آغاز فاز چهارم مجتمع تربیتی حضرت مهدی (عج) مشهد | توسعه مدارس دخترانه و حوزه‌های علمیه شمقدری: بوروکراسی پیچیده نباید مانعی برای خدمات‌رسانی به مردم باشد پیش‌بینی وضعیت جوی برای بیش از ۴۴۰ شهر در ایام نوروز ۱۴۰۴ تقویم سال ۱۴۰۴ + فهرست کامل تعطیلی‌ها و مناسبت‌ها مواد غذایی که برای کاهش نفخ مفید هستند نحوه صحیح امحای دارو‌های تاریخ‌گذشته چگونه است؟ شمار جان‌باختگان پیشواز چهارشنبه‌سوری به ۵ نفر رسید | ۲۸۶ نفر مصدوم شدند (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی جامع ستاد خدمات سفر برای نوروز ۱۴۰۴ در خراسان رضوی معضل مطالبات داروخانه‌ها از بیمه ها و درنظرنگرفتن بیمه برای ارائه دارو | بیمه دارو نیازمند نوش‌دارو مراکز غیردولتی دیالیز، همچنان در تنگنای مالی پذیرفته‌شدگان جدید آزمون سردفتری اسناد رسمی سوگند یاد کردند | ۶۰ درصد پرونده‌های قضایی در حوزه املاک و اراضی است نیکوکارانی که  برای ساختن بهاری متفاوت تلاش می کنند | مهربانی به همین آسانی! سفر نوروزی با  گرای کلاهبرداران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۳) | افزایش دمای مشهد تا ۲۳ درجه وزیر آموزش و پرورش: ۵۷۰۰ نفر از داوطلبان آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی مجدداً قبول شدند ترمیم آسیب‌های زانو با غضروف بینی آیا «نمک دریا» کمبود یُد را از بین می‌برد؟ ۲۰ شهر آلوده جهان در سال ۲۰۲۴ کدام است؟ مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز ۱۴۰۴ در آماده‌باش کامل هستند سفر‌های مرموز دختر دانشجو به تهران و مشهد پیش‌بینی جوی پایدار در اکثر نقاط کشور از جمعه (۲۴ اسفند ۱۴۰۳) تا اواسط هفته آینده چه غذا‌هایی برای صبحانه کودک مفید است؟ ۲ دشمن خطرناک کلیه‌ها را بشناسید ۲ ویتامین جادویی برای بهبود حافظه تمدید بیمه ۹۵ هزار تبعه خارجی تا اسفند ۱۴۰۴ کمبود دارو‌های حیاتی و خاص همچنان پابرجاست مصدومیت شدید دو نوجوان مشهدی در انفجار چهارشنبه سوری (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) جمعیت ایران از مرز ۸۶ میلیون نفر گذشت اجرای حکم قصاص قاتل متخصص قلب در ملأعام کشف ۲ تن مواد مخدر در خراسان‌شمالی یارانه ۳ دهک اول واریز شد (۲۲ اسفند ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سایه مرگ بر سر راکبان موتورسوار

  • کد خبر: ۳۲۸۴۷
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
سایه مرگ بر سر راکبان موتورسوار
در بین، شمار چشمگیری از عوامل تصادفات فوتی و جرحی را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند که با بی توجهی، نسخه مصدومیت یا فوت خود و عابران پیاده را می‌پیچند و بعضا در برخورد‌هایی که با خودرو‌های سواری دارند، اتفاقات عجیب و غریبی رقم می‌زنند.
ملیحه ابراهیمی / به گزارش شهرآرانیوز؛ با آنکه نمی‌توان از نقش پررنگ وسایل ارتباط جمعی غافل شد، با وجود تبلیغات متعدد در جهت پیشگیری از تصادفات، همچنان سوانح رانندگی قربانی می‌دهد. پشت پرده تمام تصادفات جرحی و فوتی حواس پرتی رانندگان، تغییر ناگهانی مسیر، سرعت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی و جانبی با دیگر وسایل نقلیه و حتی بی توجهی به چراغ‌های فرماندهی تقاطع هاست. در این بین، شمار چشمگیری از عوامل تصادفات فوتی و جرحی را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند که با بی توجهی، نسخه مصدومیت یا فوت خود و عابران پیاده را می‌پیچند و بعضا در برخورد‌هایی که با خودرو‌های سواری دارند، اتفاقات عجیب و غریبی رقم می‌زنند. این موضوع بهانه‌ای شد تا با سرهنگ‌علیرضا‌رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی، درباره سهم موتورسواران در تصادفات استان گفت‌و‌گویی داشته باشیم. (آمار‌های ارائه شده مربوط به ۳ ماهه نخست امسال است)

۳۷ درصد
سهم موتورسیکلت‌ها از کل تصادفات
۷۸ درصد
۷۸ درصد موتور سیکلت سواران از مجموع ۳۷ درصد مقصر حادثه بوده اند
۸۸ درصد
سهم موتورسیکلت سواران و عابران پیاده از تصادفات فوتی در ۳ ماه نخست امسال
۸۵ درصد
ضربه به سر و گردن علت فوت ۸۵ درصد موتورسیکلت سواران در تصادفات بوده است. این در حالی است که در صورت استفاده از کلاه ایمنی، آسیب دیدگی سر و گردن را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.
۳۳ درصد
سهم تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران در خرداد امسال
۳۴ درصد
تعداد موتورسیکلت سواران فوت شده در ۳ ماه نخست سال ۱۳۹۹،
۸۹ درصد
در کل تصادفات فوتی در خرداد امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته شاهد افزایش هشتادونه درصدی متوفیان بوده ایم. ۸۳ درصد مربوط به مشهد و ۶ درصد شهرستان هاست.
۳۵ درصد
تعداد موتورسیکلت سواران فوت شده در ۳ ماه نخست سال ۱۳۹۸،
۷۳۲۸
تعداد موتورسیکلت‌های توقیف شده در ۳ ماه نخست امسال در مشهد
۲۳۰۰۰ فقره
تعداد اعمال قانون موتور سیکلت سواران مشهدی بدون کلاه ایمنی در ۳ ماه نخست سال ۹۹،
۱۸ تا ۲۵ سال
بیشترین فراوانی سن متوفیان موتورسیکلت سوار

یک نفر
برابر قانون، سرنشین مجاز برای موتورسیکلت‌ها یک نفر به همراه کلاه ایمنی است.

بیشترین ساعت فراوانی تصادفات موتور سیکلت سواران در خرداد امسال در ساعت ۱۸ تا ۲۱ است

بیشترین معابری که تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده اند:
بزرگراه چراغچی، میرزایی، بابانظر، بسیج و آزادی


خطرناک‌ترین بولوار
بولوار توس در منطقه ۲ شهرداری مشهد خطرناک‌ترین بولوار در مشهد است که سهم بسزایی در تصادفات فوتی در خرداد امسال داشته است.


بیشترین علت تصادفات موتورسیکلت سواران
تجاوز از سرعت مجاز
عبور از چراغ قرمز
حرکات نمایشی (مثل تک چرخ و حرکات مارپیچ)
رعایت نکردن حق تقدم
بی توجهی به جلو و جوانب
عبور از محل ممنوع


مقررات اختصاصی موتورسیکلت برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی
ماده ۱۶۴: رانندگان و سرنشینان هر نوع موتورسیکلت و دوچرخه موتوردار باید
به کلاه ایمنی مجهز باشند و در طول حرکت از آن استفاده کنند.
ماده ۱۶۵: رانندگان موتورسیکلت نباید در یک خط عبور به موازات و در کنار خودرو‌ها حرکت کنند.
ماده ۱۶۶: رانندگان موتورسیکلت باید هنگام رانندگی تنها روی زین موتورسیکلت بنشینند
و حق ندارند شخص دیگری را بر ترک سوار کنند، مگر آنکه در ترک نیز یک زین کامل برابر
استاندارد ساخت موتورسیکلت نصب شده یا موتورسیکلت دارای یدک پهلو باشد.
ماده ۱۶۷: عبور موتورسیکلت و موتور گازی و دوچرخه سوار
از پیاده رو و وسط دستجات، بازار و نقاط شلوغ ممنوع است.
ماده ۱۶۸: موتورسیکلت سواران و دوچرخه سواران حق ندارند هنگام رانندگی بار نامتعارف و اشیای دیگری
حمل کنند یا حرکت نمایشی یا اعمالی انجام دهند که نیازمند برداشتن دست‌های آنان از روی فرمان باشد.
ماده ۱۶۹: راندن موتورسیکلت، موتور گازی و دوچرخه هنگام لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است.


ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی
همه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور درباره موتورسیکلت‌ها نیز جاری است. حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار نامتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوس رانی با موتورسیکلت تخلف محسوب می‌شود و مأموران برابر قانون موظف اند ضمن صدور قبض جریمه، به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار، به مدت یک ماه اقدام کنند.
سایه مرگ بر سر راکبان موتورسوار
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->