ سال است استفاده از فناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده.

هوش مصنوعی؛ ستون فقرات محصولات فرهنگی دفاع مقدس

محصولات بنیاد به ۵ دسته فناوری‌های واقعیت مجازی یا VR، واقعیت افزوده یا VR، هوش مصنوعی، بازی‌های یارانه‌ای و پویانمایی تقسیم می‌شود. در این میان هوش مصنوعی در حال ساخت جایگاه خود به عنوان ستون فقرات محصولات فرهنگی بنیاد است.

رئیس سازمان فناوری‌های نوین بنیاد توضیح می‌دهد که برای نظم دادن به مأموریتشان در این زمینه سند «انتظار هوش مصنوعی» را تنظیم کرده‌اند تا به آنها بگوید در مدت ۵ سال چطور می‌توانند از این فناوری برای بازی‌ها، شبکه‌سازی یا شناسایی عناصر انسانی در فضای مجازی کار کنند.

اولین حضور در جشنواره فجر بازی‌های رایانه‌ای

بنیاد حفظ آثار امسال برای اولین بار در جشنواره فجر بازی‌های یارانه‌ای حضور داشت و بازی‌هایی مثل «وعده صادق»، «ماشه»، «همراه با قهرمانان» و ... را ارائه داد. راستی در این باره توضیح می‌دهد: «بخش بزرگی از جامعه کودکان و نوجوانان هستند که شاید ما نتوانیم از طریق رسانه‌های رسمی پیاممان را به آن‌ها برسانیم. پس برای این کار سراغ بازی‌های رایانه‌ای رفتیم.»

بازی‌های رایانه‌ای برای نوجوانان اهمیت دارد

امروزه بازی‌های رایانه‌ای برای نوجوانان از رسانه هم فراتر بوده و برای بعضی از بچه‌ها تبدیل به یک زیست‌بوم شده‌اند؛ تا جایی که طبق تحقیق مؤسسه Common Sense Media نوجوانان به طور میانگین تقریباً ۲ ساعت از روز خود را مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند. همچنین طبق بررسی کارشناسان ۳۴ میلیون نفر در ایران بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند که بیش از ۶۹ درصدشان نوجوانان هستند. آنها در این فضا‌ها علاوه بر بازی، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و حتی گاهی کسب درآمد هم می‌کنند.

استفاده از مراکز استقراری برای استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی

فعالیت‌های بنیاد حفط آثار فقط به بازی‌های رایانه‌ای محدود نمی‌شود و آنها برای استفاده از فناوری‌های AR، VR و ... از مراکز استقراری استفاده می‌کنند. راستی می‌گوید: «در موزه‌های دفاع مقدس شیراز و مشهد بخشی گیم‌نت را راه‌اندازی کردیم که مراجعین بازی‌های مجازی ما را با محوریت عینک‌های واقعیت مجازی در آن بازی می‌کنند. همچنین موزه دفاع مقدس تبریز هم در حال آماده‌سازی است.»

او سپس اضافه کرد: «در کلان برنامه‌ای که داریم، همه موزه‌های دفاع مقدس را ملزم کردیم مجهز به عینک واقعیت مجازی شوند؛ آخر در حوزه VR که در کشور کم‌تر تولید‌کننده دارد، ما تا کنون ۱۰ بازی تولید کرده‌ایم. همچنین فیلم کوتاه VR با عنوان «شکست سوسنگرد» و انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای «آزادسازی مهران» را تولید کرده‌ایم.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->