ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

هرجایی پارک نکن!

  • کد خبر: ۳۹۱۸
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
هرجایی پارک نکن!

ملیحه ابراهیمی‌یزدی- تا حالا شده به این موضوع فکر کنید که چرا دچار استرس می‌شوید؟ قبول که گاهی از دستتان خارج است و بدون کوچک‌ترین نقش و تصرفی در شرایط، دیگران هستند که سفره استرس و تشویش را در ذهنتان پهن می‌کنند. این اتفاق ممکن است توسط مالک یک ساختمان چندطبقه بیفتد که توجهی به ساخت پارکینگ ندارد و باعث می‌شود همسایه طبقه پایین شما یا یک راننده بدون هیچ ملاحظه‌ای، پل یا معبر خیابان را ارثیه پدری‌اش بداند و خودرو خود را بی‌محابا در هر مکانی پارک کند و به‌دنبال کار خودش برود؛ بدون لحظه‌ای تفکر که شاید خللی در کار دیگران وارد کند! چند خطی همراهمان باشید تا از ضرورت پارک صحیح خودرو بیشتر بدانید.

 

مالکان محترم ساختمان یا مراکز تجاری، لطفا به خاطر تسهیل در رفت‌و‌آمد کلان‌شهری چون مشهد، که گویی در مقوله ترافیک قصد دارد گوی سبقت را از پایتخت بدزدد، به فکر پارکینگ مناسب برای ساختمانتان باشید. حداقل برای روان‌سازی و بهبود شرایط این کار را انجام دهید.

 

شهروند محترم شاید به نظر شما زمان زیادی نبرد تا مدارکتان را از داخل خانه بردارید و به مسیرتان ادامه دهید اما حتی برای چند دقیقه کوتاه، برای همسایگانتان مزاحمت ایجاد نکنید. از انواع پارک از‌جمله مورب، روی پل، دوبل و... اجتناب کنید.

 

احداث‌نکردن پارکینگ
ازجمله تخلفات ساخت‌و‌ساز در شهرداری‌ها‌ محسوب می‌شود و ساختمان‌های بدون پارکینگ مجوز نمی‌گیرند، مگر در شرایط خاص.

 

ماده 100

تبصره‌۵ کمیسیون ماده‌100 قانون شهرداری:
درمورد عدم احداث پارکینگ یا غیرقابل‌استفاده بودن آن و عدم امکان اصلاح آن، کمیسیون می‌تواند باتوجه‌به موقعیت محلی و نوع استفاده از فضای پارکینگ، رأی به اخذ جریمه‌هایی که حداقل یک‌برابر و حداکثر دو‌برابر ارزش معاملاتی ساختمان برای هر متر‌مربع فضای از‌بین‌رفته پارکینگ باشد، صادر کند‌. شهرداری مکلف به اخذ جریمه تعیین‌شده و صدور برگ پایان ساختمان می‌باشد.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که بیشترین تخلف در پارک خودروها مربوط‌به پارک دوبل است

تحقیقات نشان می‌دهد که این روزها به ازای هر واحد مسکونی، دو یا سه دستگاه خودرو وجود دارد.

حتی‌الامکان منازلی را خریداری یا اجاره کنید که هر واحد دارای پارکینگ مستقل باشد

لطفا بیشتر از آنکه به فکر پرداخت اقساطی جریمه و استفاده از بند «پ» در شهرداری‌ها باشید، به حال وضعیت ترافیک شهر فکری کنید و ساخت پارکینگ را در اولویت ساخت‌و‌سازهایتان قرار دهید.

از قانون مشاعات ساختمانی اطلاع کافی داشته باشید و از پارک‌کردن در محل پارک دیگران خودداری کنید. با این کار به کاهش آمار جرائم نزاع، فحاشی و... کمک کرده‌اید.
طبق ماده 30 قانون مدنی: مالکان حق تصرف در محدوده معین شده به عنوان پارکینگ آپارتمان را ندارند و بنابر مفهوم ماده 3 آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها نمی‌توان در قسمت‌های مشترک حق انحصاری قائل شد.

تحقیقات ثابت کرده است که تخلفات ساکن عامل بیش از 50درصد بار ترافیک و اختلال در انضباط ترافیکی محسوب می‌شود

لطفا به محض پارک خودرو، به مفهوم تابلوهای هشدار توجه کنید. پارک‌کردن مقابل تابلوهایی چون حمل با جرثقیل، پارک منجر به سد معبر، پارک در محل وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، توقف مطلقا ممنوع و... جریمه‌های سنگینی دارد. با اسکن این کد می‌توانیدبا مطالعه مبلغ جریمه ‌ها از بروز تخلف جلوگیری کنید

25 متر‌مربع 

مساحت هر پارکینگ با احتساب گردش ۲۵ متر‌مربع است.

وقتی به پارکینگ‌های عمومی مثل مراکز تجاری یا حتی پارکینگ محل کارتان می‌روید، جوری پارک کنید که مورد لعن و نفرین دیگران قرار نگیرید!

قبل از پارک‌کردن به خط‌کشی‌های روی زمین و تابلوهای نصب‌شده دقت کنید. محل پارک معلولان، خط‌کشی عابر پیاده و محل تخلیه بار، مکان خوبی برای توقف نیست.

9700

بد نیست بدانید پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای شهر مشهد بیش از 9هزار و 700 فضای پارک خودرو دارد. برای اطلاع از آدرس و فضای خالی 42 پارکینگ غیرحاشیه‌ای به‌صورت آنلاین به نشانی eliteit.mashhad.ir مراجعه کنید.

به‌جای اضافه‌کردن خودرو به تعداد افراد خانواده، به ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی بیندیشید.

برای حتی چند دقیقه کوتاه، روی پل هیچ منزل مسکونی یا تجاری پارک نکنید

با‌توجه‌به ورود بی‌رویه خودرو به شهر، مدیریت شهری باید به فکر تأمین و تجهیز پارکینگ‌های طبقاتی، هم‌سطح، مکانیزه و بهبود شرایط پارک‌های حاشیه‌ای باشد.

براساس ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی: پلیس می‌تواند با صاحبان وسایط نقلیه پارک شده در پیاده‌روها برخورد قانونی کند و علاوه بر جریمه راننده خاطی خودرو را نیز با جرثقیل به پارکینگ منتقل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->