سیاست عجیب درویش: مذاکره با مربی خارجی، جلسه با هاشمیان مشکل بزرگ هاشمیان در خط دفاع پرسپولیس باقری، شاکی از درویش و عبدی شاهرودی به‌زودی گردوخاک می‌کند؟ «کشتی‌های بی‌ساحل استقلال»؛ رؤیایی که در مه گم شد درخشان:دستیار قلعه‌نویی فقط کتاب زیر بغل می‌زند حمایت عجیب بیرانوند از قلعه‌نویی و کادر فنی تیم ملی تردید‌های ساپینتو برای انتخاب دروازه‌بان استقلال| نه فرعباسی، نه آدان! سخنگوی پرسپولیس: تعیین مکان برگزاری دربی تنها بر اساس نظر باشگاه نیست! فلیک با یک لشکر مصدوم، پیش از ال‌کلاسیکو حضور کریم انصاری فرد در کلاس مدیریت یوفا قرارداد اسپانسری ۱۰۰ هزار میلیاردی لیورپول! برنامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال (فصل ۰۵-۱۴۰۴) | کماکان در انتظار یک فوتبال آبرومند رافینیا: پول عربستان وسوسه‌ام کرد! پرسپولیس بی‌خیال جهانبخش شد! رکورد منحصربه‌فرد توخل با سه‌شیر‌ها جایگاه ۲۱ جهان برای تیم ملی فوتبال ایران پایان حضور درویش در پرسپولیس یادگار امام(ره)، میزبان تراکتور - پرسپولیس بازگشت ساپینتو به لیگ
سرخط خبرها

«کشتی‌های بی‌ساحل استقلال»؛ رؤیایی که در مه گم شد

  • کد خبر: ۳۶۵۸۲۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
«کشتی‌های بی‌ساحل استقلال»؛ رؤیایی که در مه گم شد
چهار ماه از آن روز می‌گذرد که خبر رسمی باشگاه استقلال همچون شلیک توپی در بندر بی‌پول فوتبال ایران پیچید.
نیما صارمی
نویسنده نیما صارمی

استقلال صاحب کشتی شد! کشتی‌ای باری که قرار بود پهلو بگیرد در آب‌های درآمدزایی، و نجات‌بخش باشگاهی باشد که سال‌هاست در طوفان بدهی‌ها پارو می‌زند.

اما حالا و بعد از ۱۳۶ روز، دریا آرام است و هیچ فانوسی در افق دیده نمی‌شود؛ نه گزارش، نه سند، نه حتی نقشه‌ای از مسیر این سفر اقتصادی. فقط چند تصویر پراکنده در فضای مجازی، مثل کارت‌پستال‌هایی از سفری که شاید هرگز آغاز نشده باشد.

مدیران وعده دادند از دل امواج، طلا صید خواهند کرد؛ گفتند استقلال از این پس با تجارت دریا‌ها خودکفا می‌شود، اما سکوتشان چنان سنگین است که صدای برخورد موج با بدنه کشتیِ خیالی‌شان هم به گوش نمی‌رسد.

دو ماه بعد، علی تاجرنیا از افق تازه‌ای خبر داد؛ نه یک کشتی، بلکه سه کشتی! ناوگانی آبی‌رنگ در خدمت آبی‌پوشان. رؤیایی که اگر به واقعیت می‌پیوست، شاید استقلال را از اسارت اسپانسر‌های پیراهن و قرارداد‌های نیم‌بند آزاد می‌کرد. اما سؤالات ساده هواداران هنوز بر جای مانده است: این کشتی‌ها دقیقاً کجای دریا پهلو گرفته‌اند؟ بارشان چیست؟ و سهم باشگاه از این سفر دریایی چقدر بوده؟

درحالی‌که حساب‌های استقلال هنوز خالی است و بدهی‌ها مانند موجی مداوم بر پیکر باشگاه می‌کوبد، سخن‌گفتن از ناوگان اقتصادی بیشتر به شوخی می‌ماند تا به استراتژی. هیچ گزارش مالی، هیچ سند شفاف و هیچ توضیحی در کار نیست. تنها سکوت است و وعده‌هایی که مثل کشتی‌های بی‌ساحل، در مه ابهام گم شده‌اند. استقلال، به‌جای آنکه در بندر خودکفایی لنگر بیندازد، در دریایی از بی‌اعتمادی شناور مانده است؛ و شاید روزی در تاریخ بنویسند: «ماجرای کشتی‌های استقلال، نه داستان تجارت و درآمدزایی، بلکه حکایت دیگری از مدیریت نمایشی بود؛ جایی که رؤیا‌ها به آب سپرده شدند، بی‌آنکه هرگز به ساحل حقیقت برسند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->