کارگردان «الگوریتم»: هدفمان ساخت قصه‌ای صادقانه بود بازگشت قدرتمندانه داستان اسباب‌بازی‌ها | پیکسار هنوز استاد احساس است توقف اجرای نمایش‌های کمدی و غیرکمدی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) (۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۴) پرستاره‌ترین فیلم کمدی سینما اکران شد | نگاهی به فیلم «آقای زالو» با بازی مهران مدیری انتشار کتاب «من خبرنگارم» به قلم ارسلان رسولی مجریانی که بازیگر شدند بحران نبود استقلال | نگاهی به سریال «محکوم»، ساخته سیامک مردانه تولید اثر؛ از دردسر‌های اداری تا هزینه‌های سرسام‌آور | نگاهی به مشکلات تولید و اجرای تئاتر در مشهد جان ویلیامز موسیقی فیلم جدید استیون اسپیلبرگ را می‌سازد بازگشت «محمدرضا گلزار» به شبکه نمایش خانگی بلیت ۲ میلیون تومانی برای نمایش بهنوش طباطبایی و هوتن شکیبا! فیلمبرداری فیلم کمدی «مازراتی» به پایان رسید حضور ۲ داور و ۱۲ فیلم از سینماگران ایرانی در جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلون استاندار خراسان رضوی: نیازمند هم‌افزایی، وفاق و همدلی هستیم | سیاست‌گذاری، رسالت شورای فرهنگ عمومی استان + فیلم
سرخط خبرها

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در انتقال پیام به مخاطب، نیاز به اراده محکم و شناخت صحیح از او داریم

  • کد خبر: ۳۱۷۵۶۲
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
دبیر شورای عالی فضای مجازی: در انتقال پیام به مخاطب، نیاز به اراده محکم و شناخت صحیح از او داریم
دبیر شورای عالی فضای مجازی در مشهد گفت: جمع‌های باانگیزه برای انتقال پیام به مخاطب، به اراده محکم و شناخت صحیح از مخاطبی دارند که پیام باید به آن برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه و فضای مجازی «سلمان» که امشب (یکم اسفند ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های آستان مقدس رضوی در مشهد برگزار شد، سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به برخی از تغییراتی که فضای مجازی در عرصه زندگی اجتماعی رقم زده است، خاطرنشان کرد: از جمله این تغییرات، رندی است که در دسترسی به محتوا ایجاد شده است. از سوی دیگر، تعداد میکروفون‌ها زیاد شده است و رسانه‌ها و تحلیل‌ها و روایت‌ها افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر، وحدت رویه گذشته از بین رفته و این موضوع برکات زیادی برای ما داشته است.

وی افزود: افراد و گروه‌ها، هم‌صنف خود را به‌سرعت پیدا می‌کنند و شاهد تجمعات گروه‌های مختلف در کنار هم هستیم. اما نکته این است که محتوای تولیدشده در جمع افراد مشابه، به دیگر جمع‌ها نرسیده و دیده نمی‌شود.

آقامیری تأکید کرد: از موضوعات مهم در زمینه محتوا، رساندن محتوا به جمع‌های متفاوت است. اینکه در کنار تولید محتوا، این محتوا چگونه توزیع می‌شود و در دسترس چه کسانی قرار می‌گیرد. باید این محتوا به زبان هر فرد و گروه عرضه شود و در غیر این صورت تاثیر ندارد و هدف محقق نخواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر، موانعی از جمله خط و زبان در انتقال مفاهیم نیز برداشته شد و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، محتوا می‌تواند با هر زبان در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: میراث فرهنگی ما این ظرفیت را دارد که به زبان‌های دیگر صادر شود. اما اینکه به چه میزان برای صدور این مفاهیم به جمع‌های دیگر تلاش و برنامه‌ریزی کرده‌ایم، باید ارزیابی شود. وظیفه دینی ما این است که محتوای سعادت‌بخش دین را به همه برسانیم.

وی افزود: جمع‌های باانگیزه مثل این، با اراده محکم و شناخت صحیح از مخاطب، باید پیام را به آن‌ها برسانند؛ ضمن اینکه در حوزه اقتصاد محتوا هم این جریان باید به یک جریان پایدار تبدیل شود.

آقامیری در ادامه گفت: هفته گذشته در شورای عالی فضای مجازی، سندی تصویب شده مبنی بر اینکه اگر کسی محتوایی را می‌بیند، از هزینه این کار، تولیدکننده محتوا هم منتفع شود. این موضوع می‌تواند هم ایجاد انگیزه کند و هم این مسیر را به یک حرکت پایدار مبدل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->