آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

میانگین سن فوت شدگان کرونا چقدر است؟

  • کد خبر: ۳۷۷۸۱
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
میانگین سن فوت شدگان کرونا چقدر است؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:متاسفانه میانگین سنی افرادی که ناشی از بیماری کرونا در استان فوت شدند ۷۲ سال بوده و ۸۸.۹ درصد از کل موارد مرگ و میر، سنی بیش از ۵۰ سال داشتند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد دهقانی فیروزآبادی، در خصوص آخرین تحلیل آماری مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی گفت: براساس آمار تحلیلی کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی متاسفانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۱۳ نفر فوت شدند؛ در صورتی که این آمار در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲۰ نفر است.

وی افزود: همچنین درصد مبتلایان بین بانوان و آقایان که قبلا ارجحیت مشخصی با آقایان بود، تقریبا به تساوی نزدیک شده که در خراسان جنوبی ۴۷.۵ درصد از مبتلایان بانوان و ۵۲.۵ درصد از آقایان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تا مدتی در گروه سنی زیر ۲۰ و ۳۰ سال مبتلا به کرونا نداشتیم، اما در حال حاضر این گروه سنی نیز به آمار مبتلایان اضافه شدند، تصریح کرد: ۱.۱ درصد از مبتلایان زیر ۹ سال، ۲.۵ درصد بین ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۰.۵ درصد بین ۲۰ تا ۲۹ سال، ۱۸ درصد بین ۳۰ تا ۳۹ سال، ۱۵.۳ درصد بین ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۶.۸ درصد بین ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۳.۷ درصد بین ۶۰ تا ۶۹ سال، ۱۱.۸ درصد بین ۷۰ تا ۷۹ سال و ۱۰.۳ درصد ۸۰ سال به بالا بودند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به میانگین سنی مبتلایان و مرگ ناشی از بیماری کرونا، اظهار کرد: میانگین سنی مبتلایان حدود ۵۱ سال بوده و ۵۲.۶ درصد از کل مبتلایان سن ۵۰ سال و بالاتر داشتند.

وی افزود: همچنین متاسفانه میانگین سنی افرادی که فوت شدند ۷۲ سال بوده و ۸۸.۹ درصد از کل موارد مرگ و میر، سنی بیش از ۵۰ سال داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: میانگین سنی موارد ابتلا و مرگ در استان روند کاهشی داشته که حداقل سن افراد فوت شده ۳۴ سال و حداکثر سن ۹۷ سال بوده، همچنین میزان مرگ در افرادی که دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بودند ۱۳.۴ درصد، در صورتی که این آمار در افرادی که بیماری زمینه‌ای نداشتند ۴.۵ درصد بوده که نسبت احتمال مرگ در افرادی که حداقل به یک بیماری زمینه‌ای مبتلا بودند ۲.۹ برابر افراد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و بیشترین بیماری‌های زمینه‌ای که احتمال مرگ و میر را در بیماران مبتلا به کرونا افزایش داده بیماری‌های مزمن ریوی و بیماری‌های قلبی عروقی بوده است.
 
 

بیشترین فراوانی انتقال


دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه روش انتقال بیماری عمدتا در تجمعات خانوادگی است، افزود: ۵۸.۵ درصد انتقال‌ها از طریق تجمعات خانوادگی مانند شب نشینی‌ها، مراسم‌های عروسی، عزا یا مهمانی‌ها بوده و همچنین ۱۴.۷ درصد در مسافرت‌های شهرستان یا استانی و ۱۴.۹ درصد انتقال مرتبط با شغل افراد بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۸ نفر از کادر بهداشت و درمان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت:از ابتدای شیوع بیماری کرونا حدود ۱۰۸ نفر از کادر شاغل دربیمارستان‌ها، مراکز بهداشت، فوریت‌های پزشکی و حتی کسانی که در بخش‌های خصوصی مانند داروخانه‌ها ارائه خدمات می‌دهند به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه از این تعداد هیچ مورد فوتی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از هم استانی‌ها خواستاریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمعات و استفاده از ماسک یاری گر مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا باشند.

دهقانی فیروزآبادی افزود:خوشبختانه طی یک هفته گذشته شاهد روند کاهشی بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت بستری دربیمارستان‌ها هستیم که دستاورد همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده که تداوم آن، همراهی مردم را می‌طلبد.

وی در خصوص برگزاری مراسمات عید سعید غدیر خم، گفت: از هم استانی‌ها درخواست داریم در روز عید سعید غدیر روش‌های جدیدی را جایگزین روش‌های قبلی کنند که باعث افزایش روند مثبت مبتلایان به بیماری نشود و از راه دور به صورت مجازی نذورات و خیرات خود را به طریقی که باعث افزایش ایجاد تماس‌ها نیست صرف کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: همچنین از هم استانی‌ها خواستاریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یک تا دو متر، عدم مسافرت به استان‌ها و شهرستان‌هایی که شرایط خوبی ندارند و استفاده مداوم از ماسک، برای تداوم روند کاهشی آمار به تیم درمان کمک کنند.
 
خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->