۱۲ قرن کم‌آبی در مشهد پیشنهاد اضافه‌شدن کارگروه «جمعیت و خانواده» به آیین‌نامه نشان مشهدالرضا(ع) ارائه خدمات فرامرزی اتوبوسرانی مشهد و تقویت ناوگان منتهی به حرم مطهر رضوی در ایام اربعین مشهد باید به سمت رایگان شدن پروانه ساختمانی حرکت کند | احیای بافت‌های فرسوده نیازمند کمک دولت است آماده‌سازی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تامین آب مورد نیاز برای آبیاری کمربند سبز جنوبی از بند گلستان اعزام ۴۵۰ نیروی خدمات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مشهد به نجف + ویدئو بهره‌برداری موقت از ایستگاه دائمی استقبال از زائران در محور نیشابور-مشهد | ظرفیت همزمان میزبانی از دو هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر دو برابر شدن سهم منابع آلاینده داخلی | هشدار برای تنفس در مشهد شهردار مشهدمقدس خبر داد: نصب ۱۵۷ قطعه بتنی (سگمنت) تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده شمارش معکوس برای تکمیل پروژه بزرگ تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب| روایت شهرآرانیوز از آخرین وضعیت پیشرفت کلان‌پروژه‌های شهر مجید طهوریان عسکری: مدیریت شهری تحول بزرگ در بولوار شاهنامه ایجاد کرد کمبود ۷۰۰۰ جای‌پارک در سطح شهر مشهد چرا هیچ خبری از پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان تأمین‌اجتماعی نیست؟ معاون فرهنگی شهردار مشهد: تجمع کادر درمانی مشهد، فریادی علیه سکوت جهانی درقبال نسل‌کشی مردم غزه است اعتراض جامعه پزشکی مشهد به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه + فیلم مشهد، یکی از سبزترین شهر‌های کشور از نگاه مردم و مسئولان ورود نماینده ویژه رئیس‌جمهور در توسعه دریامحور و مکران، به مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۴) بودجه عمرانی مشهد ۳۰درصد افزایش یافت | فرماندار مشهد: اعتبارات خوبی برای پروژه‌های تأمین آب شرب مشهد اختصاص یافته است آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد از ساعت ۶ صبح فردا (چهارشنبه یک مرداد ۱۴۰۴) آبفای تهران برای توزیع آب شرب در زمان قطعی، آب بسته‌بندی توزیع می‌کند (تکذیب شد)
سرخط خبرها

تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون

  • کد خبر: ۳۴۳۱۷۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۳
تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون
در سایه لغو مستمر پرواز بسیاری از شرکت‌های هوایی معتبر جهانی به فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی با مشکل و چالش بزرگ دیگری هم مواجه است و این بار باید چاره‌ای برای بسته شدن مستمر فرودگاه بن گوریون بیابد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه اقتصادی گلوبس در چند گزارش در این رابطه به بررسی این دو معضل شکل گرفته برای اسرائیل پرداخت.

در یکی از گزارش‌ها آمده است، بسیاری از شرکت‌های هوایی خارجی به این زودی‌ها به فرودگاه بن گوریون باز نخواهند گشت، حداقل در تابستان منتظر آنها نباشید و همین امر باعث افزایش قیمت بلیت‌ها شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی اعلام کرده‌اند فعلا قصدی برای از سرگیری پرواز‌های خود ندارند، از جمله این شرکت‌ها باید به خطوط هوایی بریتانیا، رایان ایر و ایزی جت اشاره کرد و با وجود آنکه وزیر حمل و نقل هفته پیش اعلام کرده بود که پرواز‌ها این شرکت‌ها در طول تابستان از سر گرفته خواهند شد، اما بعدا مشخص شد برنامه پروازی این شرکت‌ها برای مقاصد دیگر و جایگزینی برنامه ریزی شده‌اند.

گلوبس در گزارش دیگری به چالش‌های مسافران صهیونیست برای سفر‌های گردشگری هم پرداخت و اعلام کرد، بعد از ۷ اکتبر (وجنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه) بسیاری از کشور‌های جهان که قبلا مقاصد اسرائیلی‌ها بوده دیگر مکانی مناسب برای حضور آنها نبوده و اسرائیلی‌ها باید به دنبال مقاصد جایگزینی باشند، در حالی که اصلا خبری از پرواز مستقیم به این کشور‌ها هم نیست.

به نوشته این رسانه، روز به روز لیست اماکنی که باید از مقاصد سفر‌های اسرائیلی‌ها حذف شوند، افزوده می‌شود، از حدود دو سال پیش ترکیه پرواز‌های خود را به (فلسطین اشغالی) تعطیل کرده است و می‌تواند بهترین نمونه برای این رویکرد جهانی باشد، البته ترکیه در این امر تنها نبوده و کیپ تاون و دوبلین هم در چارچوب بحران‌های دیپلماتیکی که با اسرائیل پیدا کردند، این کار را انجام داده‌اند.

در این بین عدم پرواز شرکت‌های خطوط هوایی ترکیه و بیگاسوس به (فلسطین اشغالی) که روزانه حدود ۲۰ پرواز توسط آنها انجام می‌شد، هم شرایط را برای مسافران به شدت بغرنج‌تر کرده است.

روزگاری سفر به مغرب و دار البیضاء توسط شرکت‌های هوایی اسرائیلی و مغربی انجام می‌شد، اما امروز تقریبا هیچ پروازی به این مقصد وجود ندارد، سفر به قاهره، شرم الشیخ و امان هم به همین شکل است.

لغو پرواز‌های شرکت کاتی پاسفیک هم باعث شد، تا پرواز مستقیم به هنگ کنگ هم برای اسرائیلی‌ها به کاری دشوار تبدیل شود، این شرکت که در طول جنگ پرواز‌های خود را لغو کرده بود، اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی هیچ برنامه برای برقراری پرواز به فرودگاه بن گوریون نخواهد داشت.

در ماه‌های اخیر پرواز به تورنتو و دهلی نو هم به شکل مستقیم محال شده است، چون هیچ پروازی از و به این مقصد توسط شرکت‌های هوایی این دو کشور انجام نمی‌شود، در بهترین شرایط پرواز شرکت هوایی کانادا اوایل سپتامبر است و هواپیمایی هند هم در حوالی همان تاریخ یعنی اواخر اوت را به عنوان موعد احتمالی بازگشت پروازهایش اعلام کرده است.

در این بین هدف قرار گرفتن مستمر فرودگاه بن گوریون صهیونیست‌ها را به صرافت یافتن جایگزین‌هایی برای آن انداخته است.

مسئولین صهیونیستی با بهانه قرار دادن مسئله تکمیل ظرفیت خدماتی این فرودگاه که حدود ۴۰ میلیون مسافر در سال است، از آن به مثابه عنوانی و بهانه‌ای رسانه‌ای جهت پیشبرد طرح راه اندازی فرودگاه جایگزین استفاده می‌کنند.

به اعتراف روزنامه گلوبس، بخش هواپیمایی اسرائیل طی دو سال گذشته به دلیل پیامد‌های مختلف جنگ، تغییرات بنیادینی را تجربه کرده است، (ضربات جبران ناپذیری را متحمل شده است).

به اعتراف این رسانه عبری زبان، بسته شدن دو هفته‌ای فرودگاه بن گوریون به دلیل جنگ با ایران، باعث سرگردانی ده‌ها هزار مسافر شده است، یک ماه قبل از آن موشک شلیک شده از سوی یمن مستقیما به فرودگاه بن گوریون اصابت کرد و باعث شد، تمامی پرواز‌ها برای مدتی تعطیل شوند، در حالی که اگر بخواهیم به بقیه حوادث مربوط به این امر بپردازیم لیستی بلند و بالا را تشکیل خواهد داد.

به اعتقاد تهیه کنندگان این گزارش بعد از پایان شرایط جنگی اسرائیل باید به فوریت به دنبال جایگزین‌های برای این فرودگاه باشد، زیرا حملات صورت گرفته به فرودگاه بن گوریون و به ویژه جنگ با ایران به شکل کاملا ملموسی آزادی نقل و انتقال را از اسرائیلی‌ها سلب کرد و باعث شد نیاز به ایجاد فرودگاهی دیگر به شدت احساس شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->