اولین ویزیت دندانپزشکی کودک باید تا یک‌سالگی انجام شود خمیردندان زغالی واقعاً برای درخشندگی دندان مؤثر است؟ بررسی وضعیت آب، فاضلاب و نور کلاس‌ها در بازرسی مدارس | ممنوعیت عرضه فست‌فود و برخورد با متخلفان خطر ابتلا به کووید در کودکان پس از عفونت دوم، ۲برابر می‌شود افزایش شیوع بیماری‌های تنفسی در بین کودکان درپی تشدید آلودگی هوا | هشدار درباره مصرف دخانیات در نوجوانان داروخانه‌ها در انتظار وفای به عهد تأمین اجتماعی هستند + متن نامه انتظارات بازنشستگان تأمین اجتماعی از قرارداد جدید بیمه تکمیلی چیست؟ نامه کانون بازنشستگان گیلان به کانون عالی: تحمیل بیمه تکمیلی به بازنشستگان تخطی از قانون است زلزله ۶.۳ ریشتری افغانستان را لرزاند (۱۲ آبان ۱۴۰۴) | آیا در مشهد هم زمین لرزه احساس شد؟ دستگیری سارق خودرو زائر اصفهانی توسط پلیس مشهد فعالیت ۹ هزار مشاور و روانشناس دارای پروانه تخصصی در خراسان رضوی | گسترش سلامت روان تکلیف حاکمیتی است باورهای غلط درباره سرماخوردگی! هشدار کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار برای شهروندان مشهدی در روز دوشنبه (۱۲ آبان ۱۴۰۴) | ورزش در مدارس و فضای باز ممنوع شد تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۵ آغاز مرمت ۱۷ بنای تاریخی در خراسان رضوی پاییز امسال گرم‌ترین و خشک‌ترین فصل ۵۷ سال اخیر ایران و خاورمیانه ریسک‌پذیری آگاهانه در زندگی هشدار سازمان هواشناسی برای خشکسالی شدید در سال جاری | وضعیت سدهای مهم مشهد وخیم است اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش به مناسبت روز دانش‌آموز در مشهد و استان + جزئیات زمان‌بندی و محل برگزاری جشن‌ها بیش از ۸۵ درصد نوجوانان ایرانی حداقل در یک شبکه اجتماعی عضویت دارند پیشگیری و غربالگری هپاتیت‌ها، کلید حفظ سلامت کبد و خانواده افراد فاقد بیمه درمانی روی تخت بیمارستان بیمه می‌شوند تشخیص دیرهنگام اختلال تنگی نخاع، عوارض جدی در بر دارد صدور هشدار سطح نارنجی در پی پیش‌بینی تشدید آلودگی در برخی نقاط خراسان رضوی (یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۴۰۴) چرا چاقی در میان دانش آموزان بیشتر شده است؟ مصرف این قارچ‌ها جانتان را تهدید می‌کند! اعتراض یک نماینده مجلس به نابرابری‌های آموزشی و محرومیت برخی از دانش‌آموزان از امکانات ضروری هزینه ۵ میلیارد ریالی خراسان رضوی برای طرح‌های مرتبط با پدافند غیرعامل پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۴۰۴) | احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی استان
سرخط خبرها

مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران

  • کد خبر: ۳۶۰۵۶۷
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۹
مطالبه فرمانداران خراسان رضوی درخصوص اتصال راه‌آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران
فرمانداران کاشمر، مه‌ولات، خلیل‌آباد، ششتمد و بردسکن خواستار تسریع در پیگیری طرح اتصال راه آهن مشهد - بافق به مشهد - تهران شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد قربانی، فرماندار کاشمر در نشست مشترک فرمانداران مسیر اتصال راه‌آهن مشهد - تهران به راه‌آهن مشهد - بافق از مسیر کاشمر که در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به آغاز مطالعات این طرح از سال ۱۳۹۱ گفت: اگرچه بیش از ۱۳ سال از این مصوبه گذشته و هنوز هم مطالعات طرح کامل انجام نشده است، اما با پیگیری‌ها و هماهنگی انجام شده با مسئولان کشوری و فرمانداران منطقه، این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار کاشمر، با اشاره به وضعیت مطالعات، خاطرنشان کرد: از ۲۲۰ کیلومتر مسیر، برای ۱۴۰ کیلومتر مطالعات انجام شده و در ۸۰ کیلومتر دیگر هنوز مطالعات تکمیلی صورت نگرفته است. وظیفه ما این است که با پیگیری‌های مستمر و مجدانه، این مطالعات به سرانجام برسد و زمینه آغاز عملیات اجرایی فراهم شود.

فرماندار کاشمر درباره مزایای این طرح تصریح کرد: با اجرای پروژه، راه‌آهن بافق - مشهد به راه‌آهن تهران-  مشهد متصل می‌شود که به معنای ایجاد یک شریان حیاتی جدید است. این مسیر با عبور از شهرستان‌های مه ولات، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و ششتمد در نهایت به ایستگاه راه‌آهن سبزوار خواهد رسید و علاوه بر جابه‌جایی مسافر، برای ترانزیت بار اهمیت ویژه‌ای دارد و منطقه را به مرکز ثقل اقتصادی تبدیل خواهد کرد.

علی گرمابی، فرماندار خلیل‌آباد نیز با تأکید بر ضرورت توسعه پایدار منطقه گفت: ما دیگر به تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای فکر نمی‌کنیم. دغدغه ما توسعه کلان منطقه است و راه‌آهن، نیاز اصلی و حیاتی ماست. این فرصتی طلایی است که نباید از دست برود.

ریحانه شریعتی، فرماندار مه ولات نیز با اشاره به ناایمن بودن جاده‌های منطقه اظهار کرد: مردم ما بیش از این تحمل داغ عزیزانشان را ندارند. ما بی‌وقفه پیگیر خواهیم بود تا این پروژه امیدبخش در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد.

حسین فیض‌آبادی فرماندار ششتمد نیز بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک تأکید کرد و گفت: ۷۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی ششتمد قرار دارد و ما آماده هرگونه همکاری برای تسهیل عملیات اجرایی هستیم.

علیرضا دیواندری، کارشناس راه‌آهن شرکت توسعه و زیربناهای حمل و نقل خراسان رضوی نیز با تشریح ابعاد فنی طرح افزود: طول مسیر به دلیل شرایط جغرافیایی از ۲۲۰ کیلومتر اولیه به ۲۸۰ کیلومتر افزایش یافته و هزینه‌ای حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن پیش‌بینی می‌شود. جابه‌جایی بار و ترانزیت، اصلی‌ترین توجیه اقتصادی پروژه است.

گفتنی است در پایان این نشست، فرمانداران منطقه با امضای مشترک، درخواستی رسمی به استاندار خراسان رضوی ارسال کردند تا با برگزاری جلساتی در سطح استانی و با حضور نمایندگان مجلس، مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت ساخت راه‌آهن و معاونان استاندار، اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص یابد و روند اجرای آن تسریع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->