نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها

برنز سال قبل تبدیل به طلا شد

  • کد خبر: ۳۶۲۰
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۶
  • ۱
برنز سال قبل تبدیل به طلا شد
دختران بدمینتون‌باز مشهدی عناوین قهرمانی کشور را به نام خود زدند

مژده رنگیان - بدمینتون ازجمله‌رشته‌هایی است که سال‌ها بود خبری از ملی‌پوش‌شدن مشهدی‌ها در آن به گوش نمی‌رسید؛ اما توجه به رده سنی پایه باعث شده است تا در یکی‌دو سال اخیر دختران این رشته توانایی خودرا به اثبات برسانند و برای اولین‌بار یک ملی‌پوش از مشهد داشته باشیم. چند روز پیش نیز دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور نونهالان دختر به‌مدت 5 روز در سالن فخار مجموعه سجاد مشهد پیگیری شد، جایی که دختران زیر 12 سال ایران دور هم جمع شده بودند تا برتری خود را به نمایش بگذارند و بازهم مشهدی‌ها درخشیدند و مدال برنز سال قبل را با طلا عوض کردند.
در پایان 5 روز رقابت، در بخش تیمی، خراسان رضوی مقام نخست را کسب کرد، سمنان دوم شد و تهران و آذربایجان شرقی به‌صورت مشترک در رده سوم قرار گرفتند. در انفرادی زیر 11 سال، خراسان رضوی مقامی کسب نکرد؛ اما در بخش انفرادی زیر 13سال، آیدا عنایتی از مشهد قهرمان مسابقات شد. دوبل آزاد هم درحالی پیگیری شد که سکوهای اولی و دومی زیرپای دختران بدمینتون‌باز مشهدی قرار گرفت و بهگل بنی‌احمد و سارا حسین‌زاده از مشهد قهرمان شدند و حریفان همشهری آن‌ها یعنی سوگل شاعران و رامش عطاران از مشهد مدال نقره این بخش را به دست آوردند. همگی این ورزشکاران مدال‌های خود را از نایب‌رئیس فدراسیون و رئیس هیئت بدمینتون استان دریافت کردند و دختران نونهال ورزشکار کشور در روز پایانی این مسابقات در مراسم صبحانه مهمان‌سرای حرم امام رضا(ع) حاضر شدند.
لیلا اقبال، نایب‌رئیس بانوان هیئت بدمینتون خراسان رضوی، که به‌عنوان مربی تیم استان نیز در این مسابقات حضور داشت، درباره رویدادی که برگزار شد گفت: در این دوره از 23 استان کشور، حدود 190 بازیکن حاضر شدند و در 2 جدول دوره‌ای با همدیگر رقابت کردند. براساس معیارهای سنی فدراسیون جهانی، بازیکنانی که 11 سال سن داشتند، یعنی متولدین سال1385 به بعد، می‌توانستند در رقابت‌ها شرکت کنند. استقبال از مسابقات بسیار خوب بود، حتی پیش‌کسوتان این رشته برای دیدن بازی ورزشکاران نونهال به سالن آمده بودند و خانواده‌ها نیز دختران خود را به‌خوبی در این رقابت‌ها همراهی کردند و جمعیت زیادی در سالن به تشویق ورزشکاران می‌پرداختند.


