درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تهیه محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان مناطق محروم

  • کد خبر: ۳۹۴۳۴
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
تهیه محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان مناطق محروم
در تلاشیم برای برخی مناطق محروم با کمک نهادها، هدایایی را در قالب بسته‌های یادگیری و محتوای الکترونیکی تولید و عرضه کنیم تا اگر به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی ندارند بتوانند از آن استفاده کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این مطلب، افزود: شبکه ملی رشد برخلاف ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، جدی‌تر و با دست پرتری به میدان آمده و می‌تواند بخش زیادی از نیاز معلمان و دانش آموزان به محتوای آموزشی را برای سال تحصیلی جدید مرتفع کند.
محمدابراهیم محمدی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود زیرساخت شبکه ملی رشد است، ادامه داد: البته شبکه رشد، نیاز معلمان که جامعه هدف اصلی هستند را پاسخ می‌دهد. همکاری و مشارکت با بخش‌های فنی با قوت دنبال می‌شود تا برخی دروس که در شبکه رشد بارگذاری می‌شوند لینکشان در بستر شبکه شاد باز شود و مشکل مصرف حجم ترافیک و ... را برای مخاطبین نداشته باشیم.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره روند تولید بسته‌های یادگیری گفت: حدود ۲.۵ ماه است که تولید بسته‌های یادگیری به طور جدی آغاز شده و تمام توان خود را بسیج کرده و روی تولید، پایش، طبقه بندی و نظم بخشی به محتوا‌های آموزشی متمرکز کرده ایم.

محمدی ادامه داد: امتیاز شبکه رشد این است که از پلتفرم و داشبورد منظمی برخوردار است و زمینه مطلوب استفاده از امکانات جانبی وجود دارد. همه آنچه معلم نیاز دارد اعم از کتاب، فایل‌های صوتی و آزمون‌های مختلف در شبکه رشد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در حال افزایش ظرفیت شبکه و غنی سازی محتوا هستیم، درباره اقدامات انجام شده برای دانش آموزان مناطق محروم نیز عنوان کرد: در تلاشیم برای برخی مناطق محروم با کمک نهادها، بسته‌هایی را تولید و عرضه کنیم تا اگر به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی ندارند بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: به دنبال آن هستیم که به کمک وزارتخانه هدایایی را در قالب بسته‌های یادگیری و محتوای الکترونیکی برای مناطق محروم تهیه و ارسال کنیم.

محمدی با بیان اینکه برای شش پایه ابتدایی، لوح فشرده آموزشی تهیه شده است گفت: هرساله لوح‌های فشرده به استان‌ها ارسال می‌شود و آن‌ها آموزش کامل شش پایه را در اختیار دارند. از سال ۹۵ و ۹۴ به بعد لوح فشرده هم تولید و ارسال می‌شد که به احتمال زیاد امسال این الواح را نیز به صورت گسترده تری تکثیر می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش دانش مهارتی افر اد در دوران کرونا عنوان کرد: در باب هدایت گری خانواده ها، مشارکت در آموزش، استفاده از فرصت‌های به دست آمده در دوران تعطیلات مدارس و بهره مندی از سایر روش‌های آموزشی، مطالبی را در راستای افزایش دانش مهارتی معلمان، دانش آموزان، خانواده‌ها و مدیران مدارس در مجلات رشد معلم، رشد مدیریت مدرسه، رشد خانواده و ... منتشر و برای آینده پیش بینی کرده ایم.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->