علیرضا قامتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درباره سهم اندک خراسان رضوی (۱۸ هزار میلیارد تومان) از بودجه عمرانی کشور و لزوم استفاده از منابع بانکی برای پیشبرد پروژههای راهبردی در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور بهگونهای است که کل اعتبارات تملک داراییهای خراسان رضوی برای سال ۱۴۰۴ حدود ۱۸ همت پیشبینی شده و با توجه به وجود حدود ۴۰۰۰ پروژه در حال اجرا، طبیعی است که سهم هرکدام از پروژهها از این اعتبارات بسیار محدود خواهد بود.
وی با بیان اینکه شبکه بانکی تاکنون در بخشهای مختلف از جمله آزادراهی، قطارشهری و خطوط قطار بینشهری در قالب کنسرسیوم همکاریهای خوبی داشته است، افزود: نمونه این همکاری در پروژه آزادراه مشهد–باغچه با مشارکت بانک ملی ایران شکل گرفت که هرچند دوره مشارکت بانک ملی به پایان رسیده، اما این الگو نشان داد که حضور نظام بانکی در پروژههای بزرگ عمرانی مؤثر و نتیجهبخش است.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در یکیدو هفته گذشته، بنابر پیشنهاد وزیر محترم راه و شهرسازی، علاقهمند هستیم در ادامه اجرای پروژههای آزادراهی بهویژه در مسیر مشهد تا پایان حوزه خراسان رضوی، از مشارکت بانکهای فعال در استان بهره ببریم. همچنین در سایر حوزههای ریلی نیز قصد داریم از ظرفیت بانکها استفاده کنیم.
قامتی تصریح کرد: این نوع سرمایهگذاریها علاوه بر آنکه برای شبکه بانکی سودآور خواهد بود، زمینه بهرهمندی مردم از شبکههای خدماتی بهویژه در بخش راه را فراهم میکند و امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای پیشبرد پروژههای عمرانی استان استفاده کنیم.