طرح گردشگری ریلی دوباره اجرا می‌شود | حمایت دولت چهاردهم از احیای مسیرهای قدیمی هشدار اوج‌گیری ویروس‌های تنفسی در پاییز | مراقب آنفلوآنزا، کرونا و RSV باشید رشد بی‌سابقه حقوق مستمری‌بگیران | پرونده دو مرحله از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران بسته شد (آبان ماه ۱۴۰۴) اطلاعیه ثبت نام آزمون استخدامی شرکت کار و تأمین در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور (۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۴) تعطیلی برخی از مدارس بندرعباس و هرمزگان در روز سه‌شنبه (۱۳ آبان ۱۴۰۴) برخی مدارس استان سیستان و بلوچستان فردا سه‌شنبه (۱۳ آبان ۱۴۰۴) تعطیل شد + جزئیات اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد رشد دوباره گردشگران خارجی پس از افت ناشی از جنگ ۱۲ روزه | گردشگری سلامت راهی برای مقابله با ایران‌هراسی ویدئو | بارش نخستین باران پاییزی در حرم مطهر رضوی (۱۲ آبان ۱۴۰۴) اعتراف سارق به ۳۶ فقره سرقت قطعات خودرو در مشهد | مالخر در خواجه‌ربیع دستگیر شد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) راهکار‌هایی برای فراموشی و عبور از یک رابطه پس از جدایی | خداحافظی بدون درد استقرار تیم‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان (۱۴۰۴) سرمای ماندگار در کمین مشهد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) حکم قصاص متجاوز به عنف در میناب اجرا شد + جزئیات پرونده متهم (۱۲ آبان ۱۴۰۴) تحصیل ۲۱۲ هزار دانش‌آموز عشایری در ۷ هزار مدرسه کشور | توسعه عدالت آموزشی در مدارس عشایری در اولویت است + فیلم جریمه ۲ برابری برای رانندگان ناوگان عمومی | ۱۰ نمره منفی برای عبور از چراغ قرمز پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۴) | بارش برف و باران در برخی نقاط استان اسامی تعدادی از محصولات تزریقی زیبایی غیرمجاز منتشر شد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) کدام‌یک برای کاهش فشار خون مفید است؛ آب چغندر یا آب انار؟ اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۶ بیمار شد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) گلایه داوطلبان آزمون سیستمی دوره های نوین تدریس از اختلال در سامانه آزمون تربیت مربی فنی وحرفه ای چرا مدارس مشهد با وجود آلودگی زیاد هوا امروز (دوشنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۴) تعطیل نشد؟ گلایه های مردم از وقفه توزیع شیر در مدارس مشهد و خبر خوب آموزش و پرورش | بازگشت شیر به مدرسه حذفیات کنکور سراسری ۱۴۰۵ مشخص شد آلودگی هوای مشهد بر اثر فعال‌شدن کانون «قره قوم» ترکمنستان (۱۲ آبان ۱۴۰۴) ۲۱۶ تن برنج احتکاری در جنوب تهران کشف شد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) ادامه واریز معوقات حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۴) +جزئیات کاهش تخلفات با دوره‌های آموزشی برای رانندگان متخلف در مشهد | سبقت آموزش از جریمه علائم هشداردهنده دیابت در زنان و مردان چگونه است؟
سرخط خبرها

تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی

  • کد خبر: ۳۴۵۹۹۵
  • ۲۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۳
تکیه دوره‌های توانمندسازی معلمان بر ۳ محور اساسی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تبیین چرایی اقدامات تحولی در کیفیت بخشی، گفت: توفیق در تحقق عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی، مستلزم درگیر کردن واقعی معلمان و مدیران از طریق گفتمان‌سازی، توانمندسازی و تولید محتوا به شیوه‌ای مشارکتی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده‌ در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، اظهار کرد: در بحث کیفیت‌بخشی آموزش، ابتدا باید به سه پرسش اساسی بپردازیم: چیستی، چگونگی و چرایی کار. اگر حتی بر چیستی و چگونگی کار به توافق برسیم، آنچه اهمیت بالاتری دارد، تبیین درست چرایی کار است. زیرا نقش اصلی مدیران استان‌ها، راهبری چرایی است؛ این تبیین صحیح، انگیزه و اشتیاق جمعی را افزایش می‌دهد، وگرنه فعالیت‌هایمان صرفاً جنبه رفع تکلیف خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا در راستای اقدامات تحولی دولت چهاردهم و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ادامه داد: نخستین و محوری‌ترین نکته ما، تحقق واقعی سند تحول بنیادین است؛ طبق راهکار ۳-۱۷ این سند، تأکید بر روزآمدسازی روش‌های یادگیری، بهره‌برداری از رویکردهای مشارکتی و کار گروهی و خلاقیت قرار دارد. تفاوت ما با دیگر مدیران اجرایی کشور در همین نقطه است. راهبری آموزشی و تربیتی در اولویت کار ما قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: در برنامه‌ اصلاح و به‌روزرسانی روش‌های آموزش با تأکید بر کار مشارکتی، گروهی و خلاق، سه محور اصلی مورد نظر است؛ نخست گفتمان‌سازی، سپس توانمندسازی و در نهایت تولید محتواست.

وی گفت: اجرای طرح اجتماعات یادگیری معلمان یکی از بسترهای اصلی بوده است تا معلمان مستقیماً در فرآیند مشارکت و اجرا حضور داشته باشند. طبق آمار تا کنون، ۳۸۱ هزار و ۱۶۱ نفر از مدیران و معلمان و راهبران آموزشی ثبت‌نام و ۲۳۶۴ اجتماع یادگیری تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: برخلاف نگاه بالا به پایین، این معلمان هستند که باید در فرآیند تولید محتوا سهیم شوند. دستورالعمل‌های لازم را برای فعال‌سازی این اجتماعات تدوین کردیم تا تجربیات و ابتکارات معلمان تبادل و بازخورد مناسب دریافت شود. از این رو بازخوردها از سطح مدرسه تا سرگروه‌ها و سطح ملی رصد می‌شود.

حکیم‌زاده درباره فرآیند توانمندسازی معلمان خاطر نشان کرد: چارچوب برنامه توانا، به صورت ملی، استانی و منطقه‌ای در حال اجراست. تأکید اساتید بر شکل‌گیری روح جمعی و هویت حرفه‌ای در اجتماعات حضوری است و این که توانمندسازی صرفاً محدود به آموزش مجازی نباشد.

وی افزود: در این دوره‌ها بر سه محور اساسی شامل: صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان (طراحی آموزشی و تدریس فعال)، محیط یادگیری مثبت و استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید مثل هوش مصنوعی تأکید داریم. از مدیران کل استان‌ها انتظار است که برنامه‌های توانمندسازی استانی‌شان با سرفصل‌های مصوب ملی هماهنگ باشد.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: اجتماعات یادگیری معلمان بستر مهمی برای هم‌افزایی و ارتقای کیفی محتوای آموزشی است. ما به تفکیک استان، تولیدات محتوا را رصد و ارزیابی می‌کنیم و خواستار تداوم، نظارت هفتگی و مشارکت واقعی معلمان هستیم.

حکیم‌زاده تصریح کرد: محتوای آموزشی فقط از سوی سازمان پژوهش تولید نمی‌شود بلکه تعاملی دو سویه میان معلمان و سازمان پژوهش برقرار است. تولید محتوا باید پویاتر شود و همه منابع اعم از مقالات معتبر، متون تخصصی و تجربیات عملی در دسترس معلمان قرار گیرد. خواست من از مدیران کل استان‌ها، پیگیری، راهبری و نظارت روزآمد و مرحله به مرحله است تا عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی واقعی محقق شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->