جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

«نهضت آسفالت» در مشهد | تحقق ۴ میلیون مترمربع روکش معابر تا پایان خرداد ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۳۶۶۱۲
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۷
«نهضت آسفالت» در مشهد | تحقق ۴ میلیون مترمربع روکش معابر تا پایان خرداد ۱۴۰۴
مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد از پروژه بزرگ آسفالت در مشهد تا پایان خرداد ۱۴۰۴ خبر داد.

بهنام خیاط در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، درخصوص آسفالت معابر شهری در مشهد، اظهار کرد: در مشهد، حدود ۴۵ میلیون مترمربع سطح معابر آسفالت‌شده داریم که هر سال به این عدد افزوده می‌شود. روند حذف معابر خاکی سالیانه با آسفالت حدود ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر خاکی ادامه دارد و به شکل مستمر پیگیر تکمیل و روکش این معابر هستیم.

وی افزود: طبق آخرین آمار، اگر ما سالانه ۳ میلیون مترمربع روکش آسفالت انجام دهیم، هر ۱۵ سال (معادل عمر مفید آسفالت) یک‌بار کلیه معابر شهر نوسازی می‌شود. در سال‌های اخیر به دلیل مسائل تأمین قیر، خرید از طریق بورس و مشکلات نقدینگی، این هدف محقق نشد؛ حتی سال ۱۴۰۲ مجموع آسفالت معابر به عددی کمتر از یک میلیون مترمربع رسید؛ حدود ۸۰۰ هزار مترمربع، که نسبت به برنامه، عقب‌ماندگی محسوب می‌شود.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد تأکید کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده و تأکید شورای اسلامی شهر و شهردار محترم برای جبران این عقب‌ماندگی، وعده انجام روکش و بهسازی معابر به میزان ۴ میلیون مترمربع در سال گذشته اعلام شد.

خیاط گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا امروز، بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع روکش و بهسازی انجام گرفته که یک رکورد بی‌سابقه در مشهد است. ان‌شاءالله تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ به وعده ۴ میلیون مترمربع خواهیم رسید.

وی با اشاره به برنامه سال آینده اظهار کرد: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا و شهردار مشهد، در سال ۱۴۰۴ تکلیف ۵ میلیون مترمربع آسفالت را مشخص کردند. با تحقق این هدف، عقب‌ماندگی سال‌های قبل جبران خواهد شد و نهضت آسفالت با سرعت بیشتری دنبال می‌شود. چنانچه این روند ادامه یابد، طی فقط دو سال معادل نزدیک به ۲۰ درصد مجموع سطح آسفالتی شهر، یعنی حدود ۹ میلیون متر‌مربع، بهسازی و روکش خواهد شد.

وی درباره اولویت‌بندی معابر جهت روکش و ترمیم گفت: اصلی‌ترین اولویت، رسیدگی به معابر بزرگراهی بوده که در شأن زائران و مجاوران و نام شهر امام رضا(ع) است. پس از آن معابر شریانی درجه یک و دوم و درنهایت معابر فرعی و دسترسی در اولویت قرار گرفت. در سال جاری سعی می‌شود تا پس از انجام پروژه‌های اصلی، آسفالت به‌سمت محلات و معابر  دسترسی و فرعی سوق داده شود تا تمامی شهروندان از مزایای این طرح که هدف آن شهر هموار است، بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->