سال ۱۴۰۳ خشک‌ترین سال کشور در سه دهه اخیر ویدئو | رئیس پلیس راهور استان خراسان رضوی: زیرساخت‌های شهر مشهد با ترافیک همخوانی ندارد! معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی: وضعیت منابع آبی جنوب خراسان رضوی بسیار وخیم است معوقات فروردین بازنشستگان دارای حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان واریز شد (۲۱ مهرماه ۱۴۰۴) درباره آپارتمان‌نشینی و جرمی به نام «مزاحمت همسایه » | دوستی بین دیوارهای مشترک یادی از دکتر غلامحسین مصاحب، پدر ریاضیات نوین ایران | بازآفرین زبان اعداد ثبت ۱۳۳ زلزله در کشور طی هفته دوم مهرماه ۱۴۰۴ تأکید دادستان تهران بر افزایش نظارت‌ها بر بازار بالارفتن سن بارداری در مادران، ریسک تولد کودکان دارای سندرم‌داون را افزایش می‌دهد سقوط از ارتفاع باعث فوت یک دانشجو در تبریز شد (۲۱ مهر ۱۴۰۴) هشدار درباره واکسن تقلبی گارداسیل ۹ به فرم ویال تربیت نسل مسئول در قبال محیط زیست، مأموریت آموزش و پرورش است دستگیری سارق باغ‌ویلا‌های شمال مشهد با ۲۰ فقره سرقت (۲۱ مهر ۱۴۰۴) هشدار پلیس فتا به پیامک‌های جعلی قطع برق پیش‌بینی رگبار باران در نوار شمالی کشور (۲۱ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۴) | تداوم تابستان در واپسین روز‌های ماه‌ِ مهر اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۱ مهر ۱۴۰۴) اسامی برخی تنقلات غذایی غیرمجاز منتشر شد (۲۱ مهر ۱۴۰۴) ورود هیئت‌رئیسه مجلس به مشکل تأخیر پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی رئیس محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور: اعتبارات فعلی دولت پاسخگوی هدف کاهش هدررفت آب نیست ماجرای نوزادی ۳ماهه که والدینش او را نمی‌خواهند | دست ردّ زوج جوان به هدیه بهشتی پاسخ مسئولان به تقاضای شهروندان برای شفافیت درخصوص سرنوشت اقلام توقیفی: اول آزمایش، بعد ورود به بازار یا امحا چند نکته مهم درباره مصرف استامینوفن در دوران بارداری با این ۶ کربوهیدرات عالی، چربی‌های شکمی خود را آب کنید و لاغر شوید چرا آمپول‌های لاغری بدون نسخه خطرناک است؟ دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه آسیا در غرب تهران کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد شاید امروز (۲۱ مهرماه ۱۴۰۴) تشکیل شود ثبت‌نام نزدیک به ۱۵ هزار دانش‌آموز ایرانی بدون مدارک هویتی طی ۲ روز گذشته (۲۱ مهر ۱۴۰۴) طرح های آبخیزداری و مزایای آن معطل اعتبارات مناسب است | یک تخصیص اعتبار نصفه و نیمه
سرخط خبرها

مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران

  • کد خبر: ۳۶۰۵۶۷
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۹
مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران
فرمانداران کاشمر، مه‌ولات، خلیل‌آباد، ششتمد و بردسکن خواستار تسریع در پیگیری طرح اتصال راه آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد قربانی، فرماندار کاشمر در نشست مشترک فرمانداران مسیر اتصال راه‌آهن مشهد - تهران به راه‌آهن مشهد - بافق از مسیر کاشمر که در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به آغاز مطالعات این طرح از سال ۱۳۹۱ گفت: اگرچه بیش از ۱۳ سال از این مصوبه گذشته و هنوز هم مطالعات طرح کامل انجام نشده است، اما با پیگیری‌ها و هماهنگی انجام شده با مسئولان کشوری و فرمانداران منطقه، این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار کاشمر، با اشاره به وضعیت مطالعات، خاطرنشان کرد: از ۲۲۰ کیلومتر مسیر، برای ۱۴۰ کیلومتر مطالعات انجام شده و در ۸۰ کیلومتر دیگر هنوز مطالعات تکمیلی صورت نگرفته است. وظیفه ما این است که با پیگیری‌های مستمر و مجدانه، این مطالعات به سرانجام برسد و زمینه آغاز عملیات اجرایی فراهم شود.

فرماندار کاشمر درباره مزایای این طرح تصریح کرد: با اجرای پروژه، راه‌آهن بافق - مشهد به راه‌آهن تهران-  مشهد متصل می‌شود که به معنای ایجاد یک شریان حیاتی جدید است. این مسیر با عبور از شهرستان‌های مه ولات، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و ششتمد در نهایت به ایستگاه راه‌آهن سبزوار خواهد رسید و علاوه بر جابه‌جایی مسافر، برای ترانزیت بار اهمیت ویژه‌ای دارد و منطقه را به مرکز ثقل اقتصادی تبدیل خواهد کرد.

علی گرمابی، فرماندار خلیل‌آباد نیز با تأکید بر ضرورت توسعه پایدار منطقه گفت: ما دیگر به تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای فکر نمی‌کنیم. دغدغه ما توسعه کلان منطقه است و راه‌آهن، نیاز اصلی و حیاتی ماست. این فرصتی طلایی است که نباید از دست برود.

ریحانه شریعتی، فرماندار مه ولات نیز با اشاره به ناایمن بودن جاده‌های منطقه اظهار کرد: مردم ما بیش از این تحمل داغ عزیزانشان را ندارند. ما بی‌وقفه پیگیر خواهیم بود تا این پروژه امیدبخش در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد.

حسین فیض‌آبادی فرماندار ششتمد نیز بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک تأکید کرد و گفت: ۷۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی ششتمد قرار دارد و ما آماده هرگونه همکاری برای تسهیل عملیات اجرایی هستیم.

علیرضا دیواندری، کارشناس راه‌آهن شرکت توسعه و زیربناهای حمل و نقل خراسان رضوی نیز با تشریح ابعاد فنی طرح افزود: طول مسیر به دلیل شرایط جغرافیایی از ۲۲۰ کیلومتر اولیه به ۲۸۰ کیلومتر افزایش یافته و هزینه‌ای حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن پیش‌بینی می‌شود. جابه‌جایی بار و ترانزیت، اصلی‌ترین توجیه اقتصادی پروژه است.

گفتنی است در پایان این نشست، فرمانداران منطقه با امضای مشترک، درخواستی رسمی به استاندار خراسان رضوی ارسال کردند تا با برگزاری جلساتی در سطح استانی و با حضور نمایندگان مجلس، مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت ساخت راه‌آهن و معاونان استاندار، اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص یابد و روند اجرای آن تسریع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->