مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل آتش‌نشانی مشهد برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید ایران تامین برق پایدار برای آیین تشییع پیکر شهید جمهور در مشهد آمادگی کامل ناوگان باری درون شهری مشهد برای استقبال و تشییع پیکر شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) مسافران فرودگاه مشهد فردا از مترو استفاده کنند (۳ خرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم
سرخط خبرها

پیشنهاد بزرگداشت شهدا و مدافعان سلامت در هفته نخست شهریور

  • کد خبر: ۳۹۰۳۵
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
پیشنهاد بزرگداشت شهدا و مدافعان سلامت در هفته نخست شهریور
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بزرگداشت مدافعان و شهدای سلامت در هفته ابتدای شهریورماه را خواستار شد.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ شورای پنجم شهر مشهد در آخرین سال و در آستانه چهارمین دور از انتخابات اعضای هیئت رئیسه قرار دارد. هرچند ترکیب این شورا از همان سال ابتدایی تاکنون ترکیبی تقریبا یکدست و ثابت و تصمیم اعضای شورا بر ابقای رئیس شورا و اعضای هیئت رئیسه بوده، اما در آستانه آخرین و حساس‌ترین سال کاری شورای پنجم باید‌ها و نباید‌های انتخابات هیئت رئیسه را با علیرضا شهریاری که خود عضو هیئت رئیسه شورای شهر است در میان گذاشته ایم.

او که نایب رئیس ۲ کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت، محیط زیست و همچنین کمیسیون ویژه ایثارگران است دراین باره به شهرآرا گفت: این تصمیمات براساس خرد جمعی و برحسب مشورت میان اعضا انجام خواهد شد. این مسئله هم زمان با صدودومین صحن علنی شورای اسلامی به رأی گیری گذاشته می‌شود و هریک از اعضا در حوزه‌ای که مورد علاقه و تخصصش است اعلام آمادگی خواهد کرد.

شهریاری ادامه داد: مهم این است که تشخیص بدهیم هرکدام از همکارانمان در چه حوزه‌ای برای مردم مفید‌تر و تأثیرگذار‌تر هستند و آن زمان از فرد منتخب درخواست می‌کنیم تا پست مربوط را بپذیرد و در صورت پذیرش، این مسئله به رأی گیری میان تمام اعضا گذاشته خواهد شد.


افزایش تعداد مال‌ها به نفع شهر نیست

این عضو هیئت رئیسه شورای شهر همچنین در ادامه و درباره ساخت پروژه‌های کلانی، چون «مال ها» در مشهد بیان کرد: مخالف ساخت این پروژه‌ها نیستیم، اما مسئله این است که ساخت تعداد بیشتری از این مجتمع‌ها در شرایط اقتصادی کنونی توجیه ندارد. او با بیان اینکه نگاه ما به شهر به عنوان یک موجود زنده است اظهار کرد: در تمام شهر‌های دنیا مراکزی برای خرید، مشابه «مال»‌های مشهد وجود دارد که افراد اقدام به خرید از این مراکز می‌کنند، اما اکنون در مشهد نه تنها این مراکز به تعداد زیاد در حال ساخت است، بلکه تعداد اصناف در گوشه و خیابان شهر نیز کم نیست و مردم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان از همین اصناف خرید کنند که حوالی محل سکونتشان هستند. هدف ما باید کاهش سفر‌های درون شهری باشد و اگر قرار بر ساخت چنین مجتمع‌هایی است باید به این نکته توجه کرد که همه چیز به طور متوازن در شهر وجود داشته باشد. شهریاری ادامه داد: باوجود اصنافی که امکان ارائه خدمت دارند، افزایش تعداد مال‌ها به ضرر مردم خواهد بود. شاید بتوان گفت با راه افتادن گردشگری و گذر از این مسائل امکان احداث چنین مراکزی وجود دارد، اما در شرایط کنونی چنین نیست. نسخه‌هایی که پیچیده می‌شود باید در راستای منفعت مردم باشد.

وی افزود: باوجود آنکه بخش مهمی از درآمد شهرداری می‌تواند از محل صدور پروانه و عوارض شهرداری از این مراکز باشد، اما نمی‌توانیم بی محابا و بدون در نظر گرفتن اینکه تعداد زیاد این مراکز می‌تواند برای اصناف کوچک مشکل ایجاد کند از آن چشم بپوشیم و درآمد خودمان را مدنظر قرار دهیم. همچنین با ساخت «مال»‌ها نیاز به ساخت و احداث پل‌ها و خیابان‌های عریض بیشتر خواهد شد و این خود به معنای افزایش هزینه‌ها خواهد بود. ما نماینده‌های مردم هستیم و باید منافع مردم و شهر را بر منافع شهرداری اولویت بدهیم.

هفته ابتدایی شهریور به یاد مدافعان سلامت

این عضو شورا که خود عضو هیئت مدیره نظام پزشکی مشهد نیز هست با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فشار واردشده بر جامعه پزشکی و کادر درمان خواستار بزرگداشت این افراد و شهدای سلامت در هفته ابتدای شهریورماه که به نام آن هاست شد.
 
شهریاری دراین باره ادامه داد: این افراد شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم بوده اند و باید از آن‌ها به طور شایسته‌ای قدردانی شود و از همه مردم نیز انتظار داریم در شرایط کنونی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این حافظان سلامت کمک کنند و همه باهم هفته‌ای را که به نام جبهه سلامت است ارج بنهیم.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی باید بیشترین بهره را از فضای مجازی ببریم و مراسم پیش رو را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و درقدردانی از کادر درمان در فضای مجازی برگزار کنیم. فرهنگ مجازی باید ترویج شود و از اجتماعات بپرهیزیم؛ زیرا هرچه اجتماعات بیشتر باشد، هزینه‌های هنگفتی برای بیمارستان‌ها و کادر درمان ایجاد و آمار مبتلایان را بیشتر خواهد کرد.


وزارت صمت در توزیع ماسک با داروخانه‌ها همراهی کند

شهریاری همچنین در ادامه با اشاره به صدور مصوبه‌ای درباره حذف تعرفه داروخانه‌های خصوصی که منجر به اعتراض آن‌ها شده بود، گفت: در حال پیگیری حل این مسئله از مراجع کشوری و با مدنظر قرار دادن وضعیت اقتصادی حاکم هستیم، اما در این حوزه نیز از وزارت صمت نیز درخواست می‌کنیم تا اقلامی، چون ماسک را با قیمت مصوب به دست داروخانه داران برساند تا این مراکز هم دچار مشکل برای عرضه به مردم نشوند. انتظار این است که اقلام بهداشتی به تعداد مورد نیاز بین داروخانه‌ها توزیع شود؛ زیرا نرخ گذاری بدون وجود کالا برای فروش صرفا جوی را بر علیه داروخانه دارانی که در تمام روز‌های شیوع بیماری در حال خدمت رسانی بوده اند ایجاد می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->