رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

فرماندار شهرستان بینالود: مجوزی برای ممانعت از ورود مردم به ییلاقات نداریم

  • کد خبر: ۳۸۸۷۰
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
فرماندار شهرستان بینالود: مجوزی برای ممانعت از ورود مردم به ییلاقات نداریم
فرماندار شهرستان بینالود گفت: برنامه و مجوزی برای ایجاد محدودیت یا ممانعت از ورود مردم به ییلاقات نداریم.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با اینکه آمار فوتی‌های کرونا نسبت به هفته‌های اخیر روندی نزولی داشته است، همچنان خراسان رضوی، به ویژه شهر مشهد، در وضعیت قرمز قرار دارد. همراه با آمار فوتی‌ها در مشهد، در پیک دوم شاهد کاهش آمار بستری‌ها نیز هستیم که بخش زیادی از این مسئله به دلیل استفاده ۶۰ درصدی مشهدی‌ها از ماسک بوده است. ضمن اینکه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها، اگر نه عالی، در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد. باوجوداین، مسئله نگران کننده‌ای که طی هفته‌های اخیر وجود داشته است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، ترافیک بسیار سنگینی است که طی روز‌های آخر هفته و در مسیر ییلاقات مشهد به چشم می‌خورد؛ ترافیکی که با تردد انبوه خودرو‌ها از سمت مشهد به طرف طرقبه-شاندیز در جریان است و عجیب اینکه در جریان تفرج آخر هفته، اگر سری به ییلاقات بزنیم، حتی از کمترین میزان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها هم خبری نیست. این شیوه رفتاری عجیب به گونه‌ای است که انگار کرونا در روز‌های آخر هفته، در ییلاقات و در تفرجگاه‌هایی از این دست اصلا حضور ندارد و شهروندانی که طرف دار این گونه تفریح‌ها هستند هم اعتقادی به کرونا ندارند.

دیروز حتی سرهنگ محمدعلی احسانبخش، جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی، هم با تأیید این شیوه نادرست اعلام کرد که «بیشترین حجم ترافیک مربوط به جاده کلات، طرقبه-شاندیز و زشک است.» حال چه کسی باید پاسخ گوی بی توجهی برخی شهروندان باشد که با این رفتار خود، رشته تمام اقدامات کادر درمان را پنبه می‌کنند تا شاهد افزایش احتمالی ابتلا به کووید ۱۹ طی روز‌های آتی در مشهد باشیم.


تعطیلی پارک‌ها و ظرفیت ۵۰ درصدی رستوران‌ها

برای اطلاع از اینکه آیا از ورود مسافران و گردشگران در روز‌های پایانی هفته به شهرستان بینالود ممانعت می‌شود یا خیر، سراغ فرماندار این شهرستان می‌رویم. سیدحسن حسینی در واکنش به افزایش ورود خودرو‌ها به این شهرستان در روز‌های پایانی هفته می‌گوید: با وجود ترافیک در محور‌های ورودی به ییلاقات طرقبه-شاندیز رستوران‌های فعال در این شهرستان با حداقل ظرفیت به فعالیت می‌پردازند.

وی می‌افزاید: افراد ترجیح می‌دهند در باغ‌ها و فضای طبیعی اتراق کنند و کمتر به رستوران‌های این منطقه مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه همه تجمعات از قبیل نمازجمعه در این منطقه لغو شده است ادامه می‌دهد: طرقبه و شاندیز از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت مشابه با شهر مشهد قرار دارد؛ به همین دلیل پارک‌های موجود در شهر طرقبه و شاندیز تعطیل است و افراد اجازه ورود به این مکان‌ها را ندارند.


برای ممانعت از ورود مجوز نداریم

وی با اعلام اینکه برنامه و مجوزی برای ایجاد محدودیت یا ممانعت از ورود مردم به ییلاقات نداریم می‌گوید: بااین حال گشت‌های امربه معروف، بسیج و نیروی انتظامی در روز‌های تعطیل فعال شده است تا در صورت بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک تذکر‌های لازم داده شود.
فرماندار طرقبه-شاندیز تأکید می‌کند: تالار‌های عروسی در این شهرستان تعطیل اند و در رستوران‌های مسقف حداکثر ظرفیت پذیرش ۵۰ درصد است که حضور بیشتر از این تعداد تخلف محسوب می‌شود.


پلمب ۲۰ واحد متخلف

حسینی با اشاره به پلمب موقت بیش از ۲۰ واحد متخلف از ابتدای شیوع کرونا می‌افزاید: بی شک اگر تخلفی صورت گیرد، بهداشت نظارت لازم را خواهد داشت و درصورتی که واحد‌ها از پروتکل‌ها ابلاغی تمکین نکنند با ورود دادستانی و گزارش بهداشت مجموعه خاطی پلمب می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به شرایط کرونا، شهروندان حرکت به سمت تفرجگاه‌ها را به زمان دیگری موکول کنند و در صورت ورود به این منطقه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
با این اوصاف و با وجود تمام تمهیداتی که فرماندار شهرستان بینالود از آن یاد می‌کند، نمی‌توان تمام مشکلات افزایش احتمالی شیوع کرونا را به جریان برنامه ریزی‌های موجود و تصمیمات مسئولان مرتبط دانست، به ویژه اینکه هیچ مانعی برای حضور نیافتن گردشگران در روز‌های پایانی هفته در مناطق یادشده وجود ندارد و هیچ احساس مسئولیتی از سوی مردم نیز در قبال این مسئله احساس نمی‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->