آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

جدیدترین هشدار سازمان بهداشت جهانی/مراقب باشید؛ ویروس کرونا روی هوا هم هست

  • کد خبر: ۳۳۷۴۵
  • ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
جدیدترین هشدار سازمان بهداشت جهانی/مراقب باشید؛ ویروس کرونا روی هوا هم هست
سازمان بهداشت جهانی پس از دریافت نامه هشدار از سوی دهها دانشمند درباره امکان انتقال ویروس از روی هوا، دیروز اعلام کرد شواهد بیشتری مبنی بر انتقال هوایی ویروس کرونا به دست آمده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بهداشت جهانی احتمال انتقال هوایی ویروس کرونا را به طور ضمنی تایید کرده، اما همچنان تاکید کرده راه اصلی انتقال ویروس کرونا از طریق قطرک‌های تنفسی فرد آلوده است که از طریق سرفه و عطسه و یا حرف زدن در فضای اطراف منتشر می‌شود.

این سازمان در توصیه‌های به روز شده خود درباره ویروس کرونا، دیروز (پنج‌شنبه) قرار گرفتن طولانی مدت در محیط‌های بسته و پرازدحام را به عنوان یکی از راه‌های احتمالی انتقال ویروس ذکر کرده و در راهنمای جدیدی در وب سایت خود نوشت؛ شواهدی از امکان انتقال ویروس از طریق هوا در مکان‌های بسته و شلوغ و فاقد تهویه مناسب وجود دارد.
 
پیش از این سازمان بهداشت جهانی گفته بود که انتقال هوایی ویروس کرونا فقط در مکان‌هایی، چون بیمارستان و یا آزمایشگاه‌ها و در طی اقدامات معین پزشکی مانند لوله گذاری تنفسی به بیماران بدحال کرونایی، نگران کننده است.

سازمان بهداشت جهانی این هفته پس از دریافت نامه ۲۳۹ دانشمند از کشور‌های مختلف جهان مبنی بر امکان انتقال ویروس از طریق هوا گفته بود این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه بیشتر است و این سازمان این موضوع را بررسی می‌کند.

اما به فاصله ۲ روز سازمان بهداشت جهانی دیروز راهنمای جدیدی در این باره منتشر کرد و به صورتی محتاطانه هشدار داده احتمال انتقال هوایی ویروس کرونا وجود دارد؛ هر چند این سازمان بار دیگر تاکید کرده این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه شواهد بیشتری است.

سازمان در این راهنمای جدید اذعان کرده که برخی گزارش‌ها از انتقال بیماری در رستوران‌ها، کلاس‌های ورزشی وباشگاه‌های ورزشی و بدنسازی وجود دارد که حاکی از احتمال انتقال هوایی ویروس است.

پیبشتر سازمان بهداشت جهانی انتقال از طریق قطرک‌های تنفسی از طریق فرد ناقل (هنگام گفتگو از نزدیک) و یا سطوح را به عنوان را اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا مورد شناسایی قرار داده بود.

تایید ضمنی احتمال انتقال ویروس از طریق هوا از سوی سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد جامعه جهانی برای مبارزه با شیوع این ویروس راه بسیار دشواری در پیش رو دارد و مداخلاتی، چون قرنطینه و جلوگیری از تراکم جمعیت یکی از موثرترین روش‌ها برای سرکوب این ویروس است.
 
 
منبع:عصرایران

بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->