درباره زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا + ویدئو رفع مشکلات فضاپیمای «وویچر ۱» و ارسال دوباره اطلاعات به زمین iOS ۱۸ می‌تواند محاسبات ریاضی را در هر جای متن و با استفاده از صفحه کلید انجام دهد کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۲۷ خرداد) + آموزش مردم سال گذشته ۱۴۹ میلیارد دقیقه ویدئو از آپارات تماشا کردند تصاویر جدید گلکسی S۲۴ FE منتشر شد + جزئیات کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) گلکسی واچ FE رونمایی شد + مشخصات و قیمت کدمورس جدید امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش بهترین کیف پول برای متصل‌کردن به ربات «همستر کامبت» چیست؟ + آموزش بسته اینترنت رایگان انتخابات ۱۴۰۳ در کدام سکو‌های داخلی قابل استفاده است؟ کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳) محققان دانشگاه هاروارد از احتمال وجود فرازمینی‌ها در زمین خبر دادند! چرا آیفون ۱۵ نمی‌تواند Apple Intelligence را اجرا کند؟ اپل آموزش مدل هوش مصنوعی‌اش را با پردازنده‌های گوگل انجام داده است گوگل به کمک هوش مصنوعی، فناوری ضدسرقت را به گوشی‌های اندروید می‌آورد کدمورس جدید امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳) + آموزش روش فعال‌کردن بسته اینترنت رایگان (ویژه ایام انتخابات ۱۴۰۳) کارت‌های کمبو امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرینتر خانه‌ساز، آپارتمان دو طبقه چاپ کرد

  • کد خبر: ۳۵۳۸۸
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
پرینتر خانه‌ساز، آپارتمان دو طبقه چاپ کرد
بزرگترین پرینتر ۳ بعدی اروپا به تازگی یک ساختمان دوطبقه را چاپ کرده است. شرکت نروژی «کمپ سی» این پروژه را اجرا کرده و ادعا می‌کند این بزرگترین خانه‌ای است که به طور یک جا چاپ شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، بزرگترین پرینتر سه بعدی در اروپا خانه‌ای دو طبقه با مساحت ۹۸۰ فوت مربع را ساخته است.

چاپگر مذکور دستگاهی ۳۲ در ۳۲ فوت است که با استفاده از نوعی سیمان با ترکیب خاص، خانه مذکور را به طور لایه لایه ساخته است. ساخت خانه با این روش مزیت‌های مختلفی بر روش‌های ساخت و ساز معمول دارد. این روس سریع‌تر است، از مصالح کمتری استفاده می‌کند و در نتیجه از هزینه‌های ساخت و ساز کاسته می‌شود.
 
 
همچنین به گفته مدیر پروژه این طرح، قدرت تحمل فشار ماده به کاررفته برای ساخت خانه، ۳ برابر بیشتر از آجر معمولی است. البته این ساختمان ۹۸۰ فوت مربعی با دو طبقه بیشتر یک نمونه اولیه است، اما به از لحاظ فنی به اندازه‌ای بزرگ است که ۲ نفر می‌توانند در آن زندگی کنند.

همچنین این خانه مجهز به پنل‌های خورشید و سیستم گرمایشی زیر زمینی است.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->