کشف بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مشهد از ابتدای مهر ۱۴۰۴ انتقاد نماینده مجلس به آموزش و پرورش | چرا از معلولان در وزارت استفاده نمی‌شود؟ راهکارهای آموزش و پرورش خراسان رضوی برای پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل | شناسایی بازماندگان هفتمی و دهمی چالش‌برانگیز است اجرای طرح ملی هفته ماموگرافی رایگان در سراسر کشور از ۲۶ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۴ کاهش ۹ درصدی آمار ولادت‌ها در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۴ پلیس ۱۱۰ یک جوان مشهدی را از مرگ حتمی نجات داد + جزئیات رئیس دیوان عدالت اداری در مشهد: وجود چند نظر در یک موضوع خاص، احساس بی‌عدالتی ایجاد می‌کند چگونه پرخاشگری کودکمان را کنترل کنیم؟ هشدار اورژانس پیش‌بیمارستانی مشهد: سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری خودداری کنند (۲۳ مهر ۱۴۰۴) رئیس سازمان محیط زیست: زنان روستایی اولین مدافعان طبیعت هستند شدیدترین آلودگی هوا در خراسان رضوی مربوط به خواف، تایباد و صالح‌آباد است + فیلم رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی: معوقات بازنشستگان در حال واریز است (۲۳ مهرماه ۱۴۰۴) آیا لایه سفید روی آب خیارشور‌های فله خطرناک است؟ ماجرای مشاهده دود در فرودگاه شهرکرد چه بود؟ (۲۳ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات قاتلی که چند سال قبل تا پای چوبه دار رفته بود در بازسازی صحنه قتل تازه‌اش: من جانی نیستم! مستمری مهرماه ۱۴۰۴ بازنشستگان نفت به همراه ۳ مبلغ مناسبتی پرداخت شد خمیر دندان ایرانی بهتر است یا خارجی؟ اصلاح قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نیازمند همکاری مجلس و تأمین اجتماعی گلایه خانواده‌ها از نحوه اجرای طرح جوانی جمعیت و خانه‌دارشدن | چالش زمین فرزند سوم ماجرای اعتصاب در زندان قزلحصار به خاطر اعدام محکومان چه بود؟ + جزئیات ۶۵۶۵ مبتلا به «سل» در کشور شناسایی شدند چه کنیم کودکمان به مسواک زدن عادت کند؟ ۲۸ هزار دُز قرص غیرمجاز در گناباد کشف شد (۲۳ مهر ۱۴۰۴) قاتل «امیر محمد خالقی» قصاص نشد | ولی دم از اجرای حکم اعدام گذشت کرد  هشدار جدی یک پزشک: مصرف خودسرانه آسپرین ممنوع است یک نشانه پوستیِ قند خون بالا مدارس مشهد فردا چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ تعطیل شد + جزئیات چهار کشته و مصدوم در محور رشتخوار به تربت‌حیدریه براثر سانحه رانندگی (۲۲ مهر ۱۴۰۴) + فیلم خودرو آمد، فرهنگش نیامد!
سرخط خبرها

جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد

  • کد خبر: ۳۴۵۹۹۱
  • ۲۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۵
جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد
معاون آموزش متوسطه گفت: مدرسه به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدمصطفی آذرکیش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش  استان‌ها، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش حتی در دوران جنگ، همواره با قوت و قدرت و تأکید بر اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی ادامه یافت.

وی افزود: امروز نیاز است مروری بر موارد کلیدی داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اجراها دقیقاً همان‌گونه که طراحی شده‌اند، در کانون اصلی یعنی کلاس درس پیاده می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: هدف اصلی این است که معلمان بتوانند بدون حذف یا تغییر در محتوا و فرآیند، همان مفاهیم طراحی‌شده را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

آذرکیش با بیان این‌که تحول در نظام آموزش و یادگیری از دو مسیر اصلی دنبال می‌شود، اظهار کرد: تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشی دنبال می‌شود. در بخش کلاس درس، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)، جشنواره نوآوری و دوره‌های آموزشی تخصصی نقش محوری دارند.

وی افزود: در بخش مدیریت نیز الگوی مدرسه تراز و صنعت تحول مدیریتی در دست اجرا است. معلمان با استفاده از روش‌های نوین تدریس و مشارکت در یادگیری، به بهبود کیفیت آموزش کمک می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: رئیس‌جمهور همواره بر چهار محور عدالت، مشارکت مردم، روابط بین‌بخشی و تکنولوژی مناسب تأکید داشته‌اند. این اصول در توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی نقش اساسی ایفا می‌کنند. استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش نیز به عنوان بازوان اجرایی، مسئولیت پیاده‌سازی این سیاست‌ها را بر عهده دارند.

آذرکیش با بیان این‌که برای اجرای تحول در آموزش، راهکارهای متعددی طراحی شده است، تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، طراحی محیط‌های یادگیری پویا، بازنگری در شیوه‌های ارزشیابی و شخصی‌سازی تجربه‌های یادگیری از جمله این موارد هستند. دوره‌های تربیت معلم نیز به صورت کارگاهی و مشارکتی برگزار می‌شوند تا مهارت‌های عملی معلمان تقویت شود.

وی ادامه داد: مدرسه باید به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل شود. این دیدگاه رئیس‌جمهور مستلزم استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و مشارکت جامعه در فرآیند آموزش است.

آذرکیش افزود: در این راستا، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم) با ابلاغ طرح‌های مربوطه، تولید محتوای آموزشی و گسترش عضویت معلمان در حال فعالیت است. همچنین راهبران مدارس تعیین شده‌اند تا مدل اجرایی را در سطح استان‌ها توسعه دهند.

وی با بیان این‌که اهداف اصلی طرح تحول شامل تنوع‌بخشی به محیط یادگیری، ایجاد فضای شاداب در مدارس، تقویت یادگیری مشارکتی و سازماندهی فیزیکی فضاهای آموزشی است، اظهار کرد: الگوی مفهومی این تحول بر اساس شورای معلمان، جشنواره‌های آموزشی، نظارت مستمر و استفاده از منابع یادگیری طراحی شده است.

آذرکیش افزود: دوره‌های آموزشی با حضور ۲۸۰ نفر از سرگروه‌ها و دبیران برگزار شده و محتوای آن در قالب کلیپ و فایل‌های آموزشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است. برنامه‌های آتی شامل تشکیل بانک اطلاعاتی مدرسان، ارائه مستمر محتوا در شبکه شاد و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های ترکیبی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شبکه شمیم نیز با هدف شبکه‌سازی حرفه‌ای معلمان، شناسایی مشکلات آموزشی و ارتقای مهارت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: همان‌گونه که در دستورکارهای رئیس‌جمهور تأکید شده است، اجرای دقیق و کامل این طرح‌ها نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی کشور است. تنها با عزم ملی و مشارکت همه جانبه می‌توان به اهداف متعالی نظام آموزشی دست یافت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->