«رها»؛ گامی دیگر در مسیر جهانی شدن سینمای ایران کارگردان «یوز»: به ایرانی بودن خود افتخار کنید آخرین خبر از حال «سعید مظفری» (۴ مهر ۱۴۰۴) + عکس «بیژن بنفشه‌خواه به جمع بازیگران «استخر» پیوست مروری بر مستند کلاسیک ایران در برنامه «نردبان» برنامه‌های «هفته مینیاتور ایرانی» در سنت‌پترزبورگ رضا کیانیان: هیچ‌گاه برای گرفتن نقش به کسی وابسته نبوده‌ام «هفت» امشب (۴ مهر ۱۴۰۴) به تحلیل فیلم «سینما متروپل» می‌پردازد تجربه متفاوت اجرای نمایش «ریگ چاه» در مشهد اعتراض ساکنان نیاوران منجر به تعطیلی کنسرت سیروان خسروی شد سعید پیردوست در بیمارستان بستری شد گفت‌و‌گو با علی پیمان، نویسنده و کارگردان مشهدی تئاتر | نمایش «ریگ‌چاه»؛ یادآور اتحاد ملی در روز‌های پرالتهاب ادبیات داستانی دفاع مقدس در طول ۴ دهه چه تغییراتی به خود دیده است؟ «بوی خوش زندگی»؛ روایت محرومیت‌زدایی با زکات در قاب تلویزیون صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۳ مهر ۱۴۰۴ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون در اولین هفته مهر ۱۴۰۴ + اسامی و زمان پخش رونمایی از کتاب خاطرات سرهنگ خلبان «آرتیم ملیکیان» + فیلم آغاز اجرای نمایش بزرگ میدانی - رزمی «۱۸۰۰۱» در مشهد + فیلم حسین سهیلی‌زاده با «پسته خندان» به تلویزیون می‌آید تهران یکی از خیابان‌هایش را به فریدون شهبازیان اهدا کرد
سرخط خبرها

چرا تینا پاکروان موفقیت سریال «خاتون» را تکرار نکرد؟

  • کد خبر: ۳۴۷۳۷۳
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۵
چرا تینا پاکروان موفقیت سریال «خاتون» را تکرار نکرد؟
برخلاف رابطه پرفراز و فرود «خاتون» و «شیرزاد» در ساخته قبلی پاکروان، قصه عشق کودکانه «امیر» و «شیرین» کشش و جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جنجال حجاب بازیگران در سریال «تاسیان»، ادعای سفیدشویی ساواک و اقدام ساترا برای توقیف این مجموعه، سروصدای فراوانی ایجاد کرد و ساخته تینا پاکروان توانست موجی میان مخاطبان ایجاد کند، اما پس از این که جنجال‌ها فروکش کرد، اصل موضوع یعنی ساختار و روایت «تاسیان» زیر ذره‌بین رفت و سریال نشان داد که حرف زیادی برای گفتن ندارد.

 «تاسیان» قصه عاشقانه ساده‌ای داشت. «امیر» کارگر اهل مطالعه یک چاپخانه، برای نزدیک شدن به دختر مورد علاقه‌اش وارد ساواک می‌شود و همین موضوع دردسرهایی را برای او و اطرافیانش ایجاد می‌کند. علاقه دیوانه‌وار «امیر» به «شیرین» عمقی نداشت، بنابراین بسیاری از رفتارهای او و «شیرین» قابل درک نبود.

برخلاف رابطه پرفراز و فرود «خاتون» و «شیرزاد» در ساخته قبلی پاکروان، قصه عشق کودکانه «امیر» و «شیرین» کشش و جذابیت خاصی ایجاد نمی‌کرد. بعد از ۱۴ قسمت، با تقابل عاشق و معشوق، این ارتباط عاشقانه کمی تکان خورد و سپس خیلی زود به حالت قبل بازگشت.

«امیر» با رفتارهای اشتباه و هیجانی خود، همه حتی «شیرین» را به خاک سیاه نشاند و تا انتهای سریال نیز به همین شیوه و بدون هیچ تغییری پیش رفت، بنابراین چنین شخصیتی نتوانست مخاطب را با خود همراه کند. قصه عاشقانه راکد «تاسیان»، ریتم کند سریال و اتفاقات تکراری داستان نیز دیگر نقاط ضعف مهم سریال بودند. برخلاف «خاتون» که در آن وقایع تاریخی مانند تجاوز بیگانگان به ایران، کاملا با زندگی زوج عاشق قصه درهم تنیده شده بود، اما این انسجام و منطق روایی در «تاسیان» وجود نداشت.

نبود منطق روایی

ناگفته نماند تصویری که «تاسیان» از سازمان اطلاعاتی و امنیتی ساواک نشان داد، باورپذیر نبود و این خلأ منطق روایی در دیگر بخش‌های قصه مانند شیوه دستگیری ناموفق «رجب‌زاده» و اتفاقات قسمت پایانی سریال نیز وجود داشت و حتی غلظت صحنه‌های احساسی در قسمت آخر هم کمکی به پر کردن این خلأ نکرد. سرنوشت «شیرین» به عنوان شخصیت اصلی قصه بسیار دم‌دستی و ساده رقم خورد. فضاسازی پرجزئیات و قابل باور سریال، بازی‌ خوب مهسا حجازی، صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها و بابک حمیدیان نقطه قوت سریال است، اما در یک نگاه کلی «تاسیان» نه تنها موفقیت «خاتون» را تکرار نکرد، بلکه چند پله از آن پایین‌تر بود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->