فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

پروتکل‌های بهداشتی زیر ذره‌بین گروه‌های بازرسی

  • کد خبر: ۳۳۷۰۹
  • ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
پروتکل‌های بهداشتی زیر ذره‌بین گروه‌های بازرسی
فعالیت عملیاتی ۱۷۷ گروه بازرسی به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های مشهد و بینالود (طرقبه‌شاندیز) آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت این تیم‌های بهداشتی در قالب کمیته نظارتی ویژه اجرای پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا انجام می‌شود.

دکتر مهدی قلیان‌اول افزود: بدین منظور ۳۶۵ نیروی بهداشتی و بازرسی در قالب تیم‌های مشترک بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند که این نیروها از سازمانهای مختلف به همراه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد فراخوان شده‌اند.

وی ادامه داد: در این برنامه تیم‌های بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی اماکن عمومی، صنوف، بسته بودن تالارهای پذیرایی، محل‌های برپایی تجمعات مختلف، کارخانجات و کارگاهها، ادارات، موسسات، پاساژها، مهمانپذیرها، مناطق تفریحی و واحدهای عرضه مواد غذایی نظارت دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این نظارت‌ها بر اساس بازدیدها و شکایت‌های مردمی از طریق سامانه ۱۹۱ صورت می‌گیرد و در ابتدا برخورد به صورت تذکر و اخطار خواهد بود و در صورت بی‌توجهی به اخطارها برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

وی افزود: از هفته آینده فعالیت تیم‌های بهداشتی در سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ تیر ماه امسال استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ادارات و برای تمامی مردم در کشور اجباری شده است و باید همه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنیم.

حسین شرافتی افزود: در این راستا به دستور استاندار خراسان رضوی، کمیته نظارت و ارزیابی متشکل از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دادستانی و نمایندگی استانداری تشکیل شد که اکنون شاهد فعالیت این کمیته در شهر مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز هستیم.

وی ادامه داد: هدف این است که ابتدا با تذکر و اخطار برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات پیشگیری و آموزش دنبال شود و اگر صنوف مختلف، مهمانپذیرها، تالارها و ادارات استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با هماهنگی قضایی برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: موج دوم کرونا با رفتارهای متفاوت از این ویروس، پیر و جوان، زن و مرد،  کودک و بزرگسال  نمی‌شناسد و همه باید نسبت به این موضوع هشیار بوده و پروتکل‌های بهداشتی را برای مقابله با بیماری رعایت کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->