علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

ستاد استانی کرونا به نتیجه نرسید

  • کد خبر: ۳۲۵۸۰
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
ستاد استانی کرونا به نتیجه نرسید
تصمیم‌گیری درباره بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی به جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی موکول شد
مهدی عسکری / شهرآرانیوز - در حالی که طبق اعلام قبلی، انتظار می‌رفت پس از نشست دیروز ستاد مقابله با کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی دوباره به مشهد بازگردد، به گفته مسئول اطلاع رسانی این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی، جلسه ساعت ۸ صبح روز گذشته به جمع بندی برای بازگشت مجدد محدودیت‌ها نرسید. دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با شهرآرا اعلام کرد که اعمال محدودیت‌ها طبق جداول اعلام شده به دو کارگروه در ستاد استانی کرونا ارجاع داده می‌شود و پس از بررسی، در اسرع وقت درباره موارد یاد شده در این ستاد اعلام نظر خواهد شد.
وی بدون اعلام زمان بعدی برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان، افزود: تصمیم گیری نهایی در این زمینه صرفا بر عهده ستاد کرونای استان است.
بااین حال حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، در حاشیه این جلسه، از هم وطنان خواست به مشهد سفر نکنند و زیارت در مشهد را به زمان دیگری موکول کنند. دکتر محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگار صدا و سیما گفت: در مقایسه با یک ماه گذشته، شاهد افزایش شایان توجه تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری هستیم؛ به گونه‌ای که در روز ۱۰ خرداد ۳۳۰ نفر در بیمارستان‌های مشهد بستری شدند، اما این آمار در ۱۰ تیر سه برابر شد؛ ضمن اینکه فوتی‌های ۱۰ خرداد ۱۱ نفر بود، اما تعداد فوتی‌ها در ۱۰ تیر به ۳۰ نفر رسید.
به نظر می‌رسد با توجه به تداوم عبور مشهد از وضعیت قرمز، باید منتظر برگزاری جلسه مذکور در روز‌های ابتدایی یا میانی هفته آینده و اعلام نظر در این باره باشیم. این درحالی است که به گفته مسئول اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی، تاکنون تنها محدودیتی که برای استان خراسان رضوی اعلام شده است، از سوی ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، بوده که شامل تعطیلی تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و مراکز آموزشی یعنی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی می‌شود.


ابلاغ محدودیت به ۱۱ استان کشور
حریرچی همچنین از ابلاغ اعمال محدودیت‌های کرونایی به استانداران استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز خبر داد و مشکل مهم شیوع دوباره کرونا را مربوط به برگزاری مراسم جشن، ترحیم و دورهمی‌ها دانست.


ماسک در حرم الزامی است
با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بارگاه منور رضوی، گاه مشاهده می‌شود که برخی زائران این بارگاه از رعایت پروتکل‌ها هنگام زیارت خودداری می‌کنند؛ موضوعی که باعث شد مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، در گفتگو با آستان نیوز، با درخواست از زائران برای رعایت همه نکات بهداشتی اعلام کند که استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در همه مراحل حضور در حرم مطهر رضوی برای عبور از این شرایط سخت ضرورت دارد.


تعطیلی جشن‌ها و برنامه‌های آموزشی
دامنه شیوع و گستردگی ویروس کرونا در مشهد به حدی رسیده که نرگس شالچیان، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، از لغو مراسم فرهنگی و اجتماعی این معاونت خبر داده است. دکتر عادل سپهر، مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، نیز اعلام کرد همه برنامه‌های دانشگاه تا پایان هفته آینده تعطیل است و هیچ برنامه آموزشی در این دانشگاه برگزار نمی‌شود.
از آنجا که احتمالا محدودیت در تردد قطار شهری نیز دوباره اعمال خواهد شد، وحید مبین مقدم در این باره به شهرآرا نیوز گفت: محدودیت ساعت‌های خدمات دهی قطارشهری مشهد بعد از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و تصویب در شورای اسلامی شهر مشهد اجرا خواهد شد؛ این بدان معنی است که حداقل تا زمان اعلام نشدن محدودیت ها، روال فعلی خدمات دهی قطار شهری ادامه خواهد داشت.
از شهر‌های استان نیز خبر می‌رسد کرونا در تربت جام از وضعیت قرمز عبور کرده و به اوج خود رسیده است و به گفته فرماندار این شهر، با برگزارکنندگان تجمعات در این منطقه به صورت قانونی برخورد خواهد شد.
با اعلام وزارت بهداشت، دیروز ۲۵۴۹ نفر دیگر به کووید ۱۹ مبتلا شدند و کرونا جان ۱۴۱ نفر دیگر را گرفت.


چشم انتظار ساخت واکسن کرونا
چشم انتظاری‌ها برای کشف واکسن کرونا همچنان ادامه دارد؛ انگلیس، اتریش، آمریکا، ژاپن، چین، آلمان، اسپانیا، ایران و برخی کشور‌های دیگر از نخستین روز‌های شیوع کرونا تلاش خود برای تولید واکسن را آغاز کرده اند. دو روز قبل بود که وزیر بهداشت اعلام کرد بعد از آزمایش موفق نمونه حیوانی واکسن کرونا، به زودی آزمایش نمونه بالینی آن نیز آغاز خواهد شد. دیروز همچنین کیانوش جهانپور سخن گوی سابق وزارت بهداشت اعلام کرد: برای رسیدن به واکسن کرونا، تا یک ماه از دیگر کشور‌های دنیا جلوتر هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->