سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

درباره جراحی زیبایی حیوانات خانگی

  • کد خبر: ۳۵۴۶۱
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
درباره جراحی زیبایی حیوانات خانگی
درست در زمانه‌ای که بسیاری در تلاش‌اند تا افراد با همان شکلی که هستند خودشان را قبول کنند، پدیده جراحی زیبایی حیوانات سیلی محکمی می‌شود که می‌خورد در گوشمان! یعنی نه‌تن‌ها نتوانسته‌ایم خودمان را به همان شکلی که هستیم بپذیریم، بلکه حیواناتمان را هم به همان شکل نمی‌پذیریم و دوست داریم زیباتر باشند!
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ درست در زمانه‌ای که بسیاری در تلاش‌اند تا افراد با همان شکلی که هستند خودشان را قبول کنند و حتی برخی برند‌های لوازم آرایشی و زیبایی هم چنین پویشی راه انداخته‌اند، پدیده جراحی زیبایی حیوانات سیلی محکمی می‌شود که می‌خورد در گوشمان! یعنی نه‌تن‌ها نتوانسته‌ایم خودمان را به همان شکلی که هستیم بپذیریم، بلکه حیواناتمان را هم به همان شکل نمی‌پذیریم و دوست داریم زیباتر باشند!
 
ادعای شیوع این پدیده را صفحه «حقوق حیوانات در ایران» با انتشار این توئیت، حدود یک سال پیش مطرح کرده بود: «به گزارش پویش حقوق حیوانات در ایران، متأسفانه جراحی زیبایی حیوانات خانگی درحال گسترش است! این عمل‌ها شامل بوتاکس، تتو، جراحی بینی و برش گوش، بریدن دم و...» که همان روز‌ها واکنش‌هایی به‌دنبال داشت و حالا دوباره بعد از یک سال، یکی دیگر از کاربران توئیتر که اتفاقا دام‌پزشک است، توئیتی منتشر کرده و دوباره پرونده جراحی‌های زیبایی حیوانات خانگی را باز کرده است.
 
حسین‌علوی‌زاده در توئیتش نوشته است: «شاید باورتون نشه، اما جراحی زیبایی دام‌پزشکی خیلی بیشتر از قبل شده. دوستان میان و برای فرم‌دادن به بینی، بزرگ‌کردن چشم، صاف‌کردن پوست، برداشتن چربی، بوتاکس و کوتاه‌کردن دم سگ یا گربه‌شون، هزینه‌های فوق‌سنگین می‌دن!» و بعد برای اینکه موضوع شفاف‌تر شود، به چند نکته تکمیلی اشاره کرده است. اینکه از بین این جراحی‌ها، جراحی بینی و کشیدن پوست شایع‌تر از بقیه است.
 
حیوانات با هر عمل غیرضروری زجر می‌کشند و هزینه این عمل‌ها به علاوه هزینه بستری و بعد هم مراقبت‌های بعد عمل میلیون‌ها تومان می‌شود که احتمالا هر کسی از پس هزینه‌ها برنمی‌آید و افرادی که چنین خرج‌هایی می‌کنند، احتمالا دغدغه دیگری ندارند. یکی از کاربران هم به همین موضوع اشاره کرده بود: «به‌ظاهر جراحی زیبایی حیوانات خانگی رواج پیدا کرده است. عده‌ای نون ندارن بخورن، عده‌ای دماغ سگشون رو عمل می‌کنن! حالا برای اینا فرقی می‌کنه دلار ۳۰ تومن باشه یا ۳ تومن؟»

البته این عمل‌ها چیز جدیدی در دنیا نیستند و سال ۲۰۱۵ هم خبری از انجام جراحی پلاستیک روی سگ‌های خانگی در کشور‌های غربی و حتی کره جنوبی منتشر شده و هزینه عمل‌ها هم بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار اعلام شده بود.
 
تازه وقتی علت انجام این‌گونه عمل‌ها را از صاحب یکی از این سگ‌ها پرسیده بودند، گفته بود همیشه دلش می‌خواسته است نژادی متفاوت داشته باشد! یعنی صاحبان این حیوانات تنها برای اینکه حیوان خانگی یا پتشان با بقیه فرق داشته باشد، هزینه می‌کنند و رنج اضافی به حیوانشان می‌دهند تا با بقیه فرق داشته باشد و اسمش را هم عشق به حیوانات می‌گذارند.
 
یکی از کاربران توئیتر در شرح میزان مسخرگی این عمل‌ها نوشته بود: «طرف «پیت‌بول» (نوعی نژاد سگ) رو برده که به پیشونیش بوتاکس تزریق کنه، سگ گفته داداش پیشونیم چروک نیست، ما نژادمون این‌طوریه!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->