دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

فروش گوشت مرغ به قیمت مصوب الزامی است

  • کد خبر: ۳۴۲۰۰
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
فروش گوشت مرغ به قیمت مصوب الزامی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: باید گوشت مرغ منجمد به وفور در سطح بازار عرضه شود و اصناف، گوشت مرغ گرم را به قیمت مصوب ۱۵۵ هزار ریال عرضه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: از فردا توزیع گوشت مرغ گرم با کمک زنجیره‌های تولید در سطح استان خراسان رضوی آغاز شود و زنجیره‌های تولید در حوزه گوشت مرغ آمادگی لازم را برای تامین و توزیع آن داشته باشند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت: آمارها نشان می‌دهد که به واسطه شرایط ناشی از شیوع کرونا و اوضاع اقتصادی کشور قیمت کالاها در حال افزایش و در مقابل درآمد مردم کاهش یافته است لذا وظیفه کارگروه تنظیم بازار این است که به موقع و به سرعت وارد عمل شود تا از مجموع ابزارهایی که در اختیار دارد بتواند برای کنترل قیمتها بهره گیرد.

 

رسولیان تاکید کرد: اختیار مسوولان استانی در استانها به حدی نیست که در بازار بتوانند اثرگذاری معناداری داشته باشند و نظارت و برخورد نیز به تنهایی امکان تغییر قیمتها را فراهم نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: متعهد شده‌ایم که حداقل قیمت کالاها در استان خراسان رضوی از متوسط کشوری بیشتر نشود لذا باید به موقع تصمیم گرفت تا با همراهی همه بخشها و استفاده از تمام امکانات، به خصوص توان بخش خصوصی بتوان قیمتها را مدیریت کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر تامین برنج  مورد نیاز خراسان رضوی گفت: ضروری است از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سهمیه برنج هندی برای استان درخواست شود تا بتوان نیاز در این بخش را تامین کرد.

 

رسولیان افزود: پیرو تصمیماتی که در نشستی با مدیران دستگاه‌های متولی در حوزه گوشت قرمز اتخاذ شد مقرر گردید حداکثر تا پایان شهریور ماه امسال طرح ساماندهی کشتارگاه‌ها آماده و به کارگروه تنظیم بازار استان ارایه شود تا بتوان عملیات اجرایی آن را در نیمه دوم امسال انجام داد.

 

وی ادامه داد: به منظور تنظیم بازار گوشت توسط کشتارگاه‌ها مقرر شد که ۲۰ درصد از نیاز بازار به این کالا توسط کشتارگاه‌ها در فروشگاه‌هایی که اتحادیه‌ها معرفی می‌کنند توزیع شود. 

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این باره گفت: قیمت دام و گوشت قرمز روند افزایشی پیدا می‌کند و این روند تا ۲۰ روز بعد از عید قربان ادامه خواهد داشت لذا اجرای طرح ساماندهی کشتارگاه‌ها در این مقطع زمانی چندان اثرگذار نیست اما بعد از گذشت این مقطع زمانی اجرای طرح مزبور مناسب خواهد بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در پاسخ به این موضوع گفت: باید روشی اتخاذ گردد تا با کمک تولید کنندگان دام و اصناف، گوشت قرمز به صورت مستقیم در سطح بازار عرضه شود. 

 

کاهش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: قیمت گوشت مرغ در بازار استان طی چند هفته اخیر روند کاهشی داشته و از هر کیلوگرم ۱۸۰ هزار ریال به قیمت مصوب آن یعنی ۱۵۵ هزار ریال نزدیک شده است.

 

علی غفوری مقدم افزود: با توجه به این که در نیمه نخست خرداد ماه با کاهش حدود ۱۰۰ تن عرضه مرغ در روز مواجه شدیم احتمال این که دوباره با افزایش قیمت گوشت مرغ مواجه شویم وجود دارد لذا باید مرغ به میزان کافی به شبکه توزیع تزریق شود.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر با وجود گوشت مرغ منجمد کافی در بازار، استقبال صنوف از آن به دلیل حاشیه پایین سود، بسیار کم است و از این طریق نمی‌توان کمبود گوشت مرغ در بازار را جبران کرد.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  از ۱۵۰ تن گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار سهمیه خراسان رضوی، ۱۲۰ تن متعلق به مشهد و ۴۵ تن مربوط به سایر شهرستانهای استان است.

 

غفوری مقدم افزود: تزریق تخم مرغ به فروشگاه‌های شهرداری در شهر مشهد و توقف صادرات آن باعث کاهش قیمت تخم مرغ در بازار و رسیدن آن به قیمت مصوب این کالا یعنی ۱۱۰ هزار ریال به ازای هر کیلو شده است.

 

وی اضافه کرد: از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تامین دو هزار تن برنج هندی برای خراسان رضوی درخواست شده تا بتوان با جذب این سهمیه آن را به قیمت ۱۴۵ هزار ریال عرضه کرد.

 

کاهش جوجه ریزی و تاثیر آن بر عرضه گوشت مرغ در بازار

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: به دلیل کاهش جوجه ریزی در خرداد ماه امسال، عرضه گوشت مرغ در بازار خراسان رضوی دچار کمبود شده است.

 

حمید جنتی افزود: قرار است هفت زنجیره تولید و تامین گوشت مرغ برای توزیع ۱۲۰ تن از این محصول در روز وارد عمل شوند تا بتوان این کمبود را جبران کرد.

 

تمدید مهلت جذب سهمیه شکر توسط صنف و صنعت

 

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در صورتی که شرکت غله مهلت جذب سهمیه شکر طرح تنظیم بازار توسط صنف و صنعت استان را تا ۳۰ تیرماه افزایش دهد کل سهمیه قابل جذب خواهد بود.

 

حمیدرضا رجوعی افزود: هزار تن شکر سهمیه صنف، هزار تن سهمیه شهرستانها، هزار و ۲۰۰ تن سهمیه خانوار و ۹ هزار و ۷۰۰ تن سهمیه صنعت در خراسان رضوی است.

 

وی ادامه داد: برای جذب سهمیه شکر خانوار مقرر شد ۲۵۰ تن از این سهمیه توسط واحدهای صنعتی جذب و برای عرضه در بازار بسته‌بندی شود.

 

رییس اداره  بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سه هزار تن شکر، سهمیه صنوف مشهدی است که نگرانی در جذب آن وجود ندارد اما به نظر می‌رسد از سهمیه شهرستانها مقداری باقی بماند.

 

رجوعی افزود: خانه صنعت خراسان رضوی امروز لیست درخواستهای واحدهای صنعتی برای جذب سهمیه شکر را به سازمان صمت استان اعلام کرده است لذا جذب سهمیه این بخش زمان بر خواهد بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در پاسخ به این موضوع گفت: از خانه صنعت بخواهید که واحدهای صنعتی برای جذب هر چه زودتر شکر تلاش کنند و به فرمانداران شهرستانها نیز اعلام شود که هر چه سریعتر نسبت به جذب سهمیه شکر اقدام کنند.

 

رسولیان افزود: سهمیه شکر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی ۴۰ هزار تن است که باید هر چه سریعتر این میزان در استان جذب شود و در صورتی که بخش صنعت سهمیه خود را جذب نکرد، سهمیه آنها  به بخش صنف اختصاص خواهد یافت.

 

افزایش خرید گندم در استان 

 

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از هفته نخست خرداد ماه تاکنون ۳۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

 

حمیدرضا نوری افزود: میانگین نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۷۰ ریال بوده و تا ۱۱ تیرماه ۶۰ درصد مبلغ بابت خرید تضمینی به کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: در خصوص خرید توافقی گندم تاکنون چهار واحد تولیدی درخواست دادند که یکی از آن واحدها سه هزار تن گندم را خریداری کرده است.

 

او ادامه داد: از خرداد ماه تاکنون هشت هزار و ۹۲۰ تن کلزا از کشاورزان استان خراسان رضوی خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته و تاکنون ۱۲ درصد از مبلغ بابت خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->