استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک
سرخط خبرها

نگاهی به انتخاب های عجیب کمیته فنی تیم ملی فوتبال

  • کد خبر: ۳۵۶۴۲
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
نگاهی به انتخاب های عجیب کمیته فنی تیم ملی فوتبال
با انتخاب‌های صورت‌گرفته دیگر نباید از حضور یک مربی باشگاهی در تیم ملی تعجب کرد. مربی‌ای که در هدایت تیم خونه‌به‌خونه به لیگ برتر ناموفق بود، حالا تلاش می‌کند تیم ملی را به جام‌جهانی ببرد!
علی رحیمی | شهرآرانیوز؛ حمید استیلی که در هدایت تیم ملی امید ناکام بود، دیروز ۱ مرداد به‌عنوان سرمربی این تیم با اسکوچیچ دیدار کرد. بعد از اینکه اعضای هیئت‌رئیسه انتخاب سهراب بختیاری‌زاده به‌عنوان سرمربی تیم جوانان را وتو کردند، تصور می‌شد نیت به انتخاب مربی قوی‌تری برای این تیم دارند، اما درنهایت پرویز مظلومی به‌عنوان جانشین سیروس پورموسوی، سرمربی سابق تیم جوانان، انتخاب شد! مربی‌ای که در طی دوران مربیگری در هیچ‌یک از تیم‌های پایه حضور نداشته و به‌نوعی می‌شود گفت با فضای کار در این رده سنی بیگانه است.
 
او در آخرین حضور، سرمربیگری استقلال در لیگ برتر را برعهده داشت. او باید دست‌کم ۳ ماه دیگر به‌همراه تیم جوانان در مسابقات قهرمانی جام ملت‌ها و انتخابی جام‌جهانی به میدان برود. این بازی مهر- آبان با حضور ۱۶ تیم برتر آسیا در تاشکند برگزار می‌شود و ۴ تیم برتر به جام‌جهانی زیر ۲۰ سال یا همان جام‌جهانی جوانان صعود خواهند کرد.
 
آخرین دوره جام‌جهانی در سال ۲۰۱۹ در لهستان برگزار شد و جام‌جهانی بعدی در سال ۲۰۲۱ در اندونزی برگزار خواهد شد و ایران در صورت موفقیت در جام ملت‌ها شانس حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۱ را خواهد داشت. اما ایران در این دوره از بازی‌ها با تیم‌های میزبان، کامبوج و اندونزی، هم‌گروه است. قرعه سخت تیم جوانان از جایی آغاز می‌شود که در مرحله یک‌چهارم نهایی و برای صعود به جام‌جهانی باید با یکی از ۲ تیم کره‌جنوبی یا ژاپن بازی کند.
 
کمیته فنی در سال‌های اخیر در انتخاب مربی برای تیم‌های ملی، کم دچار اشتباه نشده است؛ نمونه‌اش در دوره قبلی برای تیم امید ۴ مربی برگزید و درنهایت هم این تیم به المپیک صعود نکرد. در شروع امیرحسین پیروانی برای تیم امید برگزیده شد. درحالی‌که او به‌همراه تیم جوانان و ۳ بازیکن زیر ۲۳ سال به مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال به تاشکند اعزام شده بود، به بهانه باخت دربرابر عمان از کار برکنار شد! کرانچار هدایت تیم امید را برعهده گرفت و درحالی‌که به سلامت از بازی‌های مقدماتی عبور کرده بود، از کار برکنار شد و جای خود را به فرهاد مجیدی داد.
 
فرهاد مجیدی، اما حضورش در تیم امید خیلی تداوم نداشت و درنهایت حمید استیلی، مدیر تیم، جای او را گرفت و دستاورد این‌همه تغییر، بازماندن از صعود به المپیک بود! درحالی‌که تیم امید با هدایت حمید استیلی در صعود به المپیک ناکام ماند، بار دیگر ازسوی کمیته فنی به‌عنوان سرمربی تیم امید برگزیده شد و دیروز به‌همین ‌بهانه با سرمربی تیم ملی یعنی اسکوچیچ دیدار کرد! حالا به نظر می‌رسد خیلی نباید کمیته فرهنگی ایران - هلند را در انتخاب مربی برای تیم ملی مقصر بدانیم؛ شاید اگر قرار بود کمیته فنی برای تیم ملی مربی انتخاب کند، مربی ضعیف‌تری نسبت به مارک ویلموتس برای تیم ملی انتخاب می‌کرد.
 
باز مارک ویلموتس سرمربیگری تیم‌هایی، چون بلژیک را در کارنامه داشت و از همه مهم‌تر اینکه بازیکن بزرگی بود. انتخاب‌های کمیته فنی برای تیم‌های پایه نشان می‌دهد ملاک، چیزی غیر از مسائل فنی است. به‌طور‌حتم اگر پرویز مظلومی در تیم‌های پایه کار می‌کرد و موفقیتی از خود ثبت می‌کرد، الان می‌توانست گزینه خوبی برای تیم جوانان باشد.
 
سهراب بختیاری‌زاده، مربی جوانی به‌شمار می‌رود و پیش از اینکه برای تیم جوانان انتخاب شود، در تیم امید کار کرده بود و در بازی‌های مقدماتی المپیک که با صعود همراه بود، همراه بچه‌های امید بود. یا حمید استیلی اگر تیم امید را به المپیک رهنمون می‌کرد، بدون‌شک در ادامه مسیر هم بهترین گزینه برای هدایت تیم امید بود. اینکه او باوجود ناکامی، مربی تیم امید می‌ماند، نشان می‌دهد این بقا دلیلی غیر از مسائل فنی دارد. به‌طوری‌که برخی می‌گویند، چون حمید استیلی از طریق دوستانش هزینه‌های تیم امید را تأمین می‌کند، فدراسیون فوتبال مخالفتی با ادامه حضور وی در تیم امید ندارد.

اما تیم امید باید برای بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال در ژوئن ۲۰۲۱ آماده شود. در مرحله نخست همه تیم‌های آسیایی در ۱۱ گروه با هم مسابقه خواهند داد و درنهایت ۱۶ تیم برای حضور در بازی‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۲۲ گزینش می‌شوند. این مسابقات همانند مسابقات جوانان هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود که هر ۴ سال یک‌بار انتخابی المپیک خواهد بود. اما مسابقات جوانان هر دوره به بهانه قهرمانی آسیا و انتخابی جام‌جهانی برگزار می‌شود. با انتخاب‌های صورت‌گرفته دیگر نباید از حضور یک مربی باشگاهی در تیم ملی تعجب کرد. مربی‌ای که در هدایت تیم خونه‌به‌خونه به لیگ برتر ناموفق بود، حالا تلاش می‌کند تیم ملی را به جام‌جهانی ببرد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->