جاده کندوان یکطرفه شد + جزئیات (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) یوزپلنگ ایران، به احتمال زیاد قدرت زادآوری را از دست داده است آزمایش ژنتیک چیست و چرا باید انجام دهیم؟ تولیت آستان قدس رضوی: موفقیت‌های علمی جوانان ایرانی، مایه افتخار ملت و خاری بر چشم دشمنان است آیا کاشت مو دائمی است یا احتمال ریزش مجدد وجود دارد؟ آغاز انتخاب رشته کنکور از فردا (۱۱ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۴) | مشهد آخر هفته گرم می‌شود چند بار در هفته حمام کنیم تا دچار ریزش مو نشویم؟ هدایت بیماران به داروخانه خاص تخلف قانونی است زنگ خطر «سرخک» در شمال کشور واکسن آنفلوانزا برای بیماران خاص رایگان است وضعیت وخیم سد‌های مهم کشور | آب ۱۳ سد کمتر از ۱۰ درصد! زلزله شهداد کرمان را لرزاند (۹ شهریور ۱۴۰۴) افشاگری مدیرعامل تأمین اجتماعی: گروهی ناحق امتیاز گرفتند و حالا صدایشان بلند شده!| بازنشستگی پیش از موعد؛ ظلم به بیمه‌پردازان یا حق بازنشستگان؟ کودک گمشده تهرانی با تلاش پلیس سبزوار پیدا شد (۹ شهریور ۱۴۰۴) دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری منتشر شد + جزییات دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: ایران با «بحران کمبود تریاک» برای داروهای ضروری مواجه است خسروپناه: آمیخته کردن آسیب‌های اجتماعی با دعواهای سیاسی خیانت به کشور است | دخانیات سالانه جان ۶۰ هزار ایرانی را می‌گیرد درخشش دانش آموزان ایرانی در نمایشگاه علوم و اختراعات آمریکا با کسب ۱۳ مدال کشف بیش از نیم کیلو طلا در هنگ مرزی تایباد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کشف ۷۵ کیلوگرم مواد مخدر در گناباد (۹ شهریور ۱۴۰۴) واکنش دادستانی قزوین به ماجرای ضرب و شتم دستفروش توسط مأموران سد معبر شهرداری یوز آسیایی دوباره در طبس دیده شد (۹ شهریور ۱۴۰۴) بیماری سالک چیست، چگونه انتقال می‌یابد و چطور می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم؟ | زخم‌های بزرگ پشه‌های کوچک صاحب نمایشگاه خودرو، کلاهبرداری ۷۰۰ میلیاردی کرد جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های محیط‌بانی به عنوان سربازان محیط زیست امکان انتخاب رشته با هوش مصنوعی برای اولین بار در ایران + لینک ورود به سامانه رتبه یک تجربی کنکور ۱۴۰۴ در واکنش به شایعات فضای مجازی: هیچ امکانات خارج از عرفی نداشتم واکسن HPV وارد سبد واکسیناسیون روتین کشوری نمی‌شود
سرخط خبرها

جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد

  • کد خبر: ۳۴۵۹۹۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۵
جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد
معاون آموزش متوسطه گفت: مدرسه به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدمصطفی آذرکیش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش  استان‌ها، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش حتی در دوران جنگ، همواره با قوت و قدرت و تأکید بر اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی ادامه یافت.

وی افزود: امروز نیاز است مروری بر موارد کلیدی داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اجراها دقیقاً همان‌گونه که طراحی شده‌اند، در کانون اصلی یعنی کلاس درس پیاده می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: هدف اصلی این است که معلمان بتوانند بدون حذف یا تغییر در محتوا و فرآیند، همان مفاهیم طراحی‌شده را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

آذرکیش با بیان این‌که تحول در نظام آموزش و یادگیری از دو مسیر اصلی دنبال می‌شود، اظهار کرد: تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشی دنبال می‌شود. در بخش کلاس درس، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)، جشنواره نوآوری و دوره‌های آموزشی تخصصی نقش محوری دارند.

وی افزود: در بخش مدیریت نیز الگوی مدرسه تراز و صنعت تحول مدیریتی در دست اجرا است. معلمان با استفاده از روش‌های نوین تدریس و مشارکت در یادگیری، به بهبود کیفیت آموزش کمک می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: رئیس‌جمهور همواره بر چهار محور عدالت، مشارکت مردم، روابط بین‌بخشی و تکنولوژی مناسب تأکید داشته‌اند. این اصول در توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی نقش اساسی ایفا می‌کنند. استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش نیز به عنوان بازوان اجرایی، مسئولیت پیاده‌سازی این سیاست‌ها را بر عهده دارند.

آذرکیش با بیان این‌که برای اجرای تحول در آموزش، راهکارهای متعددی طراحی شده است، تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، طراحی محیط‌های یادگیری پویا، بازنگری در شیوه‌های ارزشیابی و شخصی‌سازی تجربه‌های یادگیری از جمله این موارد هستند. دوره‌های تربیت معلم نیز به صورت کارگاهی و مشارکتی برگزار می‌شوند تا مهارت‌های عملی معلمان تقویت شود.

وی ادامه داد: مدرسه باید به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل شود. این دیدگاه رئیس‌جمهور مستلزم استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و مشارکت جامعه در فرآیند آموزش است.

آذرکیش افزود: در این راستا، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم) با ابلاغ طرح‌های مربوطه، تولید محتوای آموزشی و گسترش عضویت معلمان در حال فعالیت است. همچنین راهبران مدارس تعیین شده‌اند تا مدل اجرایی را در سطح استان‌ها توسعه دهند.

وی با بیان این‌که اهداف اصلی طرح تحول شامل تنوع‌بخشی به محیط یادگیری، ایجاد فضای شاداب در مدارس، تقویت یادگیری مشارکتی و سازماندهی فیزیکی فضاهای آموزشی است، اظهار کرد: الگوی مفهومی این تحول بر اساس شورای معلمان، جشنواره‌های آموزشی، نظارت مستمر و استفاده از منابع یادگیری طراحی شده است.

آذرکیش افزود: دوره‌های آموزشی با حضور ۲۸۰ نفر از سرگروه‌ها و دبیران برگزار شده و محتوای آن در قالب کلیپ و فایل‌های آموزشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است. برنامه‌های آتی شامل تشکیل بانک اطلاعاتی مدرسان، ارائه مستمر محتوا در شبکه شاد و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های ترکیبی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شبکه شمیم نیز با هدف شبکه‌سازی حرفه‌ای معلمان، شناسایی مشکلات آموزشی و ارتقای مهارت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: همان‌گونه که در دستورکارهای رئیس‌جمهور تأکید شده است، اجرای دقیق و کامل این طرح‌ها نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی کشور است. تنها با عزم ملی و مشارکت همه جانبه می‌توان به اهداف متعالی نظام آموزشی دست یافت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->