چطور بفهمیم یک ویدیو یا عکس، واقعی است یا ساخته‌شده با هوش مصنوعی؟ + آموزش ساخت بزرگ‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی باهمکاری انویدیا و اوراکل تأثیر ماه کامل بر کیفیت خواب انسان، واقعیت علمی یا باور عامیانه؟ ناتینگ فون 3a لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت آمریکایی‌ها می‌خواهند دسترسی نوجوانان به هوش مصنوعی را ممنوع کنند اپل از چندسال دیگر دکمه‌های آیفون را کاملا متحول می‌کند مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند! تاریخ عرضه ناتینگ فون (3a) لایت مشخص شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد

  • کد خبر: ۳۳۲۶۸۴
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۶
اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد
شورای رقابت اعلام کرد: «اسنپ‌پی به دلیل شروط ضد رقابتی در قرارداد‌های خرید اقساطی کوتاه‌مدتش با فروشگاه‌ها محکوم شد.»

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک هفته پس از رأی شورای رقابت درباره شکایت از اسنپ‌فود، حالا در جلسه اخیر شورای رقابت، این شورا شرکت توسعه اطلس تجارت نوین دیبا (اسنپ‌پی) را نیز به‌دلیل استفاده از شروط انحصاری خود در قراردادهایش با فروشگاه‌ها محکوم کرد.

بر اساس این رأی، شورای رقابت اسنپ‌پی را موظف کرده است که از تاریخ صدور رأی، شروط و قیود محدودکننده برای همکاری با رقبا و خروج از قرارداد‌های فعلی را از تمامی قرارداد‌های خود حذف کرده و از درج آنها در قرارداد‌های آتی خودداری کند.

این رای که ناظر بر رقابت در بازار اعتبارات کوتاه‌مدت چندقسطه یا BNPL (Buy now, Pay later) بود، حاصل ماه‌ها تلاش و جلسه‌های متعدد کارشناسی و استماع با حضور طرفین و کارشناسان مستقل مرکز ملی رقابت است.

در شکایاتی که توسط شرکت‌های «افرا سرمایه دیجیتال» (ازکی‌وام) و «نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان» (دیجی‌پی) علیه اسنپ‌پی مطرح شده بود، ادعا شده که شروط قراردادی این شرکت که برای همکاری فروشگاه‌ها با سایر ارائه‌دهندگان خدمات BNPL ایجاد مانع می‌کند، به رقابت در بازار ضربه می‌زند.

شورای رقابت با بررسی مفاد قرارداد‌های اسنپ‌پی و شرایط حاکم بر بازار، وجود وضعیت مسلط این شرکت در بازار مربوطه را احراز کرده و رفتار‌های مذکور را مصداق اعمال ضد رقابتی دانست.

مطابق رأی شورا، این اقدامات مشخصاً مشمول بند‌های ۲ و ۴ «ط»، جزء ۲ بند «الف» و جزء ۳ بند «و» ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشخیص داده شده است.

استدلال شورای رقابت در این رأی، بر این استوار است که ترکیب شروط قراردادی و قدرت بازاری ناشی از حضور گسترده کاربران در اکوسیستم اسنپ، به نحوی است که امکان رقابت مؤثر برای سایر فعالان بازار را از بین می‌برد و آزادی فروشگاه‌ها را در انتخاب شریک تجاری محدود می‌سازد.

در جریان این پرونده، شرکت ازکی‌وام و دیجی‌پی از خدمات مشاوره‌ای مرکز مطالعات توسعه و رقابت (بانا) بهره بردند. این مرکز با ارائه تحلیل‌های تخصصی حقوقی و اقتصادی، در تدوین شکایت، جمع‌آوری مستندات، تعیین بازار و تبیین آثار ضد رقابتی رفتار‌های اسنپ‌پی، نقش مؤثری در پیشبرد پرونده ایفا کرد. مستندات و تحلیل‌های ارائه‌شده توسط بانا، از جمله عوامل مؤثر در اقناع شورای رقابت نسبت به ماهیت محدودکننده و ضدرقابتی شروط قراردادی اسنپ‌پی بوده‌اند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->