کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمز ارز در مشهد (۲۷ تیر) افزایش ۷۰ درصدی اعضای پیوند شده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد وزارت بهداشت: طی ۲ سال گذشته، ۲ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند خبر جدید از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تأخیر چهارساعته پرواز مشهد_کیش (۲۶ تیر ۱۴۰۳) کشف بزرگ اموال سرقتی در مشهد | ۲۱۵۰ کیلو کابل سرقتی برق و مخابرات در روز‌های گرم تابستان چند لیوان آب بنوشیم؟ پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها طی ۵ روز آینده (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کدام نان‌ها ماندگارتر هستند؟ آیا نگهداری نان در فریزر کار درستی است؟
سرخط خبرها

رئیس سازمان نظام پزشکی: افراد بدون ماسک‌ جریمه می‌شوند

  • کد خبر: ۳۹۳۸۴
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
رئیس سازمان نظام پزشکی: افراد بدون ماسک‌ جریمه می‌شوند
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: جامعه پزشکی با برنامه دولت برای جریمه افرادی که ماسک نمی‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، موافق است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا ظفرقندی با بیان اینکه کمیته انتظامی ستاد ملی کرونا و شورای امنیت ملی در حال تدوین دستورالعمل اجرایی این اقدام است، درباره اقدام دولت برای جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، افزود: سازمان نظام پزشکی با این اقدام دولت موافق است. باید سختگیری‌ها برای رعایت پروتکل‌های ابلاغی بهداشت کرونا اجرا شود، همه امور با نصیحت و توصیه امکانپذیر نیست، در دنیا نیز این پروتکل‌ها را با توصیه اجرا نمی‌کنند و باید مکانیزمی عملی برای آن تدوین و اجرا شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در کشور باید مکانیزم و زیرساخت عملی وجود داشته باشد که اگر فردی به قانون تمکین نکرد، جریمه شود، اکنون چنین مکانیزمی وجود ندارد و اگر فردی ماسک نزد چه کسی می‌تواند جلوی او را بگیرد یا با او برخورد کند.

وی ادامه داد: معتقدیم همه باید برای حفظ جان خود و دیگران مثل کمربند ایمنی که اجباری شد، ملزم به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: شورای امنیت ملی و کمیته انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا اکنون مشغول تدوین زیرساخت و پروتکل جریمه افراد خاطی از دستورالعمل بهداشتی کروناست و بزودی ابلاغ و اجرایی می‌شود. این پروتکل فقط مربوط به ماسک نزدن نیست و همه ضوابط پروتکل بهداشتی از جمله برگزاری تجمعات، عروسی‌ها و عزاداری‌ها را شامل می‌شود.

ظفرقندی گفت: جامعه پزشکی و پرستاری کشور در ماه‌های گذشته با جانفشانی و فداکاری بی نظیر برای نجات جان بیماران ایثارگری کرده و تاکنون بیش از ۶ هزار نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده و ۱۶۴ نفر شهید شده اند. پزشکان و پرستاران کشور اکنون خسته اند و نیازمند بازتوانی هستند و این روا نیست که افرادی با تخطی از پروتکل‌های بهداشتی به خستگی و از بین رفتن بیشتر کادر درمان دامن بزنند.

وی افزود: بسیاری از کادر درمان در بیمارستان‌های دولتی در شرایط بسیار سخت مشغول کار هستند و حتی برخی آن‌ها ماههاست که معوقات کارانه و اضافه کار خود را دریافت نکرده اند. به طور متوسط پزشکان در بیمارستان‌ها حدود ۶ ماه و پرستاران حدود چهار ماه معوقات وصول نشده دارند البته این معوقات تا یکی دو ماه پیش حدود یکسال پرداخت نشده بود و اخیرا با پرداختی که سازمان تامین اجتماعی و دولت داشت این عقب ماندگی به ۴ تا ۶ ماه کاهش یافت.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره تامین اعتبارات لازم برای مبارزه با کرونا گفت: اگر همان یک میلیارد یورویی که با موافقت مقام معظم رهبری قرار شد از صندوق ذخیره ارزی پرداخت شود، منابع لازم برای مبارزه با کرونا تامین می‌شود و نیازی به اقدام دیگری نیست در حالی که با گذشت چندین ماه از ابلاغ این دستور، حدود ۳۵ درصد این اعتبار پرداخت شده است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->