به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در حاشیه بازدید از پروژه فاز یک خط ۳ مترو مشهد مقدس با بیان اینکه شبکه ریلی، استخوانبندی اصلی حملونقل شهر مشهد است و بار اصلی جابجایی پُرحجم مسافر را به دوش میکشد، اظهارکرد: با طراحیهای صورت گرفته، ۴ خط ریلی در کریدورهای اصلی حملونقلی شهر طراحی شده و علاوه بر این، ظرفیت خطوط بیآرتی، اتوبوسرانی و شبکه تاکسیرانی نیز درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری مشهد مقدس، اتفاقات ارزشمندی برای هر ۴ خط ریلی رقم خورده، گفت: خوشبختانه با مصوبهای که اخیرا داشتیم، ۹۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ۶۰ واگن خط یک قطارشهری اختصاص دادیم و قرارداد در مرحله ابلاغ است.
فرهمندی افزود: امسال و سال آینده، پیگیر تامین منابع قرارداد هستیم تا بتوانیم در موعد مقرر شاهد ورود اولین واگنها به شبکه ریلی خط یک مترو باشیم.نایبرئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه خط ۲ مترو مشهد هم کاملا تکمیل شده و ایستگاه شهید فکوری هم به زودی بهرهبرداری میشود، تصریح کرد: تعمیرگاه خطوط ۲ و ۳ و ۴ مترو هم در این خط پیشبینی شده که ایجاد میشود.
فرهمندی از بهرهبرداری ۳ ایستگاه در فاز یک خط ۳ مترو مشهد خبرداد و گفت: سعی ما بر این است که قرارداد احداث فاز دوم خط ۳ را هم منعقد کنیم؛ این فاز از میدان شهدا تا میدان فردوسی را شامل میشود.وی افزود: در خط ۴ مترو نیز دستگاه حفار در نزدیکی میدان شهداست و به سمت حرم مطهر درحال حرکت است؛ سعی داریم در این دوره حفاری این خط و خط ۳ را تکمیل و دستگاههای حفار را آزاد کنیم.
وی تامین منابع مالی پروژه خطوط مترو را یکی از مسائل جدی مدیریت شهری دانست و اظهارکرد: همه ظرفیتهای شهر را پای کار آوردهایم ولی دولت هم باید در این زمینه کمک کند و ظرفیت قابل توجهی را پای کار بیاورد چراکه این پروژه، یک پروژه ملی است و سالانه ۳۰ میلیون زائر از آن استفاده میکنند.