مسافت و زمان سفر از مرز‌های ایران به نجف و کربلا حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از فردا (یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۴۰۴) واریز می‌شود آتش سوزی پالایشگاه آبادان مهار شد | نشت پمپ علت وقوع این حادثه بود (۲۸ تیر ۱۴۰۴) وقوع آتش سوزی در واحد ۷۰ پالایشگاه آبادان | عملیات اطفا در حال انجام است + فیلم (۲۸ تیر ۱۴۰۴) برگزاری رایگان کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان دهک‌های پایین در روستاها صدور سند تک‌برگ کاروانسرای مشهد میقان (۲۸ تیر ۱۴۰۴) آخرین اخبار از پرونده قتل «امیرمحمد خالقی» فرصت‌های اقتصادی حاصل از میوه‌های فصلی | فکر زمستون تو جیک جیک تابستون چرا نسل زِد (Z) علاقه‌ای به سلام‌کردن موقع شروع صحبت با تلفن ندارند؟ کاهش چشمگیر خطر ابتلا به آلزایمر با مصرف منظم گردو هشدار وزارت بهداشت درباره پشه آئدس دستورالعمل نظارت بهداشت محیط در محرم و صفر ۱۴۰۴ ابلاغ شد هشدار به مراکز همسریابی: در صورت ورود به حیطه صیغه‌یابی و چندهمسری، مجوزتان باطل می‌شود تاکسی حرارتی! جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیارد ریالی به کشور برگردانده شد صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی طوفان گردوخاک (۲۸ تیر ۱۴۰۴) ۸ فوتی و ۱۵ مصدوم در واژگونی اتوبوس در محور فیروزآباد – کوار (۲۸ تیر ۱۴۰۴) وزیر علوم خبر داد: شهادت ۲۰ استاد و دانشجو در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد: تهیه دستورالعمل برای مصدومان احتمالی هسته‌ای | شهادت ۱۰۶۰ غیرنظامی در جنگ ۱۲ روزه وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴ تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی خبر داد: برقراری پرواز فوق‌العاده ویژه زائران حسینی در مسیر‌های نجف و بغداد جزئیات دوره توانمندسازی معلمان اعلام شد گزینش داوطلبان دانشگاه فرهنگیان در چه مرحله‌ای است؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۴) درخواست رئیس پلیس راهور از مردم درخصوص معرفی امدادخودرو‌های متخلف اقشار متوسط دیگر توان سفر رفتن ندارند! تأکید مشاور وزیر آموزش و پرورش بر تقویت تجهیزات آموزشی | چینش کلاس‌ها تغییر خواهد کرد وزیر آموزش و پرورش: سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ با کیفیت بالای آموزشی آغاز خواهد شد
سرخط خبرها

وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۴۵۹۹۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۸
وظیفه نظارتی مدیران بر دوره‌های توانمندسازی معلمان از مهر ۱۴۰۴
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: اجتماعات یادگیری بستری برای اشتراک یافته‌های خلاقانه و راه‌حل‌های مؤثر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود امانی طهرانی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به برگزاری مرحله اول توانمندسازی مدرسان در دوره ابتدایی و متوسطه در مشهد مقدس، اظهار کرد: آنچه در این دوره ارائه شد، باید به صورت جدی در استان‌ها تا سطح کلاس‌های درس دنبال شود. این برنامه شامل؛ دوره‌های آموزشی مطابق با انتظارات رئیس‌جمهور و گزارش‌های مرتب و منظم پس از برگزاری دوره‌های استانی است.

وی افزود: از اول مهرماه، تکلیف تمام معاونان وزارتخانه، مدیران کل و مدرسین استانی این است که بر این فرایند در کلاس‌های درس نظارت و راهبری کنند تا مطمئن شویم در تک تک کلاس‌های درس ایران این اتفاق افتاده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به پنج مشخصه حداقلی کلاس درس مطلوب، اشاره کرد و ادامه داد: اولین مشخصه چینش متفاوت کلاس درس است که باید ملموس و قابل مشاهده باشد. این چینش متفاوت می تواند منجر به نقش متفاوت معلم، دانش‌آموز و الگوهای یادگیری شود.

وی با اشاره به شروع خوب برای همه دروس، خاطرنشان کرد: طراحی آموزش می‌تواند شامل فیلم، آزمایش، بازی، حل مسئله و یا کاربرد باشد و این همان «خلق موقعیت‌های یادگیری متنوع» است.

امانی با بیان این‌که در فعالیت گروهی انجام حداقل یک فعالیت تیمی در هر کلاس مورد تأکید است، گفت: در جلوه فناوری؛ امکان نمایش محتوا، کیت‌های آموزشی علوم، ریاضی، فارسی و کتابخانه کلاسی بسیار کمک‌کننده هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اختصاص وقت معین برای ارائه دانش‌آموزان، تصریح کرد: برای تحقق این اهداف، اجتماعات یادگیری تشکیل شده است. اتصال معلمان برای اشتراک تجارب باعث می‌شود بحث امکانات به درجه دوم اهمیت برسد.

وی به جشنواره تجربیات اشاره کرد و گفت: جشنواره تجربیات، جشنواره‌ای برای اشتراک تجربیات معلمان در زمینه موقعیت‌های یادگیری متنوع است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: پیشرفته‌ترین روش‌ها نیاز به بستر اشتراک‌گذاری دارند. این بستر تحت عنوان «اجتماعات یادگیری» فراهم شده است.

امانی طهرانی افزود: در این بستر، معلمان می‌توانند یافته‌های خلاقانه و راه‌حل‌های مؤثر را به اشتراک بگذارند.

وی اظهار کرد: نباید منتظر تغییر کتاب‌های درسی بمانیم. هر محتوایی در دست معلمی که طراحی آموزشی و خلق موقعیت یادگیری را بلد باشد، به محتوای فعال تبدیل می‌شود و نباید از توان معلمان غافل شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->