مسافت و زمان سفر از مرز‌های ایران به نجف و کربلا حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از فردا (یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۴۰۴) واریز می‌شود آتش سوزی پالایشگاه آبادان مهار شد | نشت پمپ علت وقوع این حادثه بود (۲۸ تیر ۱۴۰۴) وقوع آتش سوزی در واحد ۷۰ پالایشگاه آبادان | عملیات اطفا در حال انجام است + فیلم (۲۸ تیر ۱۴۰۴) برگزاری رایگان کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان دهک‌های پایین در روستاها صدور سند تک‌برگ کاروانسرای مشهد میقان (۲۸ تیر ۱۴۰۴) آخرین اخبار از پرونده قتل «امیرمحمد خالقی» فرصت‌های اقتصادی حاصل از میوه‌های فصلی | فکر زمستون تو جیک جیک تابستون چرا نسل زِد (Z) علاقه‌ای به سلام‌کردن موقع شروع صحبت با تلفن ندارند؟ کاهش چشمگیر خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف منظم گردو هشدار وزارت بهداشت درباره پشه آئدس دستورالعمل نظارت بهداشت محیط در محرم و صفر ۱۴۰۴ ابلاغ شد هشدار به مراکز همسریابی: در صورت ورود به حیطه صیغه‌یابی و چندهمسری، مجوزتان باطل می‌شود تاکسی حرارتی! جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیارد ریالی به کشور برگردانده شد صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی طوفان گردوخاک (۲۸ تیر ۱۴۰۴) ۸ فوتی و ۱۵ مصدوم در واژگونی اتوبوس در محور فیروزآباد – کوار (۲۸ تیر ۱۴۰۴) وزیر علوم خبر داد: شهادت ۲۰ استاد و دانشجو در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد: تهیه دستورالعمل برای مصدومان احتمالی هسته‌ای | شهادت ۱۰۶۰ غیرنظامی در جنگ ۱۲ روزه وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴ تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی خبر داد: برقراری پرواز فوق‌العاده ویژه زائران حسینی در مسیر‌های نجف و بغداد جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد گزینش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان در چه مرحله‌ای است؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۴) درخواست رئیس پلیس راهور از مردم درخصوص معرفی امدادخودرو‌های متخلف اقشار متوسط دیگر توان سفر رفتن ندارند! تأکید مشاور وزیر آموزش و پرورش بر تقویت تجهیزات آموزشی | چینش کلاس‌ها تغییر خواهد کرد وزیر آموزش و پرورش: سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ با کیفیت بالای آموزشی آغاز خواهد شد
سرخط خبرها

جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد

  • کد خبر: ۳۴۵۹۹۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۵
جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد
معاون آموزش متوسطه گفت: مدرسه به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدمصطفی آذرکیش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش  استان‌ها، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش حتی در دوران جنگ، همواره با قوت و قدرت و تأکید بر اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی ادامه یافت.

وی افزود: امروز نیاز است مروری بر موارد کلیدی داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اجراها دقیقاً همان‌گونه که طراحی شده‌اند، در کانون اصلی یعنی کلاس درس پیاده می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: هدف اصلی این است که معلمان بتوانند بدون حذف یا تغییر در محتوا و فرآیند، همان مفاهیم طراحی‌شده را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

آذرکیش با بیان این‌که تحول در نظام آموزش و یادگیری از دو مسیر اصلی دنبال می‌شود، اظهار کرد: تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشی دنبال می‌شود. در بخش کلاس درس، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)، جشنواره نوآوری و دوره‌های آموزشی تخصصی نقش محوری دارند.

وی افزود: در بخش مدیریت نیز الگوی مدرسه تراز و صنعت تحول مدیریتی در دست اجرا است. معلمان با استفاده از روش‌های نوین تدریس و مشارکت در یادگیری، به بهبود کیفیت آموزش کمک می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: رئیس‌جمهور همواره بر چهار محور عدالت، مشارکت مردم، روابط بین‌بخشی و تکنولوژی مناسب تأکید داشته‌اند. این اصول در توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی نقش اساسی ایفا می‌کنند. استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش نیز به عنوان بازوان اجرایی، مسئولیت پیاده‌سازی این سیاست‌ها را بر عهده دارند.

آذرکیش با بیان این‌که برای اجرای تحول در آموزش، راهکارهای متعددی طراحی شده است، تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، طراحی محیط‌های یادگیری پویا، بازنگری در شیوه‌های ارزشیابی و شخصی‌سازی تجربه‌های یادگیری از جمله این موارد هستند. دوره‌های تربیت معلم نیز به صورت کارگاهی و مشارکتی برگزار می‌شوند تا مهارت‌های عملی معلمان تقویت شود.

وی ادامه داد: مدرسه باید به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل شود. این دیدگاه رئیس‌جمهور مستلزم استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و مشارکت جامعه در فرآیند آموزش است.

آذرکیش افزود: در این راستا، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم) با ابلاغ طرح‌های مربوطه، تولید محتوای آموزشی و گسترش عضویت معلمان در حال فعالیت است. همچنین راهبران مدارس تعیین شده‌اند تا مدل اجرایی را در سطح استان‌ها توسعه دهند.

وی با بیان این‌که اهداف اصلی طرح تحول شامل تنوع‌بخشی به محیط یادگیری، ایجاد فضای شاداب در مدارس، تقویت یادگیری مشارکتی و سازماندهی فیزیکی فضاهای آموزشی است، اظهار کرد: الگوی مفهومی این تحول بر اساس شورای معلمان، جشنواره‌های آموزشی، نظارت مستمر و استفاده از منابع یادگیری طراحی شده است.

آذرکیش افزود: دوره‌های آموزشی با حضور ۲۸۰ نفر از سرگروه‌ها و دبیران برگزار شده و محتوای آن در قالب کلیپ و فایل‌های آموزشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است. برنامه‌های آتی شامل تشکیل بانک اطلاعاتی مدرسان، ارائه مستمر محتوا در شبکه شاد و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های ترکیبی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شبکه شمیم نیز با هدف شبکه‌سازی حرفه‌ای معلمان، شناسایی مشکلات آموزشی و ارتقای مهارت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: همان‌گونه که در دستورکارهای رئیس‌جمهور تأکید شده است، اجرای دقیق و کامل این طرح‌ها نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی کشور است. تنها با عزم ملی و مشارکت همه جانبه می‌توان به اهداف متعالی نظام آموزشی دست یافت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->