سومی را با قهرمانی عوض کردیم
اقبال ادامه داد: تیم خراسان در گروه4 سرگروه شده بود و در دور تک‌حذفی موفق شد به فینال برسد و عنوان قهرمانی کشور را از آنِ خود کند. در بخش انفرادی و دوبل نیز دختران استان بسیار خوب ظاهر شدند و 3 عنوان قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی به دست آوردند. تیم خراسان رضوی 7 شرکت‌کننده داشت که همگی از ورزشکاران مشهدی بودند؛ البته ورزشکاران بیشتری داشتیم که می‌توانستند در مسابقات حاضر شوند، اما باوجود میزبانی براساس قانون اجازه حضور 2 تیم از خراسان رضوی را نداشتیم؛ ولی همین بازیکنان انتخابی ما عملکرد بسیار خوبی داشتند.
اقبال خاطرنشان کرد: سال گذشته، در مسابقات نونهالان کشور، خراسان رضوی عنوان سومی تیمی را به دست آورد؛ اما امسال با تلاش و برنامه‌ریزی توانستیم سومی را تبدیل به‌ عنوان قهرمانی کنیم. او با بیان اینکه آیدا عنایتی، ورزشکار خوش‌آتیه مشهد در رشته بدمینتون است، تصریح کرد: ما سال‌هاست که نماینده‌ای از خراسان رضوی در تیم‌های ملی نداریم؛ اما عنایتی توانست چندین دوره به اردوی تیم ملی نونهالان دعوت شود، ولی بعد از مدتی به‌دلیل عملکرد خوبش باوجود سن کم، به یک رده سنی بالاتر یعنی نوجوانان دعوت شد و در مسابقات کشوری هم عنوان سومی را در کنار رقیبان بزرگ‌تر خود به دست آورد.
نایب‌رئیس بانوان هیئت بدمینتون استان گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته نتوانستیم نماینده‌ای در تیم‌های ملی و مسابقات برون‌مرزی داشته باشیم. بازیکنانی بودند که هراز‌گاهی به اردوها دعوت می‌شدند؛ اما این دعوت‌ها ادامه‌دار نبود یا مقامی کسب نکردند و عنایتی درحال‌حاضر تنهاکسی است که به‌صورت مستمر در اردوهای تیم ملی حضور دارد و می‌توانیم پیش‌بینی کنیم در سال‌های آینده او را روی سکوهای بین‌المللی ببینیم.

 

3سال تمرین مداوم برای پوشیدن لباس ملی
او با اشاره به برنامه هیئت برای رده پایه و پرورش ورزشکاران اظهار کرد: در بین کلاس‌های آموزشی، یک تایم مخصوص دختران زیر 12 سال است که اتفاقا استقبال خوبی از آن می‌شود و دختران زیادی برای آموزش مراجعه می‌کنند؛ به‌طوری‌که با توجه به تقاضا، دچار کمبود سالن و زمان هستیم. در‌حال‌حاضر تمرینات در سالن فخار پیگیری می‌شود؛ اما این تعداد زمین باز هم کم است.
اقبال افزود: ما مدرسه بدمینتون نیز داریم که تمرینات آن در طول سال قطع نمی‌شود و به‌صورت مستمر بر روی بازیکنان بااستعداد کار می‌کنیم. جالب است که 3 سال پیش آیدا عنایتی از بطن کلاس‌های همین مدرسه استعدادش کشف شد و به‌صورت حرفه‌ای تمرینات را ادامه داد. او 3 سال به‌صورت مداوم تمرین کرد تا امروز توانسته است به سطح تیم ملی برسد. چیزی که ما به والدین ورزشکاران می‌گوییم، این است که برای رسیدن به قهرمانی و تیم ملی بین 3 تا 5 سال به زمان و البته حمایت خانواده‌ها نیاز داریم.

 

حضور 2 نماینده استان در لیگ برتر کشور
نایب‌رئیس هیئت استان همچنین با اشاره به برگزاری مرحله نخست سوپرلیگ کشور گفت: امسال 2 نماینده در سوپرلیگ و یک نماینده در لیگ دسته‌یک خواهیم داشت. مسابقات سوپرلیگ 30مردادماه پیگیری می‌شود که 2 تیم آکادمی پونا و هیئت بدمینتون مشهد قرار است در 2 گروه مجزا به رقابت بپردازند. هیئت مشهد باید در شاهرود به میدان برود و گیلان نیز میزبان تیم پونا خواهد بود. سوپرلیگ در 2 مرحله برگزار می‌شود و 2 تیم از هر گروه به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Habibeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
2
باسلام
ای کاش برای تهیه خبر از دورازدهمین مسابقات قهرمانی نونهالان ، با سرپرستان و مربی خوب آکادمی پونا و تعدادی از خانواده ها و بازیکن ها هم مصاحبه میکردید .
مخصوصا به دلیل اینکه ۴نفر از بازیکنان این ترم از جمله خانمها سوگل شاعران ، رامش عطاران ، محیا ماروسی ، سارا حسن زاده از بازیکنان آکادمی پونا بودند و زیر نظر سرکار خانم ماهرخ خلیقی سرمربی پرتلاش بدمینتون تمرین داشتند .
بازهم از اینکه پیگیری اخبار ورزشی را میکنید سپاسگزارم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->