تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

انتقال ویروس کرونا به ۸۰۰۰ نفر فقط در یک جایگاه سوخت

  • کد خبر: ۳۶۰۳۰
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
انتقال ویروس کرونا به ۸۰۰۰ نفر فقط در یک جایگاه سوخت
جایگاه‌های سوخت از پرخطرترین مکان‌هایی هستند که می‌تواند ویروس کرونا را به ۸۰۰۰ نفر انتقال دهند، به همین دلیل رانندگانی که خود اقدام به سوخت‌گیری خودرو می‌کنند، باید از ماسک و دستکش یک‌بار مصرف استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جایگاه‌های سوخت از پرخطرترین مکان‌هایی هستند که می‌تواند ویروس کرونا را به ۸۰۰۰ نفر انتقال دهند، به همین دلیل رانندگانی که خود اقدام به سوخت‌گیری خودرو می‌کنند باید از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جایگاه‌های سوخت از پرخطرترین مکان‌هایی هستند که امکان ابتلا به کرونا در آنجا وجود دارد و رانندگان باید از تماس مستقیم با دسته نازل در جایگاه سوخت خودداری کنند در غیر این‌صورت باید با استفاده از دستکش یک‌بار مصرف اقدام به سوخت‌گیری کرد.

وی اظهار کرد: پس از انجام سوخت‌گیری لازم است دستکش یک‌بار مصرف را سریع در کیسه پلاستیکی قرار داده یا در سطل زباله بیندازید و سپس بدون دستکش کارت سوخت را از دستگاه بردارید.

هاشمی با بیان اینکه رانندگان نباید کارت بانکی را به اپراتور پمپ بنزین بدهند، ادامه داد: آن‌ها باید خود اقدام به کشیدن کارت کنند و از اپراتور بخواهند که رمز آن‌ها را وارد کند و استفاده از ماسک نیز اجباری است و هنگام بنزین‌زدن باید ماسک نیز زد.

وی اضافه کرد: اگر فردی دستکش در جایگاه سوخت همراهش نبود برای برداشتن نازل سوخت‌گیری می‌تواند از دستمال کاغذی استفاده کند و باید در طول حضور در پمپ بنزین و بعد از آن به هیچ وجه دست به صورت نزنند. و در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام سوخت‌گیری دست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون شست‌وشو داده شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه کرونا یک بیماری مسری است، گفت: بسیاری از افراد مبتلا به ویروس کرونا دچار بیماری تنفسی می­‌شوند و افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌‌ای نظیر بیماری قلب و عروق، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و سرطان دارند در معرض ابتلای بیشتری قرار دارند.

هاشمی افزود: بهترین راه پیشگیری و کند‌کردن روند سرایت کرونا آن است که اطلاعات کافی درباره ویروس کرونا، بیماری‌هایی که ایجاد می‌کند و نحوه­ سرایت آن به دست آورند و با شستن دست­‌ها یا استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده­ حاوی الکل و دست‌نزدن به صورت از خود و دیگران و استفاده از ماسک دربرابر این ویروس محافظت شد.

وی تصریح کرد: ویروس کووید۱۹ از طریق قطرات بزاق یا ترشحات بینی فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه منتقل می‌­شود و اکنون هیچ واکسن یا درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد، اما آزمایش‌های بالینی برای به دست آوردن درمان احتمالی ادامه دارد.

بر اساس دستورالعمل و پیرو اطلاعیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به جایگاه‌داران توزیع فراورده مایع و سی‌ان‌جی اعلام شده تا فرایند سوخت‌گیری و پرداخت در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت توسط اپراتور جایگاه انجام یا دستکش یک‌بار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرار گرفته و فرایند سوخت‌گیری و پرداخت بدون دستکش یک‌بار مصرف انجام نشود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که نازل‌ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و همچنین اماکن عمومی جایگاه (سرویس بهداشتی و...) مستمر با مواد مناسب ضدعفونی و پایش بهداشتی شود و این طرح تا اطلاع ثانوی در تمام جایگاه‌های کشور لازم‌الاجراست.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->