فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راهکارهایی برای خنک ماندن در تابستان

  • کد خبر: ۳۸۶۵۷
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
راهکارهایی برای خنک ماندن در تابستان
تابستان فصلی گرم و دوست داشتنی است به شرط آنکه راهکاری برای مواجهه با گرمای زجرآور و گاهی کشنده آن پیدا کنید. در این مطلب چند راهکار برای خنک نگاه داشتن خانه‌تان در تابستان به شما پیشنهاد کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، با گرم شدن هوا در فصل تابستان، خنک نگه‌داشتن فضای خانه بسیار سخت است. دلایل مختلفی وجود دارد که گرمایش جهانی را در تابستان تشدید می‌کند که از آن‌جمله می‌توان به کاهش و کوچک‌تر شدن پوسس درختان در سطح جهانی، مصرف بیش‌ازحد دستگاه‌های مصنوعی خنک‌کننده، انتشار بیش‌ازحد گازهای گلخانه‌ای، زیادتر شدن وسایل نقلیه و استفاده بیشتر مصرف سوخت‌های فسیلی اشاره کرد.

از مهم‌ترین روش‌های طبیعی خنک کردن فضای خانه و محل زندگی می‌توان به کاشت گیاهان تصفیه‌کننده هوا و گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند، بسته نگه‌داشتن پرده‌ها، تهویه هوا با استفاده از پارچه‌های مرطوب و اجازه وزش نسیم شبانگاهی به فضای داخل اشاره کرد.

زمان آن رسیده است که برای بهبود سبک زندگی خود از روش‌های طبیعی و دوستدار محیط‌زیست برای خنک کردن خانه، محل کار، ادارات و مدارس خود استفاده کنیم. این روش‌های طبیعی علاوه بر خنک کردن محیط زندگی، از ایجاد آلودگی جلوگیری کرده و به ایجاد آینده‌ای پاکیزه پایدار کمک می‌کند. با برخی از مهم‌ترین و ساده‌ترین این روش‌ها آشنا شوید:

 

کاشت گیاهان تصفیه‌کننده هوا و گیاهانی که کمتر آب نیاز دارند

کاشت گیاهان تصفیه‌کننده هوا به حفظ فضای خنک و تمیز کمک می‌کند. برای نمونه گیاه آلوئه‌ورا علاوه برخواص دارویی، دمای محیط اطراف را پایین نگاه می‌کند و در محافظت از وجود گرمای بیش‌ازحد خانه کمک می‌کند.

علاوه بر آن گیاهانی که اکسیژن بسیاری تولید می‌کنند، در خنک و تازه نگه‌داشتن هوا مؤثرند؛ چراکه اکسیژن فراوان باعث ایجاد محیطی تازه و خنک می‌شود. گیاه مارپیچی (snake plant) بانام علمی Sansevieria trifasciata، گیاهی استراتژیک در پاک نگه‌داشتن هوای محیط زندگی است. این گیاه برخلاف بسیاری از گیاهان دیگر، اکسیژن را دور نمی‌کند.

درخت نخل آریکا (Areca Palm) با حذف بنزن، فرمالدئید و تری‌کلرواتیلن از هوای محیط خانه یا اداره، رطوبت طبیعی را افزایش می‌دهد. درواقع این گیاه به‌عنوان یک رطوبت‌ساز طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر آن، درختانی همچون فیکوس (Ficus) و انجیر، کیفیت هوا را افزایش می‌دهند و باعث پایین نگه‌داشتن درجه حرارت محیط اطراف می‌شوند. سرخس‌ها نیز از مؤثرترین گیاهان تصفیه‌کننده هوا محسوب می‌شوند. گیاه گلدن‌فوتوز (Golden Pothos) که گیاهی بزرگ با برگ‌های سبز و طلایی است، به نور و مراقبت کمی نیاز دارد و هوا را پاک و خنک نگه می‌دارد.

 

بسته نگه‌داشتن پرده‌ها

در روزهای گرم و آفتابی تابستان، بهتر است که پرده‌ها همیشه بسته باشند تا از گرم شدن بیش‌ازحد فضای خانه جلوگیری شود. سایه‌ای که با بستن پرده‌ها ایجاد می‌شود، از به وجود آمدن فضای گرم گلخانه‌ای در خانه جلوگیری کرده و تنها حرارت داخل خانه را حفظ می‌کند. پرده‌هایی که از رد شدن کامل نور خورشید جلوگیری می‌کنند، مانند عایق حرارتی عمل می‌کنند و علاوه بر نور، از عبور گرما نیز خودداری می‌کنند.

 

تهویه هوا با استفاده از پارچه‌های مرطوب

دریچه‌های کوچک محل زندگی خود را با پارچه‌های مرطوب‌شده با آب یخ بپوشانید. این عمل می‌تواند به‌طور طبیعی باعث خنک شدن محیط داخلی خانه یا اداره شود.

 

وزش نسیم شبانگاهی به فضای داخل

توصیه می‌شود که عصرها و شب‌ها، پنجره‌ها را باز بگذارید تا نسیم و باد ملایم و خنک شبانگاهی به داخل خانه بوزد. این کار باعث می‌شود تا گرما از خانه خارج شده و هوای خنک جایگزین آن شود.

منبع: خبرانلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->