وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

همیشه خبرنگاریم!

  • کد خبر: ۳۸۰۱۷
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
همیشه خبرنگاریم!
سیداحسان مصطفی‌زاده
دوباره مرداد و ایام گرامیداشت روز خبرنگار رسیده است و همه مسئولان نسبتا محترم یادشان می‌افتد که لوحی امضا کنند و کارت هدیه‌ای از کیسه بیت‌المال برای ما اهالی رسانه بفرستند. دستتان درد نکند، اما کاش یک‌بار برای همیشه بدانید و بدانیم که خبرنگار واقعی از هیچ مسئول و ارگانی هدیه نمی‌خواهد. برای انجام وظیفه نیاز به دریافت هدیه نیست؛ ما خبرنگاریم و سعی می‌کنیم به وظیفه‌مان عمل کنیم و دربرابر آن از مجموعه خودمان حقوق (هرچند کم، دیر، حق‌الزحمه‌ای و ...) دریافت می‌کنیم؛ شما هم به وظیفه‌تان عمل کنید و کار‌هایی را که باید انجام دهید و شاید مدت‌هاست روی زمین مانده است، به سرانجام برسانید. هدیه، لوح، کیک و گل دادن و فرستادن بس است. این حرکت که سال‌هاست عرف شده است، حداقل جزو وظایف اصلی هیچ ارگانی نیست. بهترین هدیه برای خبرنگاران انجام دقیق و درست وظایفتان است که مشکلی از مشکلات مردم و جامعه رفع کند. از ظاهرسازی و ریاکاری دست برداریم. دنبال سبد گل بزرگ‌تر و کیک با خامه بیشتر نباشیم که به دفتر فلان رسانه بفرستیم و یک هفته بعد هم توقع داشته باشیم گزارشی مبسوط از اقدامات ارگان ما بزنند. امسال البته همانند همه مناسبت‌های دیگر، روز خبرنگار هم کرونایی است و قطعا با شکل و شمایل جدیدی سپری می‌شود و امیدواریم بازدید‌ها و جلسات و برنامه‌های حضوری به حداقل برسد، اما یادمان هست که هر سال مجموعه‌های صنفی مانند خانه مطبوعات، ارشاد، بسیج رسانه، مشکلات و مسائل خبرنگاران را لیست می‌کنند و برای مافوق‌هایی مانند امام جمعه و وزیر و استاندار و نماینده مجلس گزارش می‌دهند و از آنان به‌زور وعده حل این مشکلات را هرچند غیرمعقول و نشدنی می‌گیرند. به ما خبرنگارانی که در طول سال از همه مسئولان برای مردم وعده جمع می‌کنیم، وعده ندهید لطفا. بدانید که خبرنگار هم مانند همه مردم از وعده‌شنیدن خسته شده است.
 
همه می‌دانیم که خبرنگار هم مانند همه یا قشر اعظمی از جامعه مشکل مسکن، شغل، بیمه، بازنشستگی، ازدواج و اشتغال فرزندان، بیماری و حتی معیشت دارد. روز خبرنگار کرونایی، بهترین فرصت است که مدل گرامیداشت این روز را تغییر دهیم و به‌جای حضور در رسانه‌ها و آوردن گل و شیرینی، فهرستی از حل مشکلات مردم را که دغدغه خبرنگاران بوده است و در طول سال از مجموعه شما پیگیری کرده‌اند، به عنوان هدیه روز خبرنگار منتشر کنیم. در حل مشکلات مردم که موضوع پیگیری خبرنگاران در طول سال بوده است، باهم رقابت کنیم و گزارش حل مشکلات مردم توسط ارگانمان را به‌عنوان هدیه روز خبرنگار منتشر کنیم. آنچه درکنار تمام مسائل و نکات صنفی و غیرصنفی جامعه خبری و اصحاب رسانه مهم است، این است که روز خبرنگار را فقط به خبرنگار محدود نکنیم و بدانیم اهالی رسانه شامل خبرنگار، عکاس، دبیر، سردبیر، ویراستار، صفحه‌آرا و... همه درتلاش برای انعکاس رویداد‌های خبری هستند و همچنین تکریم و پاسداشت و احترام و تقدیر از این بخش از جامعه را محدود به یک هفته و یک روز در سال نکنیم. خانم‌ها و آقایان مسئول، ما همیشه خبرنگاریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->