دانشجوی انقلابی مطالبه گر است آمار ۵۳۳ نفری مشهد به ۵۳۶ نفر افزایش یافت همه می‌گویند سهمیه بنزین کم است ظریف به قلب آسیا می رود زنگنه نمایندگان را قانع نکرد / استیضاح ادامه دارد دانشگاه قربانی بازی‌های سیاسی ثبت نام‌های پرحاشیه بودجه سال ۱۳۹۹ به دنیا اعلام می‌کند که با وجود تحریم، کشور را اداره می‌کنیم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یک شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۳۸۹۶ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند روحانی وارد مجلس شد انتخابات چندضلعی ۵۳۳ کاندیدا برای ۵ کرسی باید بین جرم سیاسی و امنیتی تفاوت قائل شد خانم‌ها ۱۵ درصد از ثبت نام کنندگان برای مجلس یازدهم مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی یک پروژه مدیریت توسعه است فتنه را خنثی کردیم، آماده برخورد با هر گونه ناامنی هستیم FATF در جلسه غیررسمی مجمع تایید نشد / هنوز رای گیری رسمی نشده است آخرین روز ثبت نام انتخابات مجلس / چه چهره‌هایی ثبت نام کردند؟ ثبت نام ۶۷۴ داوطلب در حوزه انتخابیه خراسان رضوی
خبر ویژه
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور مطرح کرد

مرگ خاموش شهرها با ایجاد کمربندی‌های بدون مطالعه

  • کد خبر: ۳۲۲۶
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ایجاد یک کمربندی بدون مطالعات دقیق و در نظر نگرفتن چالش‌های پیش روی آن باعث مرگ خاموش یک شهر می‌شود.
به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات و مسائل شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان تربت حیدریه افزود: این اقدام مانع ورود گردشگران به داخل شهرها می‌شود و در نتیجه شهرداری‌ها را از تولید ثروت محروم می‌کند. وی اظهار کرد: بدون خلاقیت و نوآوری و بهره‌گیری از علم روز دنیا، شهرها پیشرفت نمی‌کنند و زمینه توسعه و شکوفایی آن‌ها نیز فراهم نمی‌شود.
وی گفت: برای تحقق این مهم، ابتدا باید شهر را خوب شناخت و سپس اقدام به معرفی آن کرد.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: این در حالی است که تاکنون آن‌طور که شایسته تربت حیدریه است ظرفیت‌های این شهرستان به‌درستی معرفی نشده و همین امر مانع ایجاد رغبت برای سرمایه‌گذاری در این خطه شده است.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد ابتدا میراث فرهنگی و معنوی خود را شناسایی و سپس با خلاقیت و نوآوری آن‌ها را معرفی کنیم اظهار کرد: تربت حیدریه از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که خیلی کم از آن‌ها استفاده شده است. مهم‌ترین و کلیدی‌ترین آن قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور است.
وی با بیان اینکه شهرداران می‌توانند به دنبال برندسازی منحصر به فرد باشند افزود: مشکل دیگر تربت حیدریه این است که خود را از یک ظرفیت بسیار مهم دیگر محروم کرده و آن «شهر بین راهی» است که در ادبیات شهرسازی امروزی بسیار رایج و بر افزایش ظرفیت‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت است. به عنوان نمونه، می‌توان شهرهای بین تهران و قم را مثال زد که امکانات و ظرفیت‌های بسیاری تولید کرده‌اند. جمالی‌نژاد افزود: مسئولان تربت حیدریه باید دست‌کم از ظرفیت شهر بین راهی بودن این شهرستان استفاده کنند.
سعید باستانی، نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از مشکلات این است که تربت حیدریه نه جزو شهرهای بزرگ و نه جزو شهرهای کوچک است و بر همین اساس نیز از درآمدهای پایدار شهری محروم مانده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}