واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها
تفاوت از «کیهان» تا «سیروان»

کیهان کلهر، چهره محبوب کنسرت آنلاین در شب اجرای سیروان خسروی

  • کد خبر: ۳۸۰۱۳
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کیهان کلهر، چهره محبوب کنسرت آنلاین در شب اجرای سیروان خسروی
کنسرت ‎کیهان کلهر: واقعا آنلاین و زنده، مسحورکننده و فوق العاده و رایگان. کنسرت ‎سیروان خسروی: ضبط شده، قیمت بلیت ۵۰هزار تومان، موسیقی و جلوه‌های بصری خوب، صدا و خوانش ضعیف، همون همیشگی.
شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز- چهارشنبه ۱۵مرداد علاقه‌مندان به موسیقی شاهد برگزاری دو کنسرت آنلاین بودند. دو کنسرتی که از لحاظ نحوه اجرا، قیمت بلیت و فضای موسیقی کاملا متفاوت باهم برگزار شدند. کیهان کلهر اجرای یکی از این کنسرت‌ها را برعهده داشت. او که پیش از این نیز کنسرت آنلاینی را در موزه آبگینه تهران در قالب تکنوازی سه‌تار روی صحنه برده بود برای دومین بار مهمان خانه‌های مردم شد. این‌بار کلهر با همراهی کوارتت شهرزاد در خانه و باغ اتحادیه تهران که به «خانه امین‌السلطان» نیز مشهور است روی صحنه رفت. اجرایی که در ادامه تورکنسرت‌های «شهر خاموش» این نوازنده بود.
 
در این کنسرت آنلاین پدرام فریوسفی نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویولن، نیلوفر محبی نوازنده ویولن، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولنسل، فرشید پاتینینان نوازنده کنترباس، نیز از جمله افرادی بودند که در کنار کلهر به اجرای قطعات پرداختند. این برنامه به صورت زنده و کاملا رایگان برگزار شد و علاقه‌مندان می‌توانستند از صفحه اینستاگرام این نوازنده و آهنگ‌ساز اجرا را دنبال کنند. بنا به گزارش خبرگزاری مهر نیز نزدیک به ۲۰ هزارنفر به تماشای کنسرت آنلاین کیهان کلهر نشستند. قسمت دوم این کنسرت امشب ساعت ۲۲ در شهر اصفهان برگزار می‌شود.
 
 
چطور کلهر در شب اجرای سیروان خسروی توانست چهره محبوب کنسرت‌های زنده آنلاین باشد؟
 

در طرف دیگر سیروان خسروی در سبکی کاملا متفاوت اجرای مجازی را برای مخاطبانش برگزار کرد. اجرایی که نه تنها برخلاف کنسرت کیهان کلهر رایگان نبود بلکه رکورد قیمت بلیت کنسرت آنلاین را نیز شکست. مخاطبان برای خرید بلیت این اجرا ۵۰ هزارتومان پرداخت کردند. پیش از این تنها همایون شجریان و سالارعقیلی کنسرتشان را با بلیت فروشی برگزار کرده بودند که رقم بلیت آن اجرا‌ها نیز ۱۰ هزارتومان بود. از دیگر تفاوت‌های اجرای سیروان خسروی با کیهان کلهر زنده نبودن آن بود، این خواننده سبک پاپ برای مخاطبانش اجرای ضبط شده‌ای را به صورت آنلاین پخش کرد و البته این اجرا کاملا فضای متفاوتی با تمام کنسرت‌های آنلاین داشت. خسروی در فضای باز در شهر تهران روی صحنه رفته و در اجرایش از جلوه‌های بصری متفاوتی استفاده کرده بود. او در این کنسرت قطعات آلبوم جدیدش «مونولوگ» را اجرا کرد.
 
آلبومی که تنها یک آهنگ به نام «حباب» پیش از اجرا از آن منتشر شده بود. با این حال بسیاری از مخاطبان سیروان به او اعتماد کردند و بلیت این اجرا را خریداری کردند. البته هنوز آماری از تعداد مخاطبان دقیق این کنسرت منتشر نشده است.
اما هم‌زمانی این دو کنسرت متفاوت باعث شد کاربران بسیاری در فضای مجازی با انتشار توییت‌ها و مطالبی به مقایسه این دو اجرا بپردازند. بیشترین واکنش‌ها نیز مربوط به بلیت ۵۰ هزارتومانی کنسرت سیروان خسروی که رکوردی در قیمت بلیت‌های کنسرت آنلاین است در مقابل رایگان بودن کنسرت کلهر بود. بسیاری در توییت‌هایشان به این موضوع اشاره کردند که چطور فردی مثل کیهان کلهر که چند جایزه بین‌المللی در کارنامه خود دارد در شرایط این روز‌های کشور کنسرت رایگان برگزار می‌کند، اما فردی مثل سیروان خسروی نمی‌تواند این کار انجام دهد.
 
 
 
چطور کلهر در شب اجرای سیروان خسروی توانست چهره محبوب کنسرت‌های زنده آنلاین باشد؟
 
بهمن بابازده خبرنگار نیز در توییتی این دو اجرا را اینگونه مقایسه کرده است: «فرق ۲ تا کنسرت ‎به ظاهر آنلاین در یک شب: کنسرت ‎کیهان کلهر: واقعا آنلاین و زنده، مسحورکننده و فوق العاده و رایگان. کنسرت ‎سیروان خسروی: ضبط شده، قیمت بلیت ۵۰هزار تومان (رکوردزنی قیمت بلیت حتی بیشتر از همایون شجریان)، موسیقی و جلوه‌های بصری خوب، صدا و خوانش ضعیف، همون همیشگی.»

شاید اگر این اجرا‌ها در یک شب برگزار نمی‌شد این میزان مقایسه میان این دو اجرا رخ نمی‌داد و نکات منفی کنسرت سیروان اینقدر به چشم نمی‌آمد. البته این نکته را نیز نباید از یاد برد که بسیاری از طرفداران دو آتیشه این خواننده پاپ مشکلی با قیمت بلیت نداشتند و از اجرای این خواننده هم راضی بودند به طوری که سیروان خسروی به دلیل استقبال آن‌ها اجرایش را تمدید کرد و امکان تماشای بازپخش این کنسرت را برای طرفداران خارج و داخل کشورش درچند سیانس فراهم آورد. با این وجود آنچه در فضای مجازی علیه سیروان خسروی مطرح می‌شود ثابت می‌کند که این خواننده جوان در مقایسه با شخصی، چون کیهان کلهر نمی‌تواند چهره مردمی و محبوبی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->