معرفی کتاب «افسانه کارآفرینی»

  • کد خبر: ۳۴۳۱۱
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
معرفی کتاب «افسانه کارآفرینی»
مایکل گربر، مربی سرشناس کارآفرینی، در کتاب «افسانه کارآفرینی» به پرسش پرتکرار و چالش برانگیز «چرا بیشتر کسب وکار‌های کوچک موفق نمی‌شوند و راه حل آن چیست؟» پرداخته است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ راه اندازی کسب وکار شخصی رؤیای افراد بسیاری است. سالانه میلیون‌ها نفر در جهان کسب وکار خود را راه اندازی می‌کنند، اما تعداد محدودی از آن‌ها دوام می‌آورند و ۴٠ درصد در همان سال اول ورشکست می‌شوند.
مایکل گربر، مربی سرشناس کارآفرینی، در کتاب «افسانه کارآفرینی» به پرسش پرتکرار و چالش برانگیز «چرا بیشتر کسب وکار‌های کوچک موفق نمی‌شوند و راه حل آن چیست؟» پرداخته است.
مطالعه این کتاب تأثیر چشمگیری بر نگرش کارآفرینان خواهد گذاشت و راهبرد‌های گوناگونی در مراحل مختلف کارآفرینی به آن‌ها خواهد آموخت. کتاب افسانه کارآفرینی اولین بار در سال ١٩٨۵ منتشر شد.
 
مایکل گربر این کتاب را در ٣ بخش و ١٩ فصل به نگارش درآورده است. او در این اثر، رشد و پیشرفت یک کسب وکار را مانند رشد و نمو انسان در نظر گرفته است و برای آن ٣ مرحله کودکی، نوجوانی (توسعه) و بلوغ را معرفی کرده است.
 
هم چنین در این کتاب ٣ جنبه شخصیتی کسب وکار‌ها را بررسی کرده است. آن‌ها را با ٣ شخصیت مدیر، متخصص و کارآفرین معرفی می‌کند و روحیات و وظایف هریک را توضیح می‌دهد. مایکل گربر معتقد است باید کسب وکارتان را به گونه‌ای بسازید که قابلیت الگوبرداری و تکرار برای سایر افراد را داشته باشد. چه بخواهید در آینده آن را بفروشید چه بخواهید امتیاز آن را به کسی واگذار کنید، به این ترتیب، کسب وکاری خواهید ساخت که رشد آن به حضور و راهبرد‌های شما وابسته نخواهد بود.
 
کتاب «افسانه کارآفرینی» شامل ٣ فصل است: «افسانه کارآفرینی و کسب وکار‌های کوچک»، «تحول کلی، چشم اندازی جدید در کسب وکار» و «راه اندازی یک کسب وکار موفق». این کتاب تا امروز در دنیا بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته است. اگر قصد راه اندازی یا توسعه کسب وکار خود را دارید، مطالعه آن می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->