صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری (یکم مهر ۱۴۰۴) «بوتاکس معده» روشی غیراستاندارد و پرعارضه برای کاهش وزن چگونه خواب نوزادان را تنظیم کنیم؟ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی: جامعه نمازگزار، جامعه رشدیافته و بالنده‌ای است پیشبرد طرح عرضه نان کامل در مشهد | ۳۵ درصد هدف‌گذاری ملی محقق شد وزیر آموزش و پرورش: مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی شدند رسوایی جراح قلابی | شکایت ۵۰ زن، پس از یک مرگ مشکوک بزاق دهان می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران مشاور وزیر آموزش و پرورش: دشمن با جنگ ۱۲ روزه می‌خواست کلاس‌های درس را خالی کند، اما به هدفش نرسید پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴ اسنپ و تپسی‌فود حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده ندارند بررسی راهکارهای جلوگیری از افزایش آلودگی هوای خراسان رضوی در کمیسیون هوای پاک شیوع کوتاهی قد و آسیب‌دیدگی چشم بین دانش‌آموزان تزریق واکسن آنفلوانزا به همه افراد توصیه نمی‌شود اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی مشهدی جان ۴ بیمار را نجات داد (یکم مهر ۱۴۰۴) مروری بر «عملیات انتقام» نیروی هوایی ارتش علیه دشمن بعثی تأکید دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بر لزوم خدمت‌رسانی جهادی در عرصه‌های مختلف به شهروندان پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، یکم مهر ۱۴۰۴) | تداوم وزش باد نسبتاً شدید طی امروز و فردا واریز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران امروز به پایان می‌رسد (یکم مهرماه ۱۴۰۴) | واریز معوقات در دو هفته اول مهر عرق یونجه و شربت سه‌شیره، منبع تأمین آهن نیستند شکار در مناطقی از دماوند ممنوع شد + جزئیات یک شرکت بازرگانی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی محکوم شد این میوه محبوب پاییزی دشمن گوارش شماست وزیر راه: غیرت دختران ایران در جنگ ۱۲ روزه نشان داد قلبشان برای ایران می‌تپد ماجرای کاهش حقوق و مستمری بازماندگان تامین اجتماعی چه بود؟ | اصلاحیه پرداختی بازماندگان در مستمری مهر ماه لحاظ می‌شود
سرخط خبرها

مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران

  • کد خبر: ۳۶۰۵۶۷
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۹
مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران
فرمانداران کاشمر، مه‌ولات، خلیل‌آباد، ششتمد و بردسکن خواستار تسریع در پیگیری طرح اتصال راه آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد قربانی، فرماندار کاشمر در نشست مشترک فرمانداران مسیر اتصال راه‌آهن مشهد - تهران به راه‌آهن مشهد - بافق از مسیر کاشمر که در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به آغاز مطالعات این طرح از سال ۱۳۹۱ گفت: اگرچه بیش از ۱۳ سال از این مصوبه گذشته و هنوز هم مطالعات طرح کامل انجام نشده است، اما با پیگیری‌ها و هماهنگی انجام شده با مسئولان کشوری و فرمانداران منطقه، این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار کاشمر، با اشاره به وضعیت مطالعات، خاطرنشان کرد: از ۲۲۰ کیلومتر مسیر، برای ۱۴۰ کیلومتر مطالعات انجام شده و در ۸۰ کیلومتر دیگر هنوز مطالعات تکمیلی صورت نگرفته است. وظیفه ما این است که با پیگیری‌های مستمر و مجدانه، این مطالعات به سرانجام برسد و زمینه آغاز عملیات اجرایی فراهم شود.

فرماندار کاشمر درباره مزایای این طرح تصریح کرد: با اجرای پروژه، راه‌آهن بافق - مشهد به راه‌آهن تهران-  مشهد متصل می‌شود که به معنای ایجاد یک شریان حیاتی جدید است. این مسیر با عبور از شهرستان‌های مه ولات، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و ششتمد در نهایت به ایستگاه راه‌آهن سبزوار خواهد رسید و علاوه بر جابه‌جایی مسافر، برای ترانزیت بار اهمیت ویژه‌ای دارد و منطقه را به مرکز ثقل اقتصادی تبدیل خواهد کرد.

علی گرمابی، فرماندار خلیل‌آباد نیز با تأکید بر ضرورت توسعه پایدار منطقه گفت: ما دیگر به تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای فکر نمی‌کنیم. دغدغه ما توسعه کلان منطقه است و راه‌آهن، نیاز اصلی و حیاتی ماست. این فرصتی طلایی است که نباید از دست برود.

ریحانه شریعتی، فرماندار مه ولات نیز با اشاره به ناایمن بودن جاده‌های منطقه اظهار کرد: مردم ما بیش از این تحمل داغ عزیزانشان را ندارند. ما بی‌وقفه پیگیر خواهیم بود تا این پروژه امیدبخش در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد.

حسین فیض‌آبادی فرماندار ششتمد نیز بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک تأکید کرد و گفت: ۷۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی ششتمد قرار دارد و ما آماده هرگونه همکاری برای تسهیل عملیات اجرایی هستیم.

علیرضا دیواندری، کارشناس راه‌آهن شرکت توسعه و زیربناهای حمل و نقل خراسان رضوی نیز با تشریح ابعاد فنی طرح افزود: طول مسیر به دلیل شرایط جغرافیایی از ۲۲۰ کیلومتر اولیه به ۲۸۰ کیلومتر افزایش یافته و هزینه‌ای حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن پیش‌بینی می‌شود. جابه‌جایی بار و ترانزیت، اصلی‌ترین توجیه اقتصادی پروژه است.

گفتنی است در پایان این نشست، فرمانداران منطقه با امضای مشترک، درخواستی رسمی به استاندار خراسان رضوی ارسال کردند تا با برگزاری جلساتی در سطح استانی و با حضور نمایندگان مجلس، مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت ساخت راه‌آهن و معاونان استاندار، اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص یابد و روند اجرای آن تسریع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->