به گزارش شهرآرانیوز؛ خلیل موحدیمحصل امروز، یکم اسفند ۱۴۰۳، در صدوچهلویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: همه کارهایی که ما میکنیم برخلاف این دنیا، در قیامت بررسی میشود؛ چه منفی باشد و چه مثبت. بنابراین فرصتها یکبهیک پیش روی ما در حال حذفشدن است.
وی افزود: اگر کسی بداند فاصله این دنیا و آخرت زیاد بوده، حتماً از محرمات خدا دوری کرده و تلاش میکند رضایت الهی را به دست آورد. یکی از چیزهایی که در حاکمیت نقش اساسی دارد این است که به این اصل معتقد باشد که اصالت در رضایت خدا و مصالح مردم است.
موحدیمحصل ادامه داد: بعضاً ما اشتباه کرده و فکر میکنیم رضایت مردم اصل بوده، در حالی که رضایت مردم ذیل رضایت خداست. اگر برای رضای خدا دنبال مصالح مردم باشیم، خدا قلب مردم را متوجه خواهد کرد؛ بنابراین گاهی این باور در تصمیمگیریهای ما نقش دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اگر بخواهیم در مدیریت شهری ارتقا ایجاد کنیم، راهی جز عمران و آبادانی نداریم. یکی از تکالیف ما این است عمران را با پیوست عدالت و اولویت جدی بگیریم. اگر این اتفاق بیفتد، روزبهروز شاهد شکوفایی شهر خواهیم بود و مردم ما رضایتمند میشوند.
وی با بیان اینکه امروز ارتقای سطح زندگی مردم تکلیف ماست، عنوان کرد: وقتی سطح زندگی مردم را ارتقا دادیم، میتوانند نیازمندیهایی را که ما برای رفعشان تلاش میکنیم، خودشان مرتفع کنند. در رأس خدماتی که امروز ارائه میدهیم، زیرساختهای شهر، در رأس زیرساختهای شهر زیرساختهای حملونقلی و در رأس زیرساختهای حملونقلی زیرساختهای حملونقل پاک قرار دارد؛ بنابراین قطارشهری یکی از تکالیف کلانشهرهاست که باید جدی گرفته شود.
موحدیمحصل اضافه کرد: ما در مشهد نشان دادیم توانمندی اجرایی و مدیریتی آن را داریم و توانستیم در شورای چهارم خط دو را که ۱۳ درصد آن ظرف پنج سال تمام شده و ۸۰ درصد بودجه هزینه شده بود، ظرف ۳.۵ سال به پیشرفت ۸۵ درصد برسانیم. علاوه بر این، ۶ کیلومتر باقیمانده خط یک تمام شده و بخشی از تونل خط سه انجام شد؛ اما متأسفانه در دوره پنجم، افت جدی کردیم به این دلیل که قطارشهری دیده نمیشود.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای پنجم در حق این شهر ظلم کرد. بودجههایی در کوهشار، کوهپارک و رودپارک صرف شد که امروز بلای جان این شهر شده و ۱۰۰ نفر استفاده نمیکنند. میتوانستند این مبالغ را به بخش خصوصی بدهند؛ همانطورکه در شورای چهارم انجام دادیم. خط مترو نیمهتمام ماند و علتش این است که جایگاه زیرساختها را برای مردم تدوین نکردیم. مردم باید بدانند مترو چقدر در زندگی آنها اثرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته، فعالیت خوبی در قطارشهری شکل گرفته و درخواست داریم مجدانه تلاش کنند با همین آهنگ باشد و تعطیل نشود. خطقرمز من قطارشهری است. فاز اول خط سه باید شکل بگیرد. کمیسیون مربوطه دوباره تابلوی شمارش معکوس را راهاندازی کند تا مردم مطالبهگری کنند. قطارشهری باید برای تمام ادوار تبدیل به یک تکلیف شود.
موحدیمحصل ادامه داد: پروژه قطارشهری باید در تاریخی که قول داده شده، تحویل شود. ۵۰ درصد هزینه قطارشهری به صورت ملی پرداخت میشود که این خود فرصت است و ما در سایر پروژههای عمرانی چنینفرصتی را نداریم.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز باید بخشی از هزینه بنزین در اختیار کلانشهرها قرار بگیرد؛ نمایندههای مردم در مجلس پیگیری کنند و این مجوز را بدهند. افق نگاههای خود را بازتر کنیم و مسائل بزرگتری را برای شهر ببینیم